Spring naar bijdragen

ik ben leila

leila

Aanbevolen berichten

hoi lieve mensen

kreeg berichtje, bedankt!, ik voelde me even helemaal niet veilig in de zin van met wie praat ik hier eigenlijk? en wie leest mij en herkent mij wellicht. kan ik echt niet gebruiken. dus dacht neem even afstand idd. ik moet mij niet teveel erin storten.

maar heb het wel weer gerelativeerd en even weer met beide benen op de grond dat wel, niet alles kan ik hier kwijt, is en blijft internet met idioten erop. dus dat hou ik nu meer in mijn gedachten.

merk ook wel dat hier veel oprechte mensen die in dezelfde situatie zitten als ik en dat sterkt mij absoluut, dankjullie wel daarvoor.

even over vandaag, ik begeef mij niet op het dagpact. ik weet nl. niet hoe het zal gaan en ja daar hou ik een achterdeurtje mee open. begin van de avond ben ik de bob en einde van de avond zien we wel. dit goed samen met mijn man besproken, blij dat hij er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn om te horen dat het je lukt om het gedoe te relativeren. Het is niet fijn, maar zoals je terecht zegt: er zijn hier veel oprechte mensen bij elkaar. We steunen elkaar zo goed mogelijk om de alcohol de baas te worden. Dat is weer wel heel fijn (vind ik tenminste :)).

Ik hou het zelf deze jaarwisseling droog maar ieder volgt zijn eigen weg. Dat lijkt me ook de enige manier met kans op succes.

Fijne. Jaarwisseling!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het ook droog gehouden, kreeg ergens een 2% radler en die heb ik genomen,maar proefde geen verschil met de 0%.

ik mocht dus drinken, iedereen vond dat normaal, met oud en nieuw mag het toch wel? 

ja ik mocht wel drinken, maar wou!! niet drinken, das dan een groot verschil! op naar 2016 ADB, dat is wat ik wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag lekker die dag sauna gehad, manicure lukte niet meer, dan een andere keer.

morgen begint het " gewone" leven ook weer. heb mijn draadje even terug gelezen en las mijn problemen met de vrijdagen.

dat is al een groot deel voorbij, die vrijdagen waren verbonden aan de visite en die heb ik nu de laatste dagen met de feestdagen zo vaak gehad dat ik daar mijn weg in begin te vinden.

als ik denk dat het niet goed ga, dan ga ik niet op visite, punt.

en anders wel en de laatste keer met 2 alc. vrije biertjes , dat ging helemaal goed.

heb even gekeken , eind februari ga ik naar de huisarts, moet een week daarvoor lab prikken met ook de leverwaarden, suiker, cholesterol etc. ben benieuwd wat die zijn en de 13de naar de diëtiste, ook benieuwd wat dat gaat opleveren.

verder is mijn voornemen om wat regelmaat in slapen te krijgen , uiterlijk 22.30 naar boven, even lezen en 07.00 eruit. dat betekent niet meer zo laat op het forum!

oh ja en het is nu ruim 6 weken, 7 weekenden alweer alc.vrij.

bewerkt door leila
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed meid!

En dan te denken dat ik ook al zo ver had kunnen zijn.

Ik kan je vertellen dat opnieuw gaan tellen helemaal niet leuk is.... dat doet eventjes de vorige inspanningen teniet, lijkt het dan...

Toch hebben me de keren dat ik wel wat nam geleerd dat ik daar geen steek beter van word!!

Super voorbeeld ben je! :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het niet echt moeilijk zoverre dat je het craving kunt noemen, maar wel dat ik me soms geen houding weet. dan " mis" ik iets, zeg maar.

ik ben ook op dieet en merk dat als ik me niet aan het dieet houdt en dus geen ritme heb met de maaltijden het lastig wordt.

zo ook met drinken, zoek een beetje het ritme zeg maar. dat lukt 's avonds wat lastiger. een kop thee, flesje water, trakteer me op fris met klontjes en citroentje wat later op de avond, maar toch ben ik wat aan het opvullen lijkt het.

verder heb ik nog steeds niet keihard gezegd, ik drink nooit meer, ook dat maakt het lastig en maak ik het mijzelf moeilijk.

daarom neem ik het nog steeds dag voor dag, maar realiseer mij ook wel dat ik dat achterdeurtje dan wel heel ver open zet.

hier kan ik nog niet goed mee om gaan.

de momenten dat ik "mocht" drinken vond ik het steeds de moeite niet waard en was ik ook wel bang dat ik dan weer door zou gaan en daarom deed ik het niet. 

iemand vroeg mij hier eens, lang geleden, als je twee biertjes drinkt en je mag niet meer, is dan de lol eraf? en ja idd, dan is voor mij de lol eraf, dus kan ik beter niet beginnen.

worsteling,

leila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bij de diëtiste geweest, 3,7 kilo eraf in 6 weken, mooi toch?

half februari bloed prikken, niet alleen suiker, ook cholesterol, lever en nierfuncties, ben benieuwd.

hoop dat de suiker weer goed is, maar ben er een beetje bang voor.

ik merk steeds vaker dat er periodes zijn dat ik niet aan drinken denk, dat er even tijd voorbij gaat en dan denk ik , mooi, helemaal niet aan gedacht.

en de keren dat ik er wel aan denk, geen grote trek gelukkig.

de routine begint een beetje op gang te komen.

wel bij de les blijven, zeg ik dan tegen mijzelf. het monstertje zit nog te erg te smoezen met me, pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben jij goed bezig!

Zijn dus al 50 dagen zoals MG zei?

Ik snap je triggers...

Wil je toch feliciteren meid - al haalde ik het niet.

(mijn proces- stoor je niet)

:rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pff wat had/heb ik het moeilijk vanmiddag. die rotvrijdagmiddag weer en wat gedoe daarom en ja hoor trigger!!!!

angry/dus noodplan, op naar het kerkhof, uit de situatie, even rondlopen, hoofd leeg. werkte niet, werd er alleen maar heel verdrietig van en waar doe ik het voor, kom toch hier terecht, etc blah blah.

thuisgekomen maar even naar de winkel gegaan, wat geshopt, en toen bedacht om het gezellig te maken voor mijzelf, was alleen.

haardje aan, tv aan, spelletje erbij, dekentje over en dan maar een alcoholvrij biertje genomen en uitgezeten.

maar was verdrietig, nog en neem het liefst nu toch wat, maar goed, kan niet/mag niet, van wie niet? zo gaan mijn gedachten.

enige dat ik denk, jammer van die 8 weken om nu te onderbreken, maar toch......pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, moeilijk Leila.

Weet je, als je nu drinkt heb je er morgen spijt van. Je voelt je niet fijn, maar alcohol lost dat niet op.

Eigenlijk maakt het het alleen maar erger.

Ik vertel je niets nieuws natuurlijk. Ik hoop dat je het droog houdt.

Voor onder de riem :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op het moment dat ik het schreef en weer ging zitten naast mijn kacheltje, viel het van me af, toen was het over, gek he.

zit nu met mijn favoriete drankje, coooolaa met ijsklontjes en limoen, en blij dat ik vanmiddag de eerste niet genomen heb.

maar die 20 min trek klopt echt niet hoor, dat duurde heel wat langer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb ik verschillende soorten trek. Gewoonte trek (was rond 15 uur) is eigenlijk weg en duurde maximaal een half uur. Maar ik heb ook zo iets als emotie trek. Een soort sluimerende instabiliteit. Die trek kan elk moment van de dag opkomen, kan veel langer duren en verdwijnt gedurende de dag ook niet helemaal. Misschien is het wat mensen hier droog drinken noemen.

Ik schrijf het omdat het een beetje lijkt op wat beschrijft.

In elk geval grote klasse dat je het doorstaan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik gisteren kon weerstaan, vandaag niet. man wilde graag op de borrel bij mijn vader. net zoals gisteren, kregen daar woorden door.

vandaag weer de vraag, toen gaf ik (aan mijzelf ) toe. 8 weken gestopt, het mag wel weer een keer.

dus daar naartoe, iedereen vond het normaal,ja joh gewoon doen, het kan wel weer. paar biertjes genomen.

kon het wel weer? ik weet het niet. wel enorme zin om door te gaan thuis, mijn man hield dat tegen door het met mij over te hebben, dus wel weer aan de cola nu. maar het liefst ging ik door.

morgen ga ik weer verder waar ik gebleven ben, geen spijt vooralsnog, wel de wetenschap dat dit niet normaal moet worden, kijk wel, morgen weer een nieuwe dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...