Spring naar bijdragen

Ik vind het gewoon lekker !!!


Soumy

Aanbevolen berichten

:sun::wine:

Hallo Alcohol de Baas Wordende forum leden.

Ik wil mij even voorstellen, ik ben 49 jaar, en moeder van 2 tiener meiden, ik heb vorig jaar meegedaan aan de online cursus Alcohol de Baas.
Door deze cursus ben ik toch wel anders tegen alcohol en verslaving aan gaan kijken, maar de 2 glazen wijn op 1 avond, heb ik niet vaak toegepast, wat wel mijn streven was, simpel weg opdat ik het TE LEKKER VIND.

Wat ik wel berijkt heb is, niet iedere avond meer `n wijntje, dit was meestal 1 fles, vaak drink ik door de week helemaal niet, en in de weekenden alleen s'avonds, dit hadden dus 2 glazen moeten zijn, de enige manier wat voor mij werkt is dus helemaal stoppen met drinken.

Ik heb ook veel gerookt, en ben daar ook zelf mee gestopt ( nu 4 jaar terug) en het gevoel is eigenlijk het zelfde als stoppen met drinken. Als ik rook, kan ik ook niet 2 sigaretten per dag roken, maar het liefst 2 pakjes, het is bij mij alles of niets.

Tijdens de cursus heb ik het NIET drinken eens 6 weken vol gehouden, en net wat ik bij veel reacties lees, je krijgt wel een stuk rust in je zelf, omdat je geen keus hoeft te maken.
Maar toch,,,, op een gegeven ogenblik, op een feestje paar wijntjes, thuis komen, nog meer wijntjes, want ja vandaag is het feest, en morgen stop ik weer.
Het bekende duiveltje sprak mij weer toe.
Kortom, de fles staat weer geregeld (in de weekenden) op tafel, en de laatste tijd gaat de fles dan wel leeg.

Ik wil stoppen, maar als ik stop, dan verwijt ik mijzelf dat het leven zo wel erg saai wordt zonder drank, dus 'n paar wijntjes moet toch kunnen, of dat ik s'avonds nog te wakker voel om naar bed te gaan, dus weer een reden om een wijntje te nemen, want dan wordt je moe.
En op zijn tijd vind ik het gewoon heel lekker om dronken te worden, het is voor mij een vorm van ontspanning, de een sport, ik drink (zuip).
Als ik dronken ben, leef ik in een andere wereld, die heel mooi is, maar ja dan wordt je wakker de volgende dag,,,,,,,,, met een duf hoofd, en denk je, dit was de laatste keer,,, bla bla bla etc.,,,,,,

Maar ik wil niet meer afhankelijk zijn van alcohol om een leuke avond te hebben, ik wil zelf leven, en niet mijn leven laten bepalen door de drank, als ik drink kan ik niet stoppen, dus ik ben verslaafd!!!!!
Ondanks dat ik het heeeel lekker vind, ga ik toch een poging ondernemen.
Mijn dochters vinden het ook vreselijk als ik drink, en dan hoef ik niet eens veel te drinken, maar ze zien toch dat je anders reageerd op bepaalde dingen.

Het zal wel wennen zijn, altijd nuchter, alles bewust mee maken, je ergeren aan dronken mensen ha ha, weten wat je de vorige avond tegen iemand gezegd hebt, ook weten dat die persoon het waarschijnlijk niet meer weet en dat je daar rekening mee gaat houden, hoe laat je thuis komt, het licht uit laat en direct naar bed gaat, s'ochtends fris wakker worden zonder schuld gevoel.
Als ik dit zo lees, denk ik, wat saaaaaaaaai!!!,,,,,,,MAAR JA, JE LEEFT WEL ECHT.

Ik ben gewoon heel erg dubbel, DRINKEN is een deel van je leven die net zo belangrijk is als eten, het hoort er gewoon bij, maar dan moet je het wel in de hand kunnen houden, dat is waar het om gaat.

Groetjes Soumy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Soumy,

Dapper en herkenbaar verhaal.
Voor mij zeker ook iets om over na te denken, aangezien ik nog niet weet wat ik ga doen na mijn eerste alcoholvrije periode (3 tot 6 maanden, weet nog niet).

Juist dit weekend ook veel nagedacht over dat lekker vinden om te drinken en lekker vinden om dronken te zijn.
Normaal gesproken zou ik nu (zondagochtend) zeker een joekel van een kater gehad hebben, nu ben ik dus om 8 uur 's ochtends klaarwakker en helder.
Ik merk dat ik nu een andere levensstijl moet gaan aanleren, omdat ik opeens een hele zondag over heb die gevuld kan c.q. moet worden.

Ik wens je veel succes met je streven om ook de weekenden alcoholvrij door te gaan brengen.
Mocht ik eruit zijn of het leuk is of niet, laat ik het je weten ;)

Groetjes,
Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Niwi,

Je hebt wat mij betreft helemaal gelijk, dat bedoel ik dus met het dubbele gevoel, de ene kant denk ik, STOPPEN, en de andere kant, ben je bang om als je gestopt bent weer de mist in te gaan en weer naar het duiveltje gaat luisteren.

Je weet gewoon dat dit moment komt, en dan moet je stevig in je schoenen staan, ook omdat ik het zo lekker vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soumy

Welkom hier. Ik herken je verhaal, het dubbele, je zal daar je eigen weg in moeten zoeken.
Voor mij is het dubbele er intussen wel af. Ik vond (vind) een goede wijn of wat dan ook altijd erg lekker en was bang om dat te missen. Daar kan ik echter best wel zonder. Alleen dat ene ingredient in al die drankjes met de hoofdletter A daar heb ik meer moeite mee. Voor mij is alcohol een manier om de werkelijkheid te verdoven, om daar even afstand van te nemen. Voor mij is alcohol ook een echte verslaving, dat wanneer ik mij daar aan over geef, dat ik dan ook de controle verlies.
De naam van dit forum ADB is wat mij etreft de kern van mijn verhaal. Dat is wat ik wil, ik heb geen keuze. Wat jou betreft heb je misschien die keuze wel, maar het feit dat je je hier toont doet vermoeden dat je ook niet zo veel keus hebt. In ieder geval kun je op dit forum veel steun krijgen en tussen de vele regeltjes door is er heel veel begrip. Nogmaals welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ari, ik zou graag stoppen willen met drinken, het is zelfs zo, dat ik mensen stoer vindt die NIET drinken, dat ze GEEN alcohol nodig hebben om zich lekker te voelen, en vrolijk mee doen met het feest.
Die zich ontspannen kunnen met een kop thee op de bank, en uit hun dak gaan van een glas dubbel fris, dat wil ik ook, graag zelfs.

Ik zou alleen die rot duivel, die altijd weer overal opduikt, eens een giga trap onder z`n kont willen geven, en zeggen dat ie voor altijd moet op rotte, maar ja,,, die komt altijd als je je net even niet lekker in je vel voelt of onzeker bent, of in een situatie dat je heel veel voldoening over je eigen hebt, dat moeten we vieren !!!

Maar door jullie reactie en andere verhalen te lezen, voel ik mij wel steeds sterker worden, en ik ga het winnen.

(Had eerst, maar eens dan ga ik het winnen, getypt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cathy, hoe ik het ga aanpakken ? ik wil graag stoppen, dus ik haal maar veel soorten fris in huis en "gewoon" geen wijn of andere alko producten meer nemen.

Het is eigenlijk zo simpel hè, als je het naleest, en toch is het zo, ik moet het zelf doen, niemand dwingt mij.

Mijn fout was dat ik dacht, dat ik wel 2 glazen per avond zou kunnen drinken, dan geef je je eigen ook de ruimte om een derde en soms een vierde te nemen.
Als je zegt "ik stop" dan heb je geen keus. Nee is Nee, hoe was het ook alweer 9 x Nee zeggen, als je trek krijgt, dan heb je geen trek meer.

Gr. Soumy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Soumy,
je titel en icoontjes in je aanhef
maakten dat ik me al triest voelde voor ik begon te lezen.
Wat Niwi schrijft over de achterdeurtjes komt daar meteen al in terug
je zult echt een keuze moeten maken
met 2 tienerdochters heb je een grote verantwoording
als zij zeggen, mam ik vind het gewoon lekker
mogen ze dan ook elk een fles?
Ze zien het als voorbeeld, dus welk tegenargument heb je dan nog.
Ik heb altijd gezegd: ook als roker kun je je kinderen het roken verbieden/afraden
hetzelfde zou dus voor alco moeten gelden, maar het voelt anders voor mij
is natuurlijk heel persoonlijk hoor.
Zoethoutthee met gember is ook gewoon erg lekker
en chocolade en gebak en ijs, patat enz enz en misschien drugs ook
toch nemen we die niet dwangmatig en extreem
jij ook niet, neem ik aan.
dus het gaat niet om het lekkere, houd jezelf s.v.p. niet voor de gek
het is de verslaving en je weet dat 2 glazen per keer niet voor je is weggelegd
voor mij ook niet hoor, ik durf het zelfs niet eens te proberen
Ik hoop dat je het deze keer gaat redden
en gun je een niet saai leven
zonder drank
maar met heel veel lekkere andere drankjes en hapjes
het is niet gemakkelijk en het kan wel!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond Jane,
Velen van ons zullen de illusie koesteren ooit nog eens sociaal te kunnen drinken.
Achteraf gezien was het leven saai toen ik nog dronk, van de ene kater naar de andere.
(iedere dag zat is ook een regelmatig leven)
Het is een openbaring om niet meer te hoeven drinken, achterdeur dicht en slot er op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me alleen maar bij de anderen aansluiten: je zult een keuze moeten maken, geen achterdeurtjes openhouden! Je gunt je kinderen toch een nuchtere moeder!
Een saai leven zonder alcohol? Wat een onzin, dat is je verslaving die dat je influistert!
Wake up!

Ps. wel een goede stap dat je je hier aanmeld! Nu de rest nog! :) Succes meid!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Soumy,

Ik heb je verhaal gelezen. Ik heb het idee dat je er nog niet uit bent wat je wilt en ik denk dat het belangrijk is dat je daar zo snel mogelijk inzicht in gaat proberen te krijgen. Stoppen met drinken is een gevecht, een dagelijkse strijd waar veel inzet voor nodig is.
Lees eens terug hoe vaak je het woordje "maar" in je posting gebruikt; het is het bekende achterdeurtje om goed te praten dat je drinkt.

Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosan, ik zou graag willen stoppen, maar omdat het zo moeilijk is hou ik een slag om de arm.
En ik weet, ik hou mijn eigen voor de gek, maar nu ben ik gemotiveerd, en over een paar maanden ebt dat weg, en dan ben ik bang dat ik weer 1 glaasje gaan nemen, met alle gevolgend van dien.
Als ik een zwak moment heb, ga ik om, en dan kan het me niets meer schelen dat ik me de volgende dag beroerd voel.

Maar ik loop wel erg ver vooruit, nu ga ik er voor en wel per dag, op het moment heb ik het helemaal gehad met de drank, en wie weet bevalt het zo goed, dat ik nooit geen alco meer wil :D

Allemaal bedankt voor jullie medeleven, doet me goed !!!

Gr. Soumy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de goede orde; ik veroordeel je niet. Ik zit in hetzelfde schuitje. Maar ik realiseer me wel dat het een gevecht is waar veel strijd en motivatie voor nodig is. Zolang je de deur op een kier houdt, gaat het niet werken. Eén glaasje en je loopt het risico dat je voor de bijl gaat, ik spreek helaas uit ervaring....
Wees trots op jezelf dat je door je aanmelding hier, bezig bent iets aan het probleem te doen. Ik wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister was ik jarig, en,,,,,, ging s'avonds nuchter naar bed, heb de hele dag niets gedronken, ja fris dan.

Toen ik s' nachts alles aan het opruimen was dacht ik nog, normaal zou ik al aangeschoten zijn en nog even de koptelefoon opzetten om naar knijterharde muziek te gaan luisteren, onder het genot van de laatst geopende fles natuurlijk, die nog even leeg moest.

En ik moet zeggen, ik heb mijn wijntjes niet gemist, kreeg wel een bubbel buik van de fris, maar het was goed te doen (mag ook `n keer meevallen)

Door op dit forum alle persoonlijke verhalen de lezen krijg ik ook meer kracht op het vol te houden.
Iedereen maakt min of meer het zelfde mee, te veel drinken, willen stoppen of minderen, vaak lukt minderen niet dus maar helemaal stoppen, schuldig voelen als het weer niet gelukt is etc.
Soms lees ik verhalen, en dan denk ik, dit BEN ik, zo herkenbaar....

Door dit forum, heb ik ook het gevoel dat je niet alleen stopt, maar SAMEN met alle forum leden.
En voor mij werkt dit goed, ik hoop dat dat ook zo blijft, want er gaan natuurlijk nog heel veel moeilijke momenten komen, zoals aankomende week veel verjaardagen, ik hoop dat ze veel fris in huis hebben.

Groeten Soumy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petje af, Soumy.
Goed om te lezen dat je weer een grote hindernis hebt overwonnen!

Ik heb zelf niet de tijd om alles op dit forum te lezen, maar door me wel even iedere dag te "melden" houdt het je bewust van waar je mee bezig bent, en voel je inderdaad ook dat je niet de enige bent die worstelt.

Persoonlijk zou ik je nog aanraden om over te stappen op water, spa rood of iets als bitter lemon of tonic.
De zoete smaak van frisdrank maakt je hyper, waardoor het toch weer net iets meer moeite kost om je in te houden.
Persoonlijk merk ik dat ik ook veel minder de neiging heb om te gaan eten (pinda's, chips etc.) nu ik geen bier meer drink.
De koolhydraten rush die drank je geeft, krijg je ook van frisdrank (ook van light drank) en dat maakt het moeilijker in mijn beleving.

Water went heel snel. Het lijkt in het begin saai, maar uiteindelijk wordt het lekker (en het helpt bij de ontgifting).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Soumy! Ga ervoor meid!:)
Ik drink vooral thee en water en niet te vergeten koffie. Merk wel hoeveel kcal er in die wijn en door diezelfde wijn extra genuttigde hapjes en chipjes zitten. Ik val af en moet opletten dat er nog iets van me overblijft qua gewicht! Dus mocht je nog wat pondjes kwijt willen? Alweer een goede reden om die eerste te laten staan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soumy,

Wat dagen geleden vroeg je mij hoet het ging...
Wel het gaat heel goed, mijn voornemen was en is eigenlijk nog steeds om 3 maanden echt niets te drinken en dan weer "normaal" te drinken.
Ik heb nu een maand helemaal geen alcohol op en het bevalt me zo goed dat ik me begin af te vragen of ik het echt nog wel een keer wil proberen.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook bang ben dat ik het niet red en weer 2 of drie flessen wijn op 1 dag soldaat maak.
Dat is altijd mijn probleem geweest, als ik niets drink geef ik er eigenlijk niet om maar heb ik de eerste binnen dan maak ik me ernstig zorgen als er niet nog minstens drie flessen voor het grijpen staan.

En dat wik ik niet meer: al die verloren avonden, de schaamte 's avonds al als ik de 2e of 3e fles open maakte, vaak geneens vor mijn vrouw omdat die al sliep maar schaamte tegenover mezelf, het beroerd zijn, de pijn in mijn lijf, niet nuchter in mijn auto zitten op weg naar mijn werk, de angst dat ze het daar merken, weten dat ik mijn vrouw verdriet doe al heeft ze me nooit veweten dat ik teveel dronk enz. enz.

Maar ik begon dit berichtje omdat ik benieuwd ben hoet het met jouw gaat...
Ik zie je niet veel op het forum, lukt het een beetje?

Laat weer eens wat horen...

Groetjes en sterkte,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...