Spring naar bijdragen

2 januari begint me nieuwe leven

Richardje

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Eindelijk heb ik de knop omgezet en ga 2 januari definitief stoppen met drinken. Heb heel bewust deze datum gekozen zodat ik me kan voorbereiden op een nieuw leven zonder alcohol.

Ik drink zo'n 25 jaar, begon met een paar biertjes in het weekend tot elke dag 10 a 14 biertjes. Tuurlijk heb ik ook wel dagen dat ik niks drink maar meestal zit ik toch wel rond de 10 biertjes.

Het gekke is dat ik pas na werktijd drink en nooit 's-morgens want dan taal ik er ook niet na alleen zit je wel in die cirkel dat dat je 's-nachts al nadenkt waar je na werktijd je bier kan halen.

Begrijp goed dat me werk er niet onder lijdt maar als ik klaar ben met werken dan ga ik naar de dichts bij zijnde supermarkt en haal een sixpack bier. Deze drink ik dan met 40 minuten op en ga dan naar huis om vervolgens daar verder te drinken.

Laatst zei mijn vrouw tegen mij (en dat heeft ze wel vaker gezegd), schat zo gaat het niet verder meer, elke keer als ik 's-avonds thuis kom denk ik; is hij nuchter of praat hij weer met dubbele tong.

Het laatste was meestal het geval.

Toen dacht ik, ze heeft ook gelijk dit gaat niet meer. Me lichaam takelt fysiek helemaal af door de drank, ben continu moe, last van angst aanvallen enz.

Samen met mijn gezin sla ik mij hier doorheen omdat ze vierkant achter me staan met deze beslissing alleen weet ik dat ik een loodzware tijd tegemoet ga.

Hoop dus ook dat ik veel tips en steun vind op dit forum.

Gr. Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Akelei, ik werk als zzp-er in de bouw en me werk lijdt er echt niet onder alleen me gezin denk ik wel, door de drank ben ik altijd moe en lig om 21.00 uur al op bed.

Vroeger ging ik 's-avonds na het eten altijd een stuk lopen met me vrouw, voetballen met me zoon of een stuk fietsen met me andere kinderen maar sinds een jaar of 3 heb ik er gewoon geen fut meer voor en ook geen zin meer in.

Toen onze oudste zoon nog klein was ging ik altijd mee naar voetbal, was een soort uitje na een week hard werken, nu ga ik nog steeds mee alleen kijk ik amper en zit meer aan de bar van de kantine, daar baal ik van en dat MOET gewoon veranderen. Ik moet, zal en wil zonder de drank weer de leuke lieve vader en echtgenoot worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Je zegt dat het een loodzware tijd gaat worden...

Maar weet je dat dat een aanname is?

Je krijgt er onnoemelijk veel voor terug!!!!!

Ik hoop dat je veel lezen zult hier en je op zijn minst gesteund zult voelen.

Natuurlijk... dat gaat niet zomaar. Maar maak het niet al te zwaar: kijk naar de positieve kant en

dat je gezin achter je staat is al fantastisch!!

Ik ben erg benieuwd naar jouw pad, dus tot horens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar verhaal Richard. Het teveel is er bij mij over de jaren ingeslopen totdat mijn vrouw zei: 'Lieve man, zo kan het niet langer. Je hoeft niet meteen te veranderen, maar dit is echt niet ok.

Ook ik heb toen een datum gezet, ongeveer twee weken na ons gesprek. Ik ben meteen op gaan letten wanneer ik nou precies dronk. En wat er gebeurde als ik het eerste glas probeerde uit te stellen. En ik ben hier gaan lezen en schrijven. Dat heeft me enorm geholpen. En ik hoop dat het je vrouw en kinderen en vooral jou net zo zeer helpen gaat.

Voel je vrij te vragen en te schrijven wat je wil. Van harte welkom hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Richard . Welkom hier op dit forum. Dapper en wijs besluit . Schiet gewoon niet meer op idd en als je in die circel zit en je ziet dat dan ben je al goed bezig ,. Nu de rest nog. Heb je al plannen gemaakt hoe je wil stoppen en met nog meer hulp dan alleen dit forum ,? Veel sterkte begin is er,. Lees veel em verdiep je af en toe in andere verhalen. Je bent niet alleen en stoppen kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Richard :rose:

Ook jouw verhaal is weer herkenbaar. Langzaamaan steeds meer gaan drinken, net zolang totdat je directe omgeving dat goed in de gaten gaat krijgen en begint te protesteren. Ook het steeds minder deelnemen aan sociale- en gezinsactiviteiten is bekend terrein. Je hebt nog geen last op je werk, schrijf je. Daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor, dat komt vanzelf als je doorgaat met drinken :(:blush: .

Ik begrijp dat je 2 januari als datum hebt neergezet. Dan kun je Oudejaarsavond nog drinken en ook de Nieuwjaarsborrel nog meedoen. Ik heb in het verleden ook wel dergelijke datums als voornemen aangehouden en dronk mezelf dan nog even finaal onderuit die laatste dagen. Niet echt slim was dat...

Wat is je plan om aan die six pack uit de supermarkt te ontsnappen op je eerste werkdag? Dat lijkt me dan je eerste moeilijke moment te worden.

Ik wens je veel succes. Er is veel te lezen en te kletsen hier en veel te leren. Dat vond ik althans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ten eerste bedankt allemaal voor de ondersteunende berichten, doet me echt goed.

En Gerrit, een verslaafde liegt en bedriegt alles, ik dus ook, vertelde tegen me vrouw dat ik pas rond 18.00 uur thuis zou zijn van het werk terwijl ik makkelijk om 17.00 uur thuis kon komen maar ondertussen had ik wel mooi een uurtje extra om te drinken, erg maar waar.

Nu weet ze er van dus ga ik voortaan meteen vanaf me klant naar huis, als ze het niet vertrouwd mag ze mijn klant bellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Richard, oud en nieuw komen elk jaar terug,

verleidingen, valkuilen, redenen/smoesjes om te drinken ook.

Je mag dankbaar zijn dat je gezin nog achter je staat.

Persoonlijk vind ik 2 januari niet zo'n fijne dag, want dan heb je misschien

een giga kater en dan ben je meestal niet op je sterkst.

Of je moet van plan zijn om al flink te matigen tot die datum?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...