Spring naar bijdragen

Iedereen reuze bedankt en hoi


Cootje

Aanbevolen berichten

Om te beginnen wil ik iedereen bedanken lees nu al een aantal weken hier ...wat een herkenning en dan dringt het tot me door....ik ben niet de enige..en haal ik kracht ...moed..om ook de strijd aan te gaan

En realiseer nu door ook mijn verhaal neer te zetten...andere er misschien iets aan hebben...maar ben al een klein stapje verder...ook zeker voor mezelf

Waar ik vandaan kom...7jaar geleden getroffen door herseninfarct..ja ik heb behoorlijk wat restschade overgehouden...zoals dat zo mooi heet

O ja ben vrouw ,getrouwd,twee kids en 51 jaar

In 1seconde verandert je hele leven..en onderweg...kreeg ik onverwachte..onvoorwaardelijke steun..die me inslaap liet vallen...me troosten...altijd daar was...mij niet veroordeelde ect...rode wijn

3 weken geleden...surfde ik hier binnen...en begon te minderen...leek mij zo eigenwijs als ik natuurlijk ben de beste manier....bang als ik meteen zou stoppen er een grand mal overheen te krijgen...wat waarschijnlijk gewoon weer een praatje in mezelf was om zeker niet te hoeven stoppen

Door drastisch te minderen maar vooral van mezelf minimaal een half uur over een glas wijn te doen..en er niet meer dan drie op een avond

Week twee niet meer dan twee glazen....tot vorige week zaterdag...ik las hier ergens een reactie...en ging bewust proeven...nog rustiger drinken..en ging mezelfs schuldig voelen dat ik überhaupt nog dronk......

In mijn kop begon het te malen

Waarom wachten....dus woensdag gestopt....maar wel wetend dat ik nog een paar pakken wijn in de voorraadkast heb staan

Gisteravond was zwaar....pffft en tja de hele dag hoofdpijn...hiphop in mijn kop...voor het geval dat...heb ik vanochtend al mijn voorraad .....als gootsteen ontstopper gebruikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cootje, welkom! :rose:

 

Je bent hier natuurlijk niet voor niets gaan lezen. Ik weet niet of je eerdere pogingen hebt gedaan om minder alcohol te drinken?

Ik ben daar een aantal jaren mee aan het knoeien geweest, totdat ik eindelijk kon toegeven dat ik echt een probleem had.

En wel eentje die ik niet zonder hulp kon oplossen.

 

Je hebt je eerste dagen erop zitten, die zijn erg lastig kan ik me herinneren. En dan druk ik me netjes uit.

En nu je voorraad weggekieperd, klasse!

 

Hoofdpijn heb ik in het begin ook veel gehad. Flink water drinken en bewegen of sporten heeft mij wel geholpen, denk ik.

Ik wens je heel veel succes. Er is hier genoeg te lezen en te schrijven, als je wilt. Het heeft mij goed geholpen.

 

Na dit bericht stuur ik je een pb, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien helpt het wat met je weg vinden hier.

Als je aangemeld bent, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Cootje,

 

Leuk om te horen dat je al een poosje meeleest. Ik ben me altijd wel vaag bewust dat onze groep groter is dan alleen de schrijvers. Stoere stap, om je voorraad weg te kieperen. En super goed.

 

Ik heb heel veel steun aan dit forum. Misschien wel het belangrijkste dat ik tot nog toe heb geleerd, is dat de moeilijke momenten komen, maar vanzelf ook weer voorbij gaan. Hou dat in gedachte als het lastig wordt.

 

Ik ben benieuwd hoe het je de komende dagen vergaat. Hou vol, neem de eerste niet en schrijf hier op wat je ervaart. Als je zin hebt tenminste, niks hoeft :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pogingen om te minderen.... Als ik heel eerlijk ben....een paar keer...maar dat hield in een avond niet.....en dan zei ik tegen mezelf...zie je ik kan gerust zonder

Drink de waterkraan zowat leeg....en de thermostaat van de kachel....omhoog...en weer omlaag

Ik probeer samen met dit forum...mijn probleem op te lossen

Dank je voor je welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar Cootje, een avondje niet drinken en dan de conclusie trekken dat er niets aan de hand is...

Ik heb alle variaties daar wel op gehad; en ook allerlei andere manieren om minder te drinken...

 

Warm en koud, nu je het zegt herinner ik me daar ook last van te hebben gehad. Als je niet drinkt ga je een periode in dat je lichaam daar aan moet wennen. En moet ontgiften. Dat kan best even duren.

 

Wat mij geholpen heeft is om de eerste dagen en weken steeds een dag vooruit te kijken naar waar voor mij de moeilijke momenten zouden liggen. Daar bedacht ik dan een alternatief voor. In plaats van uit mijn werk thuiskomen en met de krant op de bank gaan zitten (met het eerste glas) ging ik al snel het forum op. Of wandelen, hardlopen, een klusje doen. Van die dingen.

 

Succes en sterkte de eerste dagen. Het kan en ook jij bent het waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fijne reacties.....voelt als een warme deken

Vannacht....was hel

Nu mijn hoofd lijkt te zwaar om door mijn nek gedragen te worden....warm koud is gestopt...maar nu tril ik als een rietje

Mijn lijf voelt...tja rare vergelijking denk ik...maar alsof ik door een vrachtwagen ben overeden...alsof ik bont en blauw ben

Hele rare smaak in mijn mond

En denk de hele tijd aan....volhouden....erger kan het niet worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook het trillen herken ik Cootje. Dat wordt met een paar dagen zeker minder.

En je voelt je nu verder helemaal niet fijn. Hou vol, dan hoef je dit maar één keer door.

Probeer goed te eten en vooral water en thee te drinken.

Misschien even naar buiten, een stukje wandelen.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cootje,

 

Welkom hier, hopelijk gaat het goed vandaag. Ja ik heb ook die innerlijke onrust maar je mag er niet aan toegeven. Zit hier ook soms te balen. Ik haal veel uit het forum en ga nu ook ook praten bij verslavingszorg. Morgen voor de 2 de keer en overmorgen voor de 2 de keer naar de AA. De trek is er niet echt meer maar de onrust wel. Het gaat beteren zeggen ze dus we leven op de hoop  :) . Veel succes zou ik zeggen en hier veel meelezen helpt. Laat eens weten hoe het met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn hé Cootje die steun geniet er maar lekker van en maak gebruik van alle mooie tips. En die vrachtwagen tja dat afkicken. Heel lief zijn voor je zelf in ieder geval! Dat ben je een tijdje niet geweest voor je lichaam en geest. Rust en tijd.

Liefs Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...