Spring naar bijdragen

Even voorstellen!


Dodo

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben een vrouw van 23 jaar en trotse moeder van een baby van 7 maanden!
Voordat ik zwanger raakte had ik al een lange tijd een alcoholprobleem.
Ik heb daar ook hulp voor gezocht en heb er ook medicijnen voor geslikt, wat mij erg goed hielp.
Toen ik zwanger was heb ik 1x een glas wijn gedronken en ik voelde me zo schuldig dat ik de rest van mn zwangerschap en 6,5 maanden dat ik borstvoeding heb gegeven niets meer heb gedronken.
Maar nu ik een aantal weken geen borstvoeding meer geef en alweer een aantal keer wat gedronken heb, heb ik weer het gevoel dat ik de controle verlies. Steeds meer zin om te drinken en als ik 1 glas drink wil ik alleen maar meer.
Daarom vandaag maar weer de stap gezet om medicijnen te gebruiken als stok achter de deur.
Maar het blijft toch een strijd met mezelf..pff...vind het echt vermoeiend af en toe!!
Ik hoop dat ik hier steun kan vinden om door te zetten en nooit meer te drinken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dodo
dappere dodo
goed dat je deze stap zet,
want ja als je moeder wordt
kun je niet meer helemaal alleen voor jezelf kiezen..
Dat klinkt heel zwaar, en soms is het dat ook,
maar gelukkig kies je als je stopt natuurlijk
uiteindelijk juist ook wel voor jezelf.
Maar feit blijft dat kinderen extra verantwoordelijkheid van je vragen.
Bij mij was het ook de aanleiding om te stoppen; ik heb de online ADB behandeling hier bij Tactus gedaan, n.a.v. een ruzie met puberdochter, terwijl ik gedronken had. Voelde me daar na afloop zo dubbel rot onder, want wat een voorbeeld voor dochter. En dat zij als ze opstandig is geen respect\heeft voor mij, dat kan ik niet tolereren als ik er alles aan heb gedaan, maar met die alcohol, voelde ik me zo
schuldig dat ik ook meer brutaliteit van haar pikte. Nu dus niet meer en het loont echt. Jij bent nog jong en je baby ook, dus kunt nog veel langer van een gezonde keuze genieten.
Je kunt het vast, met hulp van medicijnen, eventueel begeleiding en met het forum, waar je bijna altijd terecht kunt als je steun nodig hebt, of advies. het barst hier van de ervaringsdeskundigen.
Ik hoop dat je je hier snel thuisvoelt en mee komt lezen/schrijven op de dagdraad bij ditjes en datjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dodo,

Wat goed dat je je hebt aangemeld bij het forum!
Ook ik volg momenteel de internetbegeleiding van ADB en het maakt me veel sterker dan ik voor mogelijk had gehouden. Van alle forumdiscussies leer ik ook veel: hoe pakken anderen het probleem aan, en de herkenning maakt ook dat het minder moeilijk is de drang te weerstaan.
Gedeelde smart is immers halve smart.

Je bent nog zo jong; geweldig dat je je nu al realiseert dat er iets moet veranderen voor jou en je kindje. De meesten van ons komen pas later tot dat besef; des te meer profijt heb je van je beslissing.
Ik wens je veel sterkte!

Op Ditjes&Datjes (de dagdraad van DIE dag) kun je deelnemen aan de meest actuele discussie; daar krijg je ook het snelst antwoord op je vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat goed dat je je hebt aangemeld!
Je kunt trots zijn op deze 1e stap.
Het begint met de accceptatie: dat je een probleem hebt. Heftig en reeël.
Ge je zelf daar niet mee op de kop zitten, maar weet wel dat je iets kunt doen: actie.

Begin met thee drinken 's avonds. (je weet hoe je het een tijdlang deed zonder A)
Voorbeeldje.......
Vraag je af waarom je A nodig had! (???)

Denk aan de toekomst van je kindje.
Joh, het is zo de moeite waard zonder een extra probleem erbij!

Heb je een man/vriend, die je nabij is? En steunt?

Ik heb het 17 jaar alleen gedaan, met mijn dochter toen.
Dat was niet simpel, maar het kon net: ik ben trots op wat ik heb bereikt al was dat niet probleemloos.
Ik dronk toen nog kalm, maar wel dagelijks... (ik ben nu 56 en het is wél een probleem geworden)

Als je nu al weet dat A een probleem kan worden>>> blijf dan zeer oplettend!!
Joh, ik wens je alle sterkte die je nodig hebt.
Toi toi toi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat jullie zo snel reageren! :D

Idd, als je moeder bent dan kun je niet alleen voor jezelf kiezen en eerlijk gezegd kies ik nu ook echt voor mn kleintje. Als ik hem niet had dan zou het nog een hele tijd geduurd hebben voordat ik in zou hebben willen zien dat het weer de verkeerde kant op ging.
Want het is toch steeds een gevecht met jezelf, je wil wel drinken, maar ook weer niet.. En op een gegeven moment dan gaf ik toch maar toe aan de drang om te drinken en dan voelde ik me achteraf weer schuldig, zeker als ik weer zo lazerus was geweest en me weer behoorlijk had misdragen. En dan nam ik mezelf voor nooit meer te drinken..maar als het schuldgevoel en de kater weer gezakt waren kon ik er weer tegenaan en begon het hele circus weer opnieuw.. Dit cirkeltje heb ik vaak doorlopen voor mn zwangerschap en nu afgelopen zaterdag weer, maar ik wil het gewoon echt niet meer! Ik ben er zo klaar mee!!

@Cathy: Ik heb wel een relatie, maar hij steunt me niet.
Dat heeft er denk ik ook mee te maken dat hij Russisch is en het daar normaal is dat er veel wordt gedronken. Bij iedere gelegenheid wordt er weer een fles wodka op tafel gezet.
Hier gaan we ook nog veel ruzie over krijgen, ook omdat ik niet wil dat ons kind opgroeit met het idee dat je maar bij iedere gelegenheid wodka moet drinken om het 'gezellig' te hebben..

Liefs,

Dodo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dodo,

Ik ben van 1944 en een betrekkelijke nieuwkomer in het programma en het forum. Goed dat je voor jezelf, maar vooral ook voor je kind (!) gestopt bent met alcohol. Het is zo verleidelijk om een alom aangeboden en maatschappelijk geaccepteerd ZWAAR GIF ( voor sommigen zoals jij en ik en "wij" op het FORUM ) dagelijks in grote hoeveelheden naar binnen te klokken .... :wacko:

De ADB behandeling zit uitstekend in elkaar. Je moet het ZELF doen. Maar dat weet je al.

Als ik je ergens mee kan helpen of je hebt een vraag aan deze ouwe ervaringsdeskundige --> aarzel niet om me een persoonlijk berichtje te sturen ( 'n PB tje ) ; ik ben een vader van twee volwassen dochters en een opa van 4 kleine meisjes en 1 klein eigenwijs mannetje. Willen is kunnen !

Nick, meer een vriend en deskundiger dan je misschien zal denken ..... :D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super van je, Dodo. En ehh probeer niet te stoppen uit schuldgevoel naar je kindje, maar omdat je zoveel met haar/hem wilt genieten. Er is zoveel te genieten met helderheid van geest. En bedenk jouw baby die straks lacht (en hoop ik steeds meer) heeft ook geen drankje nodig om zich super te voelen. Ha ha! Succes meid!

Alconon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...