Spring naar bijdragen

Even voorstellen Marja

Alessie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik wil me graag aan jullie voorstelen, ik ben Marja en heb me net aangemeld. Een beetje bibberig want het is toch wel eng. Ik ben 50 en drink al jaren teveel. Op 15 januari heb ik prive een enorme klap te verwerken gekregen en toen ging het fout met mij. Veel drinken, enorm aggressief en de volgende dag..... Ik heb nu een week niets gedronken en hoop dit vol te houden. Dit is alleen heel erg moeilijk en ik hoop dat dit forum mij hierbij kan helpen. Eenzaamheid is op dit moment mijn grootste vijand.

Groet Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marja,

welkom op het forum,
ik vond het ook heel eng hoor maar je wordt hier niet veroordeeld,je kan hier alles kwijt dus lees en schrijf lekker met ons mee!

Bij de ditjes en datjes kan je ons dagelijks volgen en je eigen dingetjes neerzetten!

Top dat je al een week niet hebt gedronken!

Hou vol!

Groetjes Yajala

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel, Ik heb het gevoel dat ik eerst heel veel ga lezen op het forum. Maar wat mij het meeste opvalt is dat ik niet alleen ben, hier in ons dorp is er niemand die drinkt(?) niemand die de fout ingaat(?) en ja natuurlijk mogen ze wel over mij oordelen. Ik zou wel willen uitschreeuwen, kijk eens op het forum, doe niet zo hypocriet! Maar nogmaals dank je wel voor jullie snelle en lieve reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marja, welkom op dit forum.
Misschien was jouw drankprobleem ook niet bekend in het dorp
en je weet dus niet hoeveen anderen er ook een hebben?
Ik liep er tenminste niet mee te koop, met het gevolg dat er
ook niemand echt meeleeft nu ik ben gestopt. Dan worden er voorbeelden genoemd
van mensen die Echt een drankprobleem hebben. Maar goed als je het zelf maar erkent
en er de verantwoording voor neemt is het goed. En dat doe je nu, dus kom maar vaak hier.
Eenzaamheid is een van de grootste triggers. Wij noemen hier de HALT-triggers vaker: Hungry
Angry Lonely en Tired. Er worden op de tips draad veel adviezen en tips gegeven, als je eens tijd
hebt, best interessant en voor lonely kun je het beste naar de ditjes en datjes. na verloop van tijd ga je vanzelf een keer meeschrijven. Vandaag is een rustige dag, dat maakt het gemakkelijker en geleidelijk
ga je mensen en situaties herkennen. je kun mensen opzoeken bij hun wie is wie, of juist bij hun berichten als je ze wat sneller wilt leren kennen. Ik hoop dat je je snel hier thuis zult voelen en als je wat extra begeleiding kunt gebruiken kun je je aanmelden bij de ADB online behandeling, die is anoniem, gratis, snel en goed, kan ik uit eigen ervaring zeggen. Succes meis: en vandaag de eerste niet nemen ok?:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Jane, zal ik niet doen. Helaas weet ons hele dorp van mijn drankprobleem en roddelen kunnen ze als de beste. Maar goed, het zij zo. Dank jewel voor je tips de HALT trigger kende ik nog niet.
Wat is ADB behandeling en waar vind ik dat? Nogmaals thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marja,

Ook bij mij is 's avonds alleen zijn een reden geweest om te gaan drinken. 2 jaar elke avond 3 flessen wijn. Geleidelijk een alcoholprobleem ontwikkeld dus. Ik ben nu 2 maanden gestopt met een kleine uitglijder van een weekje. Ik doe de internetbehandeling, misschien iets voor jou?

Vriendelijke groeten,

Francois

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marja,
die ADB behandeling is hier, op de site
gewoon www.alcoholdebaas.nl en dan
aanmelden. Er is geen wachtlijst dat ik weet
dus kun je waarschijnlijk binnen een dag of 3 beginnen. je krijgt een persoonlijk begeleider,
houdt online een alco-schriftje bij en gaat leren wanneer je trek hebt, wat voor jou de beste manier wordt om ADB te worden, wat voor jou helpende gedachten zijn en helpende akties enz.
Het duurt ongeveer 6 maanden, afhankelijk van hoe het gaat met je.
Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Marja,

Welkom hier :present: :present: :present:
Goed van je dat je de stap hebt genomen om te stoppen. En dat je niet meer de eerste drankje neemt.
Over mij werd er ook veel geroddeld, dat ik te veel dronk en de dingen die ik had gezegd/gedaan terwijl ik gedronken had. Ik heb besloten om me daar niet meer druk om te maken, het ligt in het verleden en meestal lijkt het gras groener bij de buren.

Liefs Summer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marja,

Welkom bij ons frummers.

Super dat je met ons mee gaat doen. De eerste stap is de erkenning dat je een alc. probleem HEBT...
:present:

Je bent van mijn leeftijd (dit jaar 50) en er zijn er velen rond die leeftijd die nu de stap zetten om te stoppen of te minderen.
Ik werd op het laatst ook verbaal agressief en kreeg black-outs en toen was het genoeg. Eenzaamheid is ook mijn trigger. Nu ADB sinds 6-2. Ik gebruik als stok achter de deur Antabus en het gaat hartstikke goed.
Inmiddels is mijn leven ook weer veel voller aan t worden. Je gaat anders in het leven staan. t Helpt echt.... Zorg dat je niet eenzaam bent en vul je leven daar naar in. Dat helpt echt.

Ik hoop dat je het net zo als velen lukt. Succes ermee.

Liefs Desi:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...