zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hallo allemaal,Ik ben Desi en ben 49 jaar. Heb 2 kids van 15 en 18 jaar en een lieve partner. Ben ong. 13 jaar geleden ziek geworden (anuerisma) waarna ik na een moeilijk jaar depressief ben geraakt. Had een goede psychologe waar ik besefte dat als ik er toen uit gestapt zou zijn mijn leven (lees huwelijk) heel anders had moeten aanpakken. Daar kwam verzet door en mijn nu ex ging daar niet in mee. Ik ging mijn problemen en gevoelens verdrukken door alcohol te gebruiken. Van kwaad tot erger. Het huwelijk liep mis en ben verder gegaan met mijn 2 kids. Mijn nieuwe partner lijdt heel veel onder mijn (niet dagelijks) gebruik want ik verander dan in een feeks. Mijn kids zijn daardoor een jaar geleden naar mijn ex gaan wonen want ik moest eerst maar aan mezelf gaan werken. Dat was de " druppel" en ik besloot me op te laten nemen en ben 5 maanden op 1 uitglijder na droog gebleven. Daarna toen ik thuis was ging het weer fout. Ik viel in een gat. Geen kids thuis, hond weg en een partner die erg leed onder mijn gedrag. Ik heb 30 jaar gewerkt voor een groot Nederlands bedrijf en had net hiervoor ook mijn baan opgezegd). Zat in de ZW en mag nog niet werken wegens depressitiviteit. Heb me aangemeld bij CAD en krijg begeleiding van een contactpersoon, Psychiater en sysyeemtherapie zodat partner ook aandacht krijgt.Vanaf volgende week ga ik weer de draad opnemen en ga als hulpmiddel Antabus gebruiken wat een flinke stok achter de deur is. Na enkele maanden ga ik kijken of ik het alleen kan en ( als ik dat dan nog wil}gecontroleerd gebruiken zoals op feestjes en gelegenheden. Nooit meer in probleemsituaties en als ik alleen thuis ben. Ik wil het vertrouwen van mijn kids, partner en omgeving terugwinnen en nog lang voor hun er zijn.Gr. Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Dank je IsaNu nog ff uitvinden hoe alles in z'n werk gaat op dit forum maar zal wel lukken denk ik. Mijn gedachten en gevoelens uiten is niet mijn sterkste kant. Heb dit afgeleerd in mijn huwelijk. Denk dat ik met jullie heel goed kan oefenen.Liefs Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hai Desi, alweer een leeftijdgenote.Welkom.Je hebt het niet gemakkelijk, maar je werkt er zo te lezen hard aan. Chapeau!Op de dagdraad kun je oefenen met het uiten van je gevoelens. Zelf heb ik daar heel wat geleerd, ook al gaat het lang niet altijd over alcohol.Succes met de weg die je wil gaan en ik zie je graag terug op de dagdraad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hallo en welkom Desi,Van harte hoop ik dat je aan dit forum iets zult hebben.Het is een hele strijd. Hier heb je medestrijders.Ik ben jaloers op jouw ervaring dat je al zo'n tijd hebt droog gestaan.Weet je nog hoe dat voelde? Loonde dat niet ook?Misschien helpt het je om de draad op te pakken.Ben je er op dit moment vrij van?Ik hoop het.En alle hulp kun je gebruiken!!Veel succes!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hoi CatyNee Ik heb geprobeerd gecontroleerd te drinken maar lukt nu nog niet. Heb ook nog vaak in stress-situaties weer naar de fles gegrepen. Achteraf keer op keer spijt als ik zag wat dat met mijn partner en knderen deed.Afgelopen week-end was er een feestje bij onszelf vanwege een verjaardag. ( ong. 25 pers) Stress stress voor mij want ik wil alles perfect hebben. Heb enkele pilsjes die dag genomn ter ontspanning wat mijn partner heel kwaad maakte en dus alles overschaduwde. S nachts met vele mensen die ook niet kunnen stoppen doorgehouden. volgende dag was het mis. Ik scheen ook een joint ( eerste keer) gerookt te hebben. Ben zo uit mijn dak gegaan (schijn ik na alcohol altijd te vertonen en wordt een feeks en zo ben ik niet van nature) dat ik me grandioos schaam tegenover mijn partner kinderen en familie. Anderen hebben natuurlijk niets gemerkt. Ik wil dit niet meer en heb met CAD kontakt opgenomen voor Antabus als hulpmiddel en wacht dit gesprek met hun nu af.Jullie hulp kan ik wel degelijk gebruiken!Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francois Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hoi Desi, komt met alcohol op niet je ware aard naar boven...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Dag Francois,Zover ik weet bij mij niet. Bij mij komen frustraties naar boven die ik niet kan uiten als ik nuchter ben. Dit past niet bij mij en wordt bevestigd door mensen die er mee te maken hebben. (Familie, partner en kids want ik ben een thuisdrinker wanner het te ver gaat) De uitdrukking kinderen en dronkenmensen zeggen de waarheid gaat bij mij niet op.... Alleen frustraties. En woede veel woede over hoe veel dingen zijn verlopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Hallo Desi,welkom op dit forum.Het is te hopen dat je hier inderdaad steun vindt, want die kun je goed gebruiken.Veel ervaringsdeskundigen, maar wel elk met een eigen verhaal en soms subjectievemeningen, dus filter eruit wat je aanspreekt en dan zal het wel lukken.je hebt al veel hulp lijkt het, mocht dat niet genoeg zijn of bevallen, dan kun je de ADB training hier volgen om inzicht te krijgen waarom je de drank nodig hebt, die je het leven zo moeilijk maakt.Persoonlijk denk ik dat drank een deel van je losmaakt wat er anders ook wel is, maar wordt onderdruktdoor manieren, opvoeding, sociaal leven enz. maar iedereen heeft ook schaduwkanten in zich en drank haalt de remmen weg, en dan komen ze naar buiten. Bij iedereen anders natuurlijk en het versterkt ook wat er onder de oppervlakte ligt, vandaar de ene keer een leuke dronk en andere keren de nare kant.Goede hulp gaat ook met deze kanten aan de slag, want anders blijf je op je wil omgaan met drank.Zodra je je onderliggende redenen begrijpt kun je pas echte keuzes maken.Het drinken zelf is gedrag, maar je gedrag wordt gestuurd door o.a. je onderbewustzijn, jeugd, karakter, omgeveing enz. Als je stopt met drinken wordt dat duidelijk, want eigenlijk begint het dan pas.Hier hebben veel mensen baat bij de stappen klein houden: vandaag drink ik niet en morgen zien we wel weer (dan is het weer vandaag en maak ik een nieuwe keus). Dus probeer die eerste niet te nemen en hier vaak te komen. Ikz elf zie elke 7 jaren omwentelingen in mijn leven en jij zit op een krachtige leeftijd: 7 x 7. Een mooie tijd dus om een radikale omslag in je leven te bewerkstelligen en je leven met jezelf, kids en vriend weer op de rails te krijgen. Go for it!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 15 januari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 In het klein zien kan ik niet meer. Als je je vriend in tranen ziet die vraagt doe het NOOIT meer dan gaat dat niet dan is het voor altijd Op dat moment wil je dat ook, maar het lukt niet. Gaat dagen goed en dan slaat de duivel me weer om mijn oren. Het is zo moeilijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 januari 2010 Oei Desi, in het klein zien betkent voor mij de stapjes klein te maken, zodat het te overzien is. Als je vandaag zegt ik derink niet vandaag, dan is het morgen weer vandaag, snap je? Als je zegt ik drink nooit meer, dan ben je dat heilig van plan maar nooit is zo groot, dat kan ook averechts werken, dan krijg je een terugslag en denkt dat kan ik niet waarmaken, laat ik maar gelijk.....enz. Maar 1 dag tegelijk is niet zo moeilijk, en is het dat wel, dan doe je het per dagdeel, of per uur zelfs. Bij Tips kun je bij keukenwekker een methode lezen. Het is belangrijk uit te zoeken wat voor jou werkt, en dan is het ook te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 8 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2010 Hoi Desi, hoe is het nu met je?Ben je begonnen met Antabus? Hoe is dat?Zelf sta ik bijna drie dagen droog.Mijn vriendin heeft het totaal gehad en ik denk echt dat het te laat is.Heel vaak liet ze al weten dat ze het zo niet wil en ineens ziet ze het licht heel duidelijk drie dagen geleden.En ook ik, ik ben echt klaar met de drank en wil nooit meer omdat telkens is gebleken dat sociaal drinken niet bij mij werkt.En nu lijk ik haar te verliezen, ik heb haar signalen al die jaren niet goed opgepakt. Ja pas op het moment dat ik te laat ben.Laat je dit ook niet gebeuren Desi!!!groetjes Erik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden