Spring naar bijdragen

roland voorstellen


peterroland1967

Aanbevolen berichten

Vanaf vandaag ook actief op dit forum. Ik worstel al jaren op en af met alcohol. Ik voel me over het algemeen veel beter als ik niet drink, maar toch kan ik de wijn vaak niet laten staan. In het verleden heb ik een opname gehad bij een privé-kliniek maar het Minnesotamodel dat daarin een cruciale rol speelde (bezoek van AA groepen) paste niet bij mij, ik werd er erg somber van.

Tot op heden heb ik gedacht dat het ooit moet ukken om zelfstandig de knop om te draaien, maar dat blijkt veel moeilijker dan ik dacht. Daarom heb ik me hier aangemeld om een steun in de rug te hebben. Ik weet nog niet wat de uitkomst zal zijn, ga ik helemaal stoppen met drinken of ga ik minderen? Hoe dan ook de eerste stap is gezet, ik laat mezelf niet los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie laatste zin peterroland

" ik laat mezelf niet los"

Klinkt dapper en dat is ook precies waar het om gaat. Met alkohol raak je weg van jezelf

Weg van wat je eigenlijk wilt en weg van wie je eigenlijk bent

Begin bij dag 1

Heel veel succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Peter :rose:

 

Je worstelt al jaren met drank en krijgt het niet onder controle. Dat klinkt mij bekend in de oren.

Remmetje kapot, zeggen we hier vaak.

 

Ik heb de internetcursus van Tactus gevolgd en daar heb ik aardig wat aan gehad. Samen met wat ik hier op het forum las, de steun die ik ontving en de herkenning.

Er is veel te lezen hier en las je zin hebt, ook te schrijven. Verder was het doorbreken van patronen voor mij belangrijk.

Na een half jaar droog ben ik ook een zelfhulpgroep gaan zoeken. Er zijn voor 12-stappengroepen (AA, NA, CA) ook alternatieven, een beetje afhankelijk van waar je woont.

 

ik wens je heel veel succes en hoop je veel te lezen hier.

O ja, als je schrikt omdat je je naam en woonplaats ziet: wij zien dat niet hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom PR

zoals je van de afgelopen jaren geworstel nu weet

is minderen vreselijk moeilijk.

Wil je het ooit echt kunnen

dan wordt hier aangeraden een lange poos onafgebroken

te stoppen met drinken, zodat alle gif uit je lijf en geest is

en je echt clean bent. Dat mag gerust een jaar zijn, zodat

je alle seizoenen, feesten, narigheden en verveling misschien ook

een keer gehad hebt zonder drank als verdoving.

Het is zeer de vraag of je dan nog wilt drinken, maar dan heb je in elk

geval een reelere keus dan nu. Nu zou je vanuit angst/verslavinge

kiezen waarschijnlijk. En stoppen is echt makkelijker dan minderen. :rose::present::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...