student26 Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Hallo allemaal,Het feit dat ik hier uit mezelf al kom, zeg me denk ik wel genoeg.Ik ben een kerel van 26, ik studeer nog steeds en ik stel mezelf steeds meer teleur door mijn gezuip. studieresultaten zijn er niet meer, ouders pompen er maar geld in, sportprestaties nemen af, vrienden gaan werken. I don't know. Ik drink per dag toch zeker 6 tot 10 blikjes baf. Ik heb het nodig. Ik weet het verder niet zo goed. als ik naar school ga en mn best doe haal ik de beste resultaten. maar als ik sport op tv kijken, als ik thuis kom, voor het slapen. drink ik altijd bier.. heb zelden tot nooit alcoholvrije dagen.Ik wil niet accuut stoppen en dat kan ook niet, maar ik wil minderen, maar ben gewoon bang voor de ellende. slapeloze nachten etc...ik ga dit hier nu maar volgen en hopen op positieve berichten etc.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Hallo student,tjah, hopen op positieve berichten???Als ik 't zo lees moet je d'r eerst maar doorheen, gewoon ff helemaal ophouden en de ellende, het gezweet en 't verstoorde slaapritme maar 'n tijdje voor lief nemen, het is niet anders. Zoete broodjes heb je niets aan.Als je dan 'n aardig tijdje gestopt bent (ik ga voor bv. maanden!) en je voelt jezelf sterk en denkt dat je het aankunt er 'n paar te nemen, probeer 't. Ga je dan weer de fout in, stoppen. Het is 'n dun lijntje, sprak de ervaringsdeskundige.De online hulpverlening van alcoholdebaas is zeker de moeite waard, ga je het beter doorzien.Ik zou zeggen: grijp je kans.Groets, Haddock Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Beste student welkom!!Je zult hier veel gelijkgestemden aantreffen!Heel goed dat je je op jouw jonge leeftijd al realiseert dat je probleemdrinker bent en je je aanmeldt.Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Summer Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Hoi,Welkom hier. Goed dat jezelf erkent dat je een probleem hebt. En je bent echt niet de enige. Veel studenten kampen hiermee. Ook vooral omdat het meer als "normaal" wordt beschouwd dat er veel gedronken wordt. Ik zelf ben 29, ben net afgestudeerd, en gestopt met drinken. Omdat ik niet 1 drankje kan hebben zoals andere mensen, maar als ik 1 heb gehad, dan wil ik meer en meer. Daarbij moet je jezelf afvragen waarom je drinkt? Hoe vindt je dat je leven nu verloopt?En je bent niet de enige die met dit probleem kampt:present: Succes, Liefs Summer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Welkom student.Je erkeninning van het probleem en de angst voor de toekomst is al heel sterk. Probeer eens een tijd te stoppen en kijk hoe dat gaat. Je slaat je wel door het begin heen. Wij zijn allemaal zo begonnen en we leven nog. Het lukt jou ook als je dat echt wil. Succes ermee.Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Hallo student,Nou bovenstaande berichten spreken voor zich en je zietdat iedereen je eigenlijk aanraadt te stoppen. Ik snap daty dat angstoproept voor de verschijnselen, dus het is beter je te richten op de voordelen,zodat je het in elk geval eens probeert. Want die zijn er echt. Na een poosje slecht(er) slapen gaat het bergopwaarts. En ik neem aan dat je op dat bier ook niet bepaald lekker slaapt of uitgerust opstaat? je zegt ook dat je sport en leerprestatie achteruithollen; nou die gaat absoluut weer omhoog.Vooral omdat je na stoppen erg veel tijd overhoudt die je weer daaraan kunt besteden, in het begin ter afleiding van de trek, maar als de prestaties beter worden ga je het ook weer leuk vinden.Hier spreekt ook een ervaringsdeskundige.Je hebt de pecht in een lastig milieu te verkeren, waar drinken stoer lijkt.Gelukkig is sporten ook stoer, dus je kunt beginnen dat als aanleiding te gebruiken dat je niet meer drinkt.Ik sta dik 1/2 jaar droog nu en sport weer beter als ooit. Door leeftijd wel wat meer blessures, maar die had ik tijdens het drinken ook. Nu vang ik de signalen eerder op en lijkt het dus erger. Maar mijn humeur wordt weer beter, ik ben alerter, uitgeruster en socialer. Dus het loont.Als ik heel eerlijk ben denk ik dat je wel een maatje kunt gebruiken. kijk in real life of iemand mee wil doen, er zijn er vast wel meer. Of zoek een beginnenr hier, die jij kunt steunen en die jou wil steunen.Mij heeft het door de triggermomenten heen geholpen en we houden elkaar via pb's scherp. En het is een bijzondere vriendschap zo anoniem, je durft veel eerlijker te zijn, dan bij kennissen/fam. en dan ben je naar jezelf toe ook eerlijker.Je staan voor een belangrijke keuze nu student, ik hoop dat je de juiste zult maken, want je hebt nog lang te gaan en de kwaliteit van leven is erg belangrijk. Je kunt altijd terug naar doormodderen als het niet bevalt moet je maar denken. Ik schat zo dat minderen niet gaat lukken zeker niet zonder eerst lang te stoppen, zodat je lichaam goed kan ontgiften en herstellen. Maar als je zover bent, wil je waarschijnlijk niet anders meer.Je kunt een nieuwe trend invoeren in je omgeveing: zorg voor licaam en geest, erg in , eigenlijk al! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FrisseJan Geplaatst 23 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 23 februari 2010 Hallo student,Hier spreekt een oud-student.Jouw verhaal is hetzelfde als de mijne alleen was de mijne 15 jaar geleden.Rond mn 20e begon ik veel en vaak dagelijks te drinken.Rond jouw leeftijd was me duidelijk dat dit niet meer sociaal en gezond was.Ik zag ik dat ik iets moest doen. Ik deed niets en dronk door...ach ja studentenleven, dan is het geaccepteerd en hoort t erbij... blabla...Rond mn 30e zag ik die leeftijd als begin van een nieuw leven. Ik wilde fris beginnen en mn probleem aanpakken.het is een heel verhaal maar het kwam er op neer dat ik de achterdeur altijd op een kier hield. En dat is heel moeilijk voor mij gebleken. Telkens sloop het zuipen er weer in nadat ik een poging tot sociaal drinken waagde.Nu ben ik net 41 en heb al die tijd veel gezopen en dagelijks geworsteld met mn drankprobleem. Soms stoppogingen die weer op niets uitliepen vanwege die achterdeur. Vandaag sta ik 18 dagen droog en ben ik vastberadener dan ooit.Natuurlijk kan ik me wel voor de kop slaan waarom ik niet goed heb door gepakt op de leeftijd die jij nu hebt. Dan zou mn leven er nu heel anders hebben uitgezien. Maarja het verleden draai je niet terug en ik moet ook mild naar mezelf zijn anders maak ik t alleen maar moeilijker.Ik wil maar zeggen, hoe eerder je erbij bent, des te langer van leven heb je daar profijt van!Beste student, veel sterkte en succes!!groeten,Jan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden