klontje Geplaatst 9 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2016 Graag wil ik dit doen omdat ik merk dat geheelonthouders nare en niet opbeurende reacties geven naar bovenstaande. Iedereen moet zijn verhaal kunnen vertellen zonder zich aangevallen te voelen. Wijfie had een slechte dag....maar ze was zo eerlijk. Kijk eens hoe er wordt gereageerd. Ik zal ook slechte dagen krijgen maar dan wil ik steun en geen reacties hoe jullie geheelonthouders reageren. Wij zullen het toch nooit met elkaar eens worden, daarom dit andere draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 9 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2016 Niet alle geheel onthouden trouwens. Sorry hier voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 (bewerkt) Moppie ik beperk me normaal gesproken tot de gewone dagdraad. Naar aanleiding van wat jij daar schreef heb ik toch ook eens jou eigen wieiswie draadje gelezen. Maar ik kwam daar eigenlijk helemaal geen nare en lelijke opmerkingen naar jou tegen... Wél las ik daar dat frummers verwoordden hoe zij zelf in het verleden hebben willen minderen en hoe dat mislukte. Ik las ook dat mensen de verwachting uitspraken dat minderen niet gaat lukken.... Ik las wel degelijk steunende opmerkingen, de mensen willen jou maar al te graag steunen in jouw strijd.. Misschien toch proberen iets meer het positieve te zien in de bijdragen van de medefrummers? En probeer de reacties naar bv Wijfie los te zien van reacties naar jou toe. Dat is het vergelijken van appelen met peren... ----------------------------- Ennu.... ik ben zelf minderaar, maar heb absoluut geen behoefte aan een aparte dagdraad. We kunnen allemaal van dezelfde huiskamer gebruik maken toch? aanpassing: toevoeging tekst. 10 maart 2016 bewerkt door Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 we hebben één huiskamer en daar is iedereen welkom Moppie ik hoop dat jij je daar ook leert welkom voelen. Ik zal hier verder niet schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Terug in je mand, Moppie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 10 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Terug in je mand, Moppie Woef☺ huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 10 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Zal er de volgende keer geen dagdraadje van maken, zet het dan wel ergens anders neer☺ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Ik snap je wel. Maar er zijn ook heel steunende gestopten hoor! Allemaal mensen... Wat ikzelf een lastige vind is dat je als " worstelaar" een ander niet zou kunnen steunen; die bewering kom ik wel eens tegen en dat raakt me. Ik kan ook heel slecht tegen een bepaalde arrogantie. Maar ja, dat zegt iets over mij - ook. Discussies als gisteren zijn niet te vermijden vrees ik. Ieder heeft zijn eigen verleden met drank en gaat zijn eigen proces in. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 10 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Hoi Moppie 1967, Toen ik nog maar kort hier was, heb ook ik eea geroepen over liever zijn voor mekaar, vond ik het soms ook te confronterend, te ‘hard’ etc. Maar ben het anders gaan zien na verloop van tijd. Toen ik wilde stoppen heb ik de eerste maanden rondgelopen op een forum waar bijna alleen kortgestopten en minderaars zijn, waar idd heel veel vergeving is en de kreet van de dag, ‘vallen en opstaan’. Maar dan kun je je afvragen waarom er op dat forum (op een enkeling na) geen succesvolle stoppers/minderaars zijn. Ik zelf vul dat in als: er mist voldoende input van mensen die langere tijd droog staan/succesvolle minderaars. Hier is een schat aan kennis en ervaring, ik leer hier constant. De verschillende tonen van communiceren zeggen voor mij meer over hoe hard iemand heeft moeten knokken, lees hard voor zichzelf zijn, dan soms over de letterlijke boodschap. Het is een andere manier van lezen denk ik. Ben bang dat als je aparte draadjes gaat opstarten, je jezelf hier veel mee gaat ontzeggen. Alleen horen wat je graag hoort is een utopie. Hard en zacht, je vindt het hier allemaal, en al die mensen samen zorgen voor veel kennis en handvatten voor wat ons allemaal hier bindt; de strijd tegen alcohol. Geef het even de tijd, misschien ga je het over een tijdje ook een tikkie anders zien? dhen en ronja reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 10 maart 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 maart 2016 Je hebt gelijk Indigo, maar toch mag het soms wel iets minder. Wie weet ga ik het later anders zien. ☺ Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden