Julia1 Geplaatst 9 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2016 Hallo allemaal, Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Julia en ik ben 40 jaar en ben al 10 jaar een probleem drinker. Mijn alcoholprobleem is er een jaar of 8 geleden in geslopen. Zodra ik uit mn werk kwam, pakte ik een wijntje. Helaas werden het steeds meer wijntjes en bleef ik drinken tot ik niet meer kon. Elke ochtend met een kater naar mn werk waar ik me begin van de middag alweer begon te verheugen op het moment dat ik thuis zou komen en weer opnieuw zou beginnen met drinken. Elke ochtend dacht ik weer 'Vanavond ga ik Echt niet drinken, ik kan het'! maar helaas.. Meerdere 'serieuze' stoppogingen gedaan maar na 2 of 3 dagen toch weer overstag. Tot maart 2015, toen is het me eindelijk gelukt. Ik wilde al een tijdje serieus gaan sporten in de sportschool en met behulp van trainingsschema en nieuw dieet ben ik de gezonde weg ingeslagen en lukte het me om van de alcohol af te blijven. Heerlijk was het, vroeg eten, op tijd naar bed en weer fit wakker! Ik heb een hoop moeilijke momenten gehad, een hoop gehuild maar ik ben er doorheen gekomen.Ik kon op een gegeven moment zelfs uit eten gaan zonder te drinken. tot afgelopen december..toen ging het weer helemaal mis. Het trainen had ik geen zin meer in en de wijn begon weer steeds vaker door mn hoofd te spelen. 1tje dan! dat kon wel. maar helaas. Die avond gelijk weer 2 keer naar de nachtwinkel moeten rijden en voor ik het wist lag ik weer lam op de bank. Dat is een paar dagen zo doorgegaan. de weken erna een hoop dagen zonder alcohol maar toch om 18.00 uur s'middags kwam steeds dat moeilijke moment. Ik had nog een pakje Refusal liggen wat ik nooit gebruikt had, niet durfde en ook niet nodig was geweest bij mn laatste stoppoging in maart.Nu heb ik het 4 weken geleden gebruikt voor het eerst. Ideaal vind ik het tot nu toe. zodra ik het ingenomen heb ben ik helemaal vrij van de stress of ik nou wel of niet ga drinken die avond. Wat ik me nu eigenlijk afvraag. Zijn er mensen die hun drankprobleem doorbroken hebben en alleen nog op bv zaterdag avond drinken? of is dit een utopie en blijft het alleen bij een fantasie? Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 9 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2016 Ha Julia, Wat je beschrijft is 'het remmetje kapot'. Zo noemen we dat hier. Een vingerhoed is teveel, een emmer te weinig. Heel herkenbaar. Een oplossing is natuurlijk om nooit meer een glas te drinken. Er zijn nogal wat mensen hier die dat is gelukt, en ze zijn daar duidelijk blij mee. Ikzelf zoek en hoop ook nog op een middenweg. Volgens de website van Tactus lukt dat ongeveer 10% van de gebruikers. Er staat ook nog een lijstje met eigenschappen die je kansen verhogen of juist verlagen. Of het jou kan lukken weet je alleen maar zelf denk ik. In elk geval van harte welkom hier en succes met zoeken naar het goede! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 9 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2016 Hoi Julia, Je hebt al van alles geprobeerd begrijp ik, met succes zelfs! Jouw vraag over de zaterdagavond is vermoedelijk een illusie. Maar uiteraard kun je het gaan proberen. Geen mens is hetzelfde. Ik weet niet wat jouw triggers zijn om te gaan drinken....? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2016 welkom Julia ik hoop dat het forum voor jou net zo goed gaat werken als voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Alleen op zaterdag avond..wat denk je zelf? Want jij moet het gaan doen. Dat je nu al twijfelt zegt al genoeg. Ik zou zeggen eerst maar eens zonder proberen om te kijken wat het met je doet. Julia welkom hier en veel succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 ik probeerde dat wel en het isn zeker een keer of wat gelukt (op één hand te tellen ) smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 10 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Ik zal het je niet aanraden!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Julia1 Geplaatst 10 februari 2016 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2016 Bedankt Meya voor de Tactus tip en fijn om te horen dat het zo herkenbaar is. Sowieso fijn gevoel om eindelijk begrepen te worden. Tine, waarom zal je het niet aanraden? Iedereen sowieso bedankt voor het lezen en de moeite nemen om te antwoorden. smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 11 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2016 Lees Els Noorlander eens onder tips en adviezen. En uit eigen ervaring weet ik dat dat niet gaat. Blijft een verslaving!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
klontje Geplaatst 3 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2016 Hoi Julia, Ik ben hier sinds gisteren op het forum. Ook heb ik mij aangemeld voor een online behandeling bij tactus. Mijn doel is om door de week niet te drinken en in het weekend zeer gematigd. Ik hoop dat dit mij gaat lukken. Voor jou is het natuurlijk ook even uitproberen hoe dit uitpakt. Ik vergelijk het zelf met mijn rookverslaving....dit zou ik niet kunnen alleen in het weekend roken en door de week niet. Ik denk dat het ligt aan in hoeverre je verslaafd bent! Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 7 maart 2016 Rapport Share Geplaatst 7 maart 2016 Hoi Julia..hoe gaat het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden