Spring naar bijdragen

bijwerkingen lorazepam van 1 naar 0


san78

Aanbevolen berichten

Ik hoop dar iemand mij kan helpen zit in een achtbaan van emoties zit nog aan begin van een scheiding en tegelijk aan afbouwen lorazepam. Kun je zulke heftige bijwerkingen krijgen als je van 1 naar niks gaat ik heb soms een kramo gevoel in mijn nek heel eng net of ik mijn hoofd niet stil kan houden s nacht zweten angst rusteloos rare hevige hoofdpijn. Mijn psych zegt ervniet veel over hoe lang duurt die hevigheid ik ben bang dat ik dit niet trek iemand tips hoe beetje tegen te gaan ik rommel beetje teveel met mijn andere medicatie om beetje te compenseren maar dat is ook niet goed natuurlij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei san, ik heb er geen kijk op of ervaring mee,

maar ik hoop dat iemand reageert die dat wel heeft.

En anders is er een draadje speciaal voor vragen aan de hulpverleners van Tactive.

In het ergste geval, bel de HAP of een verslavingsarts, want die lijkt vreselijk.

Misschien voor nood naar 1/2 of 1/4 tabletje? En dan met prof. hulp verder afbouwen?
Heel veel sterkte meis. In elk geval kom je er vanaf nu, langzaam maar zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste San,

 

Hartelijk bedankt voor je bericht en je vraag. Vervelend dat je zoveel last hebt van het stoppen met de lorazepam.

Je kunt inderdaad ontwenning hebben van de afbouw van benzodiazepinen, daar valt lorazepam ook onder. Ook al merk je soms van de werking, dus waarvoor je de medicatie in eenste instantie innam, al niet veel meer, dan nog heb je deze ontwenning. Heb je al gekeken op de website van Benzodebaas? Daar kun je meer informatie vinden over onder andere ontwenning en ook tips bij hoe te stoppen.

 

Je schreef dat er momenteel veel gebeurd, je ligt in scheiding. Het kan helpen om te kijken op welk moment je de medicatie afbouwt. Wat is een geschikt moment?

Het is in ieder geval een goed idee om dit te bespreken, als je dit gaat opvangen door meer of op een andere manier de overige medicatie in te nemen, is dat niet handig. Dat kan ook invloed hebben op de werking van de andere medicatie. Heb je je klachten besproken met je psycholoog of psychiater? En de angst dat je dit niet volhoudt?

Probeer hulp in te schakelen als je deze nodig hebt, bijvoorbeeld bij je huisarts en het te bespreken met je behandelaar.

 

Veel succes gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...