Spring naar bijdragen

best eng...voorstellen

mir

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

De knoop doorgehakt....ik heb toegegeven....ik heb een probleem....ik drink teveel....met andere woorden...ik ben alcoholist.....zo dat is er uit...ik drink al meer dan een jaar s' avonds teveel om in slaap te komen.....hulp gezocht bij huisarts...nu wachten op doorverwijzing....ik weet waarom ik drink...ik weet dat ik wat aan de oorzaak moet doen...ik ga ervoor.

P.S. ben 38 jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mir, welkom hier

en dapper dat je de stap

naar je huisarts hebt gezet.

Je kunt maar beter zo snel mogelijkj

dealen met waarom je dronk/drinkt.

Je lichaam herstelt vrij snel, de psychische

oorzaken zullen wat meer tijd en moeite vergen.

Maar het is te doen hoor, velen gingen je hier voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank jullie wel, zulke reacties doen me goed...momenteel zit ik aan de groene thee.....hoop dat dat zo blijft....ik zit vast in een foute relatie en ben door mijn angsten en gedachten te stoppen gaan drinken als een soort slaapmiddel....helpt best goed.....alleen de gedachten en angsten blijven me achtervolgen.....tijd dus om daar heel erg hard aan gaan te werken.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mir. Ook ik dronk om in slaap te komen. Dat is al heel goed van je dat je dat ontdekt hebt. Drank is natuurlijk geen oplossing voor een slaapprobleem

Toen bedacht ik me hoe ik dat op een andere manier kon oplossen. De eerste weken, maanden heel slecht geslapen. Tja, het was niet anders. Daarna melatonine genomen en 'het' matje van lady jane geprobeerd. En nu....ik slaap weer als een roosje en heb de drank daarvoor niet meer nodig. Heeft me wel 4 maanden gekost, maar wat is nu 4 maanden.

Mocht ik nog eens een periode krijgen van minder slapen dan ga ik deze 2 dingen zeker weer gebruiken.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Mir,

Ook een warm welkom van mij. Tja, wat velen niet weten of 'vergeten', alcohol is een downer. Het lijkt

een upper te zijn als je voorbij kroegen en cafe's loopt, maar wij weten beter. Ook al weet je nog de 'oorzaak'

van je drinkprobleem, je bent uiteindelijk gaan reageren als het Pavlov-hondje. Alleen het 'werkt' niet meer,

het fijn in slaap vallen. Ik slaap juist veel beter en zonder zorgen ZONDER alcohol.

Doe het niet alleen... dit probleem aanpakken, maar idd eerst naar je HA en kijk dan verder. Er zijn ook

diverse soorten praatgroepen in het land en vast ook één bij jou in de buurt.

Ikzelf ga wekelijks naar een 'Buitenveldert' praatgroep. 

https://youtu.be/FMJJpbRx_O8

bewerkt door Burchill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mir,

Heb je het gehaald gisteren? Ik wens het je van harte!

Slapen is idd moeilijk, maar ik merk wel dat de kwaliteit van die slaap beter is. Verder zijn bij mij veel angsten net afgenomen toen ik niet meer dronk. Dat zou bij jou dus ook zomaar eens kunnen gebeuren!

Ik wens het je van harte!

Ook een slechte relatie is momenteel herkenbaar voor mij. Maar geen reden om te drinken.

Veel succes vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mir,

Welkom hier. Vandaag drink ik niet. Dat is wat ik me iedere ochtend voor neem en het gaat goed, nu bijna 2 maanden.

Ook jij kan het, keuzes maken doe je het best nuchter, je wordt er zekerder van en kan de problemen beter aan.

Succes!

Hummer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...