Spring naar bijdragen

Help Dinsdag naar de dokter


Rood

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Dit is mijn eerte kennismaking met dit forum,
ik ben voornamelijk op zoek naar gelijkgestemde zielen.Maar ook: Doe ik het goed, ,doet mijn
dokter het goed.( en doe ik het op dit forum ook goed:-)
Zal me eerst eens voorstellen.
Ben een veertigjarige man die al vanaf m'n 11e jaar een fascinatie voor drugs heeft gehad.
Veel geexpirimenteerd met alles wat er maar te krijgen was en jaren veel speed gebruikt in combinatie met
drank en weed.
Ooit eens opgenomen geweest in de Breegweestee maar dat was geen goed idee.
Nu al jaren lang alleen maar drank en weed (6 halve liters en daarna wat roken om knock out te gaan)
De dagen dat ik nuchter was de afgelopen tien jaar zijn op een hand te tellen(meestal na een heel erge kater)
Toch heb ik altijd gewerkt en wil dat ook blijven doen!
Sinds kort heb ik last van hartkloppingen en voel me vaak een dag lang beroerd als ik heb gedronken,
heb dus een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Daar ga ik dinsdag heen maar ben wel bang voor wat er gaat gebeuren.
Ik weet dat ik moet stoppen maar iets in mij zegt dat het er niet toe doet en dat ik al genoeg heb geleefd.
Ben verder niet echt depressief maar doe ook niks buiten mijn werk.
Moet ik me op laten nemen en mijn (leuke) werk laten schieten of is er nog een andere optie??
Bedankt voor je reaktie,
Rood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rood, hartkloppingen zijn nooit goed, krijg je niet een beetje teveel THC binnen? De meeste mensen weten niet dat je daar ook een OD van kan krijgen, zeker in combinatie met alcohol. Ik vind het wel knap van je dat je gewoon je werk blijft doen. En dat je steeds grotere katers krijg, is niet zo gek hoor, je ben ook geen 18 meer. Dit is niet lullig bedoeld, maar ik zie dat ook om me heen, na een bepaalde leeftijd krijg je lichaam veel meer moeite om te ontgiften. Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik zeggen:laat je (leuke) baan niet schieten, wie weet komt zoiets nooit meer terug. Verder veel sterkte, en twijfel niet aan jezelf, zou ik zeggen. groetjes van Monique.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rood,

Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden dat ik nog dronk ook altijd hartkloppingen had als ik erg veel gedronken had. Ook de volgende dag klopte mijn hart nog onregelmatig, en had ik ook nog andere klachten (naast de kater) die ik toen ik jonger had niet had. Ik denk toch dat dat met het drinken te maken had, en misschien ook zoals Monique zegt, dat je er minder goed tegen kunt naarmate je iets ouder werd. En waarschijnlijk speelde ook mee dat de alcohol waarschijnlijk nooit echt uit mijn bloed was.
Dat je wereldje steeds kleiner wordt als je veel drinkt is een bekend verschijnsel. Het is knap dat jij je werk nog steeds goed kunt doen.

Het lijkt me een goed plan om eens met de huisarts te gaan praten, hij kan ook beoordelen of je zomaar ineens kunt stoppen, of dat het beter is hier iets bij te gebruiken. Ennuh, je bent nog hartstikke jong, en hebt nog een heel leven voor je. Als je tenminste stopt met jezelf te vergiftigen.

Succes ermee!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Monique en Anna voor jullie reaktie! Dit doorbreekt al een beetje mijn eenzaamheid:-)
Ik vraag niet graag hulp (ben een grote jongen toch!) Maar hoop wel met dit forum een extra duwtje in de goede richting te krijgen(en misschien anderen te helpen ook)
Omdat dit mijn eerste keer is op een forum zal ik waarschijnlijk wel wat dingen fout doen (sorry alvast)
B.V.(is het handiger om direct te antwoorden of in een ander draadje verder te gaan?)
Wil wel erg graag stoppen en het hele leven voor me beginnen:-) , maar weet ook wel dat er nog veel moet gebeuren...
Ben vandaag idd. naar de huisarts geweest(met lood in m'n schoenen) en afgesproken om het eerst zelf te proberen.
Het plan is om proberen te minderen, combineren met wandelen en misschien anti depressiva om wat meer energie te geven.
Morgen bloedprikken om te zien hoe het er voor staat en een afspraak voor volgende week.

Hoor graag weer van jullie (en vice versa)

Groeten,

Rood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Ha die Rood,
Ik heb je draadje in december helemaal gemist,
welkom op dit forum en ik ben blij dat je bent teruggekomen.
Jammer dat je niet schrijft hoe het je vergaan is, dec. is nl
best een moeilijke maand om met stoppen bezig te zijn,
voor iedereen dus, dus wat steun had je zeker kunnen gebruiken.
Misschien ben je al zover, maar je kunt ook op deze site kijken
of de ADB behandeling wat is voor je.
Je krijgt dan online begeleiding, stelt samen een haalbaar doel
en houdt met behulp van een alcoholschriftje bij of je dat ook
doet. Verder is er veel aandacht voor wat voor jou helpend is aan gedachtes en gedrag
en inzicht krijgen in je triggers, waarom je dinkt/dronk en wat je tegenkomt
bij het stoppen of minderen. Ik ben er erg tevreden over en velen hier met mij.
Wat ook fijn is als je wilt, is meelezen en schrijven op de ditjes en datjes dagdraad
daar is bijna altijd wel iemand om te delen wat je tegenkomt en je te steunen als dat
nodig is. En zo maar wat schrijven is ook prima, alles om je aandacht af te lijden
als dat nodig is en juist je aandacht er bij te houden als dat aan de orde is, net wat bij jou past.
Ik hoop je daar dus te zien en lezen en wens je veel succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rood,

Ik denk dat Jane niet in de gaten had dat jouw verhaal al uit 2006 stamt?
Zelf ben ik benieuwd hoe jou het de afgelopen 3 jaar is vergaan. Waren er goede fases bij?
Droogstaan, minderen; wat ging er wel goed en waar liggen jouw belangrijkste valkuilen?

Ik weet ook niet precies wat campral is. Is het een ad? Mijn ex gebruikte het ook, dat weet ik nog wel.
Hij is daardoor ook daadwerkelijk gestopt.

Ik hoop dat het je gaat helpen.
Laat ons het nog maar een s weten via de dagdraad bij ditjes en datjes.

Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar maanden Campral gebruikt.
Het neemt de trek, de zucht, de craving naar drank
(andere middelen weet ik niet) weg
Ik had het idee dat het met mij niet zoveel deed
Is ook per persoon verschillend
Maar ik ken mensen bij wie het goed aanslaat
Het is geen AD of dergelijke, tamelijk onschuldig middel
bijna geen bijwerkingen
Maar moet wel trouw worden igenomen
uiteraard en ik sloeg nog wel eens over....

Ik hoop voor je Rood dat het helpt
maar het is geen wondermiddel maar een hulpje
de motivatie om te stoppen is toch
het belangrijkste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rood,

Campral is een zuchtremmer. De rest moet je zelf doen.
Ikzelf ga Antabus gebruiken wat echt een stok achter de deur is want als je dan gebruikt gaat je hart,je temparatuur en alles overhoop. Dit kan ik me niet veroorloven vanwege een hartprobleem. Maar ik heb het voor mijn partner en dochters over. Er zijn dus nog meer mogelijkheden. Vraag je behandelaar ernaar.

Gr. Desi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...