Spring naar bijdragen

Nu weer een poging om van de alcohol af te blijven.


Mutsie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

mijn nickname is Mutsie, ben 50 jaar en woon in Den Haag.

 

ik worstel al 15 jaar jaar met een alcoholverslaving en ben het zo zat.

Ik (drink) dronk stiekum en begon al om twaalf uur smiddags.

 

Heb al van alles geprobeerd om te stoppen, de AA, refusal maar toch hield ik het niet vol.

Voor het eerst wil ik het nu via internet proberen en ben weer vol goede moed.

 

Na het lezen van de verhalen van lotgenoten op dit forum ben ik nog meer gemotiveerd om ervan af te blijven, ik denk dat dit forum goed aansluit in mijn strijd om van de alcohol af te blijven.

Ook heb ik mij aangemeld bij Cactus,maar ze twijfelen of ik niet meer hulp nodig heb.

 

Ik heb nu 5 dagen niet gedronken, dat vond ik best moeilijk maar het voelt zo goed om helder te zijn. Daar ben ik al doorheen, mede dankzij de tips en ervaringen die ik hier gelezen heb.

O,ja, ik heb ook het filmpje van Mevrouw Noorlander bekeken,heel verhelderend.

Fijne dag,

Groetjes Mutsie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Mutsie, welkom hier :rose:

 

Je hebt even nodig gehad om hier op gang te komen, maar hebt je tijd goed gebruikt zo te lezen.

Vijf dagen, goed gedaan!

Die eerste periode is lastig en vervelend en je kunt je lichamelijk behoorlijk slecht voelen.

Voor mij was het belangrijk om mijn patronen te doorbreken. Ik schonk altijd de eerste in als ik thuis kwam uit mijn werk. Dan ging ik de krant lezen en het beginnetje maken :blush: . Toen ik dat zag, ben ik daarmee gestopt. Ik ging in plaats daarvan een wandeling maken, hardlopen of op het forum lezen en schrijven. Na een half uur was het ergste dan wel voorbij.

Zorg goed voor jezelf en veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Mutsie.

De 5 zwaarste dagen heb je gehad

en na de euforie dat het goed gaat,

ga je natuurlijk meer zware dagen krijgen.

Anders zwaar, maar wel komen vaak de

redenen waarvoor je dronk naar boven.

Misschien dat Cactus/Tactus(?) dat bedoelde?
Alleen jij kent jezelf en je geschiedenis, dus

neem het wel serieus, want soms moet je gewoon hulp

vragen en aanvaarden. En hier zijn ook mensen die

ook Refusal slikken en elkaar daarin extra steunen.

Ikzelf heb de online training gedaan, en ook therapie

om mijn rugzakje wat op te kunnen schonen.

En na vele worstelingen in mijn uppie, kon ik samen

met dit forum (en de online training hier) het wel, blijvend stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier!

 

Fijn dat het meelezen je al wat hielp bij het voorbereiden.

De eerste dagen heb je! Hartstikke fijn, en nu door!!

 

Wat misschien helpt: om niet meer te denken dat je niet meer MAG drinken, maar dat je niet meer WILT drinken.

Daarin zit het verschil voor mij... ik schrijf dit dus ook eventjes weer voor mezelf!

 

Helpt het je om mee te gaan doen aan het dagpact?

 

Maak er een mooie dag 6 van!! Good luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Mutsie,

goed dat je deze stap gemaakt hebt, en soms zijn er eerst heel wat valpartijen nodig voor het begint te lukken. 

Dit is een fijne plek met soortgenoten, waar veel steun, herkenning en inzichten te vinden zijn. Schrijf vooral van je af, wanneer je wilt   :rose:  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mutsie,

 

Ja ook nog een warm welkom van mij  :rose:

 

Dat van alles proberen is heel herkenbaar, maar ben wel verbaasd dat de Refusal niet heeft gewerkt.

 

Ik werd chronisch moe van het steeds maar terugvallen (zo'n 4x per jaar, de bekende 3-maanden grens),

dat ik september vorig jaar een 'blended' traject ben ingegaan. Dat hield in een CGT incl. online oefeningen en

feedback van mijn behandelaar (die ik dan ook 1x in de week ook echt ontmoette), en daarnaast 1x in de week

naar een Zelfhelp groep (geen AA!), en een backup plan met Refusal (voor mij werkt een afschrikmiddel zeer goed

op medisch gebied).

 

Zo langzamerhand zijn we ervaringsdeskundige geworden en ik hoop voor je dat je jouw modus zult vinden.

 

Misschien is het nu al handig om een zgn. 'alcohol'-dagboek bij te houden: Wanneer en hoe hevig had je trek,

waar en met wie was je en in welke situatie, wat dacht je toen, wat voelde je daarbij en wat was uiteindelijk

je actie of wat deed je toen, etc.

 

Misschien is het ook handig om voor jezelf op te schrijven wat de nadelen en voordelen zijn van het

drinken op korte termijn en dit doe je ook voor de lange termijn. Je krijgt zo meer inzichten.

 

Ben benieuwd naar je plan-van-aanpak dit keer.   :clock:

groetjes,

B.

bewerkt door Burchill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties en bemoedigende woorden.



Vandaag is het mij weer gelukt om langs de drank te lopen in de supermarkt zonder iets
mee te nemen. :) en dat voelt nu al als een bevrijding.

Normaal stond er dagelijks 3 a 4 halve liters zwaar bier op mijn lijstje, in plaats daarvan verse nootjes gehaald en een gezond sapje.

 

 Wel om 16.00 een oxazepam 10 mg genomen voor de onrust die ik in mijn lijf heb,dan kan ik mij beter ontspannen.

De eerste dagen zonder alcohol heb ik hoofdpijn gehad,iets trillende handen, veel zweten en dromen s'nachts maar dat gaat steeds beter.....

 

Nu even reageren op jullie berichten,

 

                                         Nadiah, we zijn samen al evenveel dagen alcoholvrij  ;) we mogen trots zijn op onszelf.

 

 

                                                 GIRLPOWER :rose:  p.s slaap jij ook beter?

 

                                      de tip over de dagpakt lijkt mij wel wat, waar kan ik die vinden?

 

                                        Ik heb mij aangemeld bij Tactus i.p.v Cactus  ;) 

                                     Waarom Refusal bij mij niet werkte is omdat ik tussen twee pillen door een paar dagen weer ging drinken.

 

                                    Ook een alcoholdagboek bijhouden is een goed idee, als ik weet waarom ik drink en wanneer kan ik daarmee aan de slag.

                                    Moet even bekennen dat ik geen ster ben op digitaal gebied, dit zal ook wel te zien zijn. Heb over dit stukje een uur gedaan  :D         

                                                Morgen voeg ik nog iets toe,

 

                                                                                Groetjes                Mutsie

                                     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mutsie, het is je toch aardig gelukt om een berichtje te plaatsen. Oefening baart kunst, moet je maar denken.

 

Ik kon lang geen supermarkt of slijterij voorbij zonder drank mee te nemen, ook niet als ik me had voorgenomen om niet te drinken. Ik verkeerde in de luxe positie dat ik er een paar weken gewoon niet hoefde te komen; mijn vrouw gaat toch regelmatig. Zelf fietste ik om en nam geen geld of bankpas mee, zodat ik ook niets kon kopen. 

Er wordt hier wel gezegd dat als je het moeilijk hebt met boodschappen doen, je 's ochtend vroeg kunt gaan, of bij de Turkse supermarkt en zeker met een volle maag. Maar het is jou zo gelukt!

Die ontwenningsverschijnselen gaan met wat dagen over. Voor hoelang zijn de pammetjes?

 

Ik hoop dat je een goede nacht maakt, dat scheelt morgen ook alweer. Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mutsie, onder het kopje ditjes en datjes zie je aan de datum (meestal bovenaan) waar de virtuele woonkamer is.

Daar kun je meelezen en -praten.

Daar kun je je naam ook toevoegen aan het lijstje van het dagpact. (even overtypen)

 

In de supermarkt ben ik een van de eerste keren echt geschrokken van de gang met wijnen!

Werd er misselijk van en ben snel omgelopen!!

 

Ik denk dat de afkickverschijnselen vrij snel weg zullen zijn. En hopelijk geniet je weer een beetje van een helder hoofd?

 

fijne dag en... hou het droog! toitoitoi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...