erik Geplaatst 4 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2016 Ik durf het als ervaringsdeskundige in dit geval wel aan om me bij erik aan te sluiten en 2000 iu aan te bevelen. In elk geval voor de eerste periode. De aanbevolen doses in NL zijn zeer conservatief. Lees wellicht ook eens dit blog: http://jessevandervelde.com/zin-en-onzin-van-vitamine-d/ Vond net een verantwoording terug van de 2000iu per dag. Centraal staat deze grafiek uit een Deens onderzoek van een jaar geleden. "A Reverse J-Shaped Association Between Serum 25-Hydroxyvitamin D and Cardiovascular Disease Mortality: The CopD Study." LINK Bij zo 70-80 nanomol is de kans op gezondheidsrisico's door te laag of te hoge dosis D3 het laagst. De doorsnee Nederlander zit echter tussen de 20-40 nm/l "Diezelfde doorsnee-Nederlander zou ongeveer 2000 IE vitamine D3 per dag of 50 microgram vitamine D3 per dag moeten slikken om de 80 nanomol per liter te bereiken en vast te houden. In landen als de VS en Canada adviseren artsen mensen niet meer dan 50 microgram vitamine D3 per dag te slikken. In ons land zijn de richtlijnen conservatiever. Hier mag een supplement maximaal 1000 IE of 25 microgram vitamine D3 per dagdosering bevatten." Sommige artsen adviseren waarden die nog veel hoger zijn maar daar ben ik het vanwege die grafiek niet mee eens. De Amerikaanse richtlijn van 2000iu dwz 50 microgram per dag die hoort bij een bloedwaarde van 80nm/l 25(OH)D (omgezette actieve vorm van D3) lijkt mij optimaal. Dit kon ik vanmiddag niet vinden maar dat is waarom ik 2000iu noemde. Ik plaats nu eenmaal graag een verantwoording van cijfers als ik wat noem. Tot zover het uitstapje D3,,,,,,, Nu opslomen en slapen. Trusten http://www.ergogenics.org/te-hoge-vitamine-d-spiegel-verhoogt-sterfte-door-hart-en-vaatziekten.html ronja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 4 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2016 Hallo, weer ff bijgelezen, verder gaat het hier goed, welteruste allemaal. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden