Spring naar bijdragen

de stap gewaagd


Moppie

Aanbevolen berichten

Vandaag eindelijk de stap gewaagd om me aan te melden. Ik ben een vrouw van middelbare leeftijd en drink al jaren te veel. Het begon met een fles rosé op een avond, en nu zit ik aan de wodka. En ik wil er van af. Ik voel me rot, mijn man voelt zich rot en de kinderen ook. Ik heb iets bij hen stuk gemaakt waarvan ik bang ben dat ze me het nooit meer vergeven. en terecht.

Overdag op mijn werk gaat het prima. Ik werk 32 uur, geen enkel probleem. Maar als ik naar huis ga, dan krijg ik trek in alcohol en drink binnen korte tijd zoveel dat ik de rest van de avond in coma ben. Refusal drink ik net zo makkelijk doorheen, geen enkel probleem. Dat was de oplossing dus ook niet.

Ik vind mezelf ook geen knip voor de neus meer waard en wil graag weer een toekomst hebben. Ik hoop dat deze site me hierbij gaat helpen.

 

groetjes en sterkte voor jullie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Moppie, stoppen kan echt. Kijk maar rond op dit forum, op het draadje jaarpact staan bijvoorbeeld veel mensen die het gelukt is. Het kan wel hard werken zijn. Maar dit forum is echt heel fijn vind ik. Je vind er informatie, advies (soms flink kritisch), steun en gezelligheid.

Heb je een plan hoe je het aan wil gaan pakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, remmetje behoorlijk kapot. Ik denk dan ook niet dat ik kan minderen. Dat heb ik al zo vaak geprobeerd. Ik ga echt voor helemaal stoppen. Ik ben een alcoholist en dat gaat niet meer over ben ik bang. Ik heb nu advies gevraagd wel traject ik het beste kan volgen via deze site. Ik wacht het even af, maar het is al goed om te zien dat je niet de enige bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lady Jane,

 

Dat ga ik hier proberen uit te vogelen. Ik weet het niet. Verveling kan het zijn, de tv staat de hele avond aan, terwijl ik graag lees, maar dat gaat dan niet.. Ook mijn puberdochter kan erg lelijk doen, en dan wil ik weg van dat gedrag. Ik weet heus wel dat de manier waarop niet goed is. Maar ik hoop met de internet cursus handvatten te krijgen om ook 's avonds nuchter te willen zijn.

 

en Mijn Gerrit, ik doe met je mee vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom!

Er is veel info hier, en ondersteuning ook!

 

Geen knip voor de neus waard.... weet je: dat gevoel verdwijnt best snel merkte ik (door te stoppen en te merken wat dat oplevert)

De schuldgevoelens, angstig worden, de koppijn en het immer zware hoofd.... brrr

Zo fijn om een schone kop te hebben en weer trots te kunnen zijn op wie je bent.

 

Middelbaar zeg je. Ik ben 62. Uit ervaring weet ik dat de jaren met drank gaandeweg zijn tol gaat eisen.

Ineens merk je dan dat je steken laat vallen of dat het werk zwaarder valt.

Of er komen conflicten op het werk en irritaties (bij jou thuis dus al...)

 

Eigenlijk voegt alcohol bar weinig toe....

 

Ik zeg erbij dat mijn gewoontegedrag er nog niet uit is. Na zo lang drinken is het een omslag; een enkel keer drink ik nog iets.

Daags erna, zelfs al neem ik maar 1 glas, weet ik dat ik niets wijzer geworden ben van dat ene glas.

Wat zou het goed zijn om totaal te kunnen ontgiften.

 

Ook ik ben benieuwd naar je plan en wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai,

 

Welkom op het forum, ik ben zelf ook net nieuw en ik moet toch toegeven dat ik er tot nu toe echt iets aan heb! 

Het drinken lijkt een combinatie van gewoonte en verslaving. Je bent er aan gewend geraakt om na je werk te gaan drinken. Een goed plan zal inderdaad wel helpen om dit gedragspatroon te veranderen. Klote spul, alcohol! En een goede opmerking: het voegt helemaal niets toe. Dat denken we maar.....en helaas zijn we er goed in.

 

succes!!! 

bewerkt door brenda86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, tot nu toe is het k. met peren zeg maar. Niet gelukt. Wel ingeschreven voor de internet behandeling, maar door grote toestroom ( ben blijkbaar niet de enige) kan het enige tijd duren voordat ik een behandelaar krijg.

Vandaag nieuwe poging, ik vertik het om weer een kerstfeest met mijn gedrag te verpesten. alle drank is het huis uit, ik zou nu zo graag blij daarom zijn, maar mijn enige idee is:'Hoe kom ik de avond straks weer door zonder drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie zet, de drank het huis uit! De eerste dag is misschien wel de moeilijkste. Dat enorme aan drank denken had ik ook. Echt niet te doen. Letterlijk water in mijn mond, en elke pakweg 5 seconden denken aan alcohol.

Maar het gekke is, die trek duurt geen uren achtereen. Het komt met golven. De kunst is om die golven te doorstaan.

Succes, je staat er niet alleen voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een beetje gemeen misschien

maar je bent ook voor die puberdochter een voorbeeld

als je geluk hebt wordt ze geheelonthouder door jou

maar het kan ook zo maar zijn dat je straks jezelf

in haar weerspiegeld ziet en alles als een boomerang

terug komt.

mijn puberdochter was de directe aanleiding voor mij om te stoppen

destijds en wat is het het dubbel en dwars waard gebleken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...