lieske Geplaatst 10 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2010 HalloIk ben lieske, ik ben 48 jaar en moeder van 3 kinderen.Ik heb heel veel gedronken, minimaal 1 fles wijn per avond maar vaak werden het wel 2 flessen en in de weekends weleens 3. Ik heb dit een jaar of 9 gedaan, daarvoor dronk ik ook wel maar niet zo extreem en meestal alleen in de weekends.Vorig jaar eind juli ben ik van de één op de andere dag gestopt met drinken en heb behalve 2 glaasjes champagne met nieuwjaar niet meer gedronken. Ik heb na die 2 glaasjes champagne totaal geen moeite gehad te stoppen. Ik had me voorgenomen 2 glaasjes te drinken en me daar ook aan gehouden. De rest van de fles heb ik de volgende dag door de aanrecht gespoeld.Wel ben ik ongeveer een maand na het stoppen heel erg depressief geweest zo erg dat ik er zelfs 4 weken voor opgenomen ben geweest. Maar tijdens mijn alcohol gebruik ben ik ook meerdere keren depressief geweest alleen dronk ik het toen weg. Nu slik ik anti depressiva en dat werkt stukken beter, je wordt er teminste niet dronken van.Ik heb me op dit forum aangemeld omdat ik erg benieuwd ben hoe anderen met het stoppen van alcohol omgaan. Ik lees dat veel mensen nooit meer kunnen drinken, het is alles of niets lees ik veel. Ik heb me voorgenomen om elk jaar met nieuwjaar 1 of 2 glaasjes champagne te drinken en verder helemaal niet, dit jaar is het me goed gelukt en ik weet zeker dat het me volgend jaar weer gaat lukken.Ik hoop op dit forum nog een en ander te leren, en het leven zonder alcohol bevalt me prima. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2010 Hallo lieske,welkom op dit forum.Je was al aan het meelezen, zag ik, en waarschijnlijk weet je ongeveer hoe het er hier aan toegaat.Zo niet kun je natuurlijk altijd mee komen schrijven op de dagdraad bij ditjes&datjes.Ik ben vol verbazing dat je het bij die twee kon laten,dat zou ik niet durven denk ik.Maar ik vraag me wel af, waren ze lekker?dat moet haast wel omdat je het volgend jaar weer zo wil doen?Sterk om dan de rest weg te kunnen gooien.Ik ben ook van de ene dag op de andere gestopt, maar wel met hulp van de ADB behandeling hier.En het forum natuurlijk, mijn nieuwe verslaving, maar die mag voorlopig.Depri gevoelens zijn mij niet vreemd. Voor het drinken, tijdens en nu af en toe toch ook nog, ik ben natuurlijk ook niet zomaar afhankelijk geworden van drank, wilde die gevoelens niet. Identificeer me er soms mee. Ik hoop dat je je hier gauw thuisvoelt en dat je er net zo veel aan hebt als ikzelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hoop Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Goede morgen lieske,Je ben hier niet alleen, ieder van ons gaat nog moeilijke periodes tegemoet. Je hebt wel het geluk dat je via deze weg een groep mooie vrienden hebt gevonden aan wie je alles kan zeggen. Wat eruit is weegt veel minder op je gemoed.Groetjes,Hoop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lieske Geplaatst 11 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Dank jullie voor het welkom,De 2 glazen champagne waren lekker, maar ik had gelukkig niet het gevoel van ik moet meer, na de champagne ben ik weer gewoon op de sinas overgegaan.Ik denk dat ik niet zo verslavingsgevoelig ben. Met roken ben ik ook van de één op de andere dag gestopt, 20 jaar geleden en ik heb nooit meer zin gehad in een sigaret. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
alaine Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Wow Lieske, Ik denk dat velen van ons hier jaloers op zijn! Zo 'gemakkelijk' kan stoppen dus ook zijn.Aan de andere kant heb je toch 9 jaar flink gedronken; mogelijk ligt er nog een duiveltje op de loer...Maar als jij dat kan, 2 glazen per jaar en dan verder niets meer, heb ik bewondering voor je. Het kan echter geen kwaad hier nog wat morele ondersteuning vandaan te halen; je bent welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lieske Geplaatst 11 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Die 2 glaasjes champagne was voor mij ook een beetje een experiment, als het mislukt was en ik had de fles leeg gedronken dan had ik van mijn leven geen alcohol meer aangeraakt.Nu heb ik mezelf voorgenomen om volgend nieuwjaar weer met 2 glazen champagne in te luiden en op feestjes en verjaardagen helemaal niet omdat ik bang ben dat de verleiding dan misschien wel te groot gaat worden om toch weer vaker te drinken.Ik heb wel geleerd dat het drinken mijn problemen niet heeft verholpen het heeft alleen steeds tijdelijk het leed wat verzacht. Ik heb mijn psychische pijn proberen weg te drinken maar psychische pijn kan niet weggedronken worden. Gelukkig hebben mijn kinderen niet geleden onder mijn alcohol gebruik, ze zijn alledrie goed terecht gekomen en drinken en roken alledrie niet. Mijn oudste is 24 en mijn jongste is pas 20 geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2010 Misschien drinken ze wel nietjuist doordat jij dronk Lieske?Ik hoop dat het zo zal werken voor die van mijdan is er toch iets goeds uitgekomen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden