Spring naar bijdragen

diarreeremmers en asperines


em69my

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben een vrouw van 46 uit het hoge noorden met een partner en een zoontje van 8 jaar. Graag wil ik anoniem blijven en gebruik daarom mijn eigen naam niet. Dat ik een serieus drankprobleem heb weet ik al een tijdje. Maar dat ik wat aan het probleem moet doen nog maar pas. Helaas kan ik niet typen dat ik nooit weer ga drinken maar stevig minderen heb ik me wel voor genomen. Ik heb naar online hulp zitten zoeken omdat ik door schaamtegevoel de huisarts niet wil bezoeken met dit probleem.

Vaak kijk ik te diep in het glaasje wijn waardoor ik onverschillig wordt en ook de kroeg bezoek waardoor ik behoorlijke blunders maak. Doe dan dingen die niet door de beugel kunnen. De volgende dag heb ik vaak een dubbele kater. Of zo'n echte twee daagse. Met diarree remmers en asperines kom ik de dag door en heb ik vaak in de avond alweer een glaasje wijn voor me te staan. Natuurlijk blijft het niet bij 1 glas en ook vaak niet bij 1 fles. Ook kwets ik mijn partner met mijn gedrag en dat heeft hij niet verdiend.  

Afgelopen vrijdag had ik mezelf opgelegd niet te gaan drinken wat ook is gelukt maar zaterdag vond ik al snel weer een reden en natuurlijk gister ook niet drankvrij en heb ik me behoorlijk misdragen. Het is nu tijd dat ik aan mezelf ga werken en ik hoop dat dit forum wat voor me kan betekenen. Maar ik vond het wel zo netjes om me eerst even voor te stellen.

Bedankt voor het lezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Em

Mooie stap gemaakt om je probleem te zien en er mee aan het werk te gaan

Voor vwb huisarts hoef je niet te schamen..hij heeft genoeg probleemgevallen tussen zijn patienten.

En daar is hij of zij ook voor

Stoppen is niet makkelijk...maar minderen ook niet

Kan je wel vertellen dat het probleem aanpakken de moeite waard is.

Succes Em

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Emmy

goed dat je onze frummers

komt versterken!

Als je hier op de diverse draadjes

rond leest kun je al heel wat hulp sprokkelen

om een goed plan van aanpak te maken.

Want meestal komen mensen hier vanuit

goede voornemens na een slechte drinkperiode.

Een korte termijnsplan voor de eerste tijd

en dan een lange termijnsplan, wil je wens om

fors te minderen kan van slagen hebben.

Het kan Em, velen gingen je hier voor, al blijken

de minderaars in de minderheid te blijven, maar

wie weet hoor jij daar bij en anders is stopper worden

altijd nog een goede kanshebber.Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Emmy,

 

Ik sluit me aan bij wat al gezegd is: goed dat je erkent dat je een probleem hebt en daar hulp bij wil.

 

Bij mij heeft het ook een tijd geduurd voor ik het aan mijn huisarts durfde te vertellen. Toen ik het uiteindelijk toch deed, viel het heel erg mee. Ze reageerde heel begripvol.

 

Of je wil stoppen of minderen, kun je natuurlijk zelf bepalen. Zelf kan ik niet minderen. Ja, wel gedurende een week, max 2, en dan heb ik een terugval.
Eén keer ben ik gedurende 3 maanden gestopt en kon ik daarna weer sociaal drinken (max. 2 glazen en niet dagelijks), maar op de langere termijn kwam er toch weer een terugval en begon het gevecht van voren af aan.

 

Wat de medicijnen betreft: tegen diarree en uitdroging kun je het beste Norit gebruiken. Dat reinigt de darm en bevordert de werking ervan. Andere middelen, zoals Immodium, houden de rotzooi vast.

Met aspirines moet je voorzichtig zijn. Zowel alcohol als aspirines verdunnen je bloed, waardoor je bv. een maagbloeding kunt krijgen.

Het alternatief is paracetamol, maar dat is dan weer net als alcohol slecht voor je lever.

Als je de stap naar de huisarts durft te nemen, kan hij/zij je leverfuncties en de stollingsfactor van je bloed laten bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties en uitleg over het forum. Hier en daar ben ik aan het lezen maar mijn kop zit nog te vol om een echt plan van aanpak te maken en ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ook een erg zweterige slechte nacht gehad met natuurlijk weer veel spijt en staan mijn ogen mij stijf in m'n kop vandaag. Gedachte dat ik niet meer een wijntje zou kunnen drinken maakt mij ook erg onrustig. Hoe ga ik dat ooit redden??? Nu zit ik vooral bij te komen met een kop koffie en ga ik zo proberen wat van mijn dag te maken maar liefst zou ik een hokje in kruipen om er voorlopig niet weer vandaan te komen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Emmy

 

Waarom kan je niet tikken dat je nooit meer gaat drinken? Zit dat em in het nooit of het niet drinken. Als je hier doorleest is voor heel veel mensen de strategie om het nooit even niet bij stil te staan. Nooit meer werkt verlammend en je wil juist veranderen (beweging) Zou het lukken om vandaag te zeggen, ik pak de eerste niet en niet te ver vooruit te denken?

 

Over diaree, je bent op de hoogte dat alcohol direct de oorzaak kan zijn van diaree. De giftige invloed op je maagvlies waardoor voedsel minder goed verteerd wordt en de giftige invloed op darmen waardoor darmen versneld het voedsel verwerken, er geen vocht uithalen.....diaree. Zie deze google resultaten voor het verband (engelse zoekwoorden geeft betere uitleg)

 

Bij mij ging het pas over na een week niet drinken en veel water drinken met gezond voedsel voor de darmen (vezels uit brood en fruit) Voor mij was dit een van de effecten die me deed beseffen hoe direct giftig alcohol is voor mijn lijf. Met continu loperamide/immodium gebruik speel je verstoppertje. Diaree gaat over maar je darmen en je maagvlies gaan nog steeds stuk.

 

Veel succes met je doelen....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hub, al 5 dagen nu en de thee en spa smaakte best lekker. Verrassend maar in de avond heb ik veel dorst en drink zo een liter spa op.

Begin wel wat helderder te denken maar slapen gaat slecht en nog wat andere lichamelijke kwaaltjes. Hier en daar ff het forum op helpt me wel want ik zie dat ik niet de enige ben die strijd. Hier in dorp als ik om me heen kijk zijn er veel alcoholica's die gewoon door gaan en zo wil ik niet eindigen. 

Maar meetings, HA o.i.d. ben ik ook nog niet aan toe. Ik ben ook nog es zo stoer en denk het op eigen houtje te kunnen. 

Ik wens jou veel succes. Weekend is dubbel zwaar...................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Verrassend maar in de avond heb ik veel dorst en drink zo een liter spa op.

 

Het verrast mij niet. In de avond drink ik nog steeds een liter spa. Of cola light. Al meer dan 2 jaar. Blij mee. Met opgeheven hoofd sleep ik die zooi wekelijks de supermarkt uit. Sterkte dit weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet naar de kroeg gaan vind ik het lastigst Hub. De sociale contacten en gezelligheid. De zogenaamde vrienden. Zijn alleen maar drinke buddies die hopen dat ik een flink gevulde beurs heb mee genomen. Stukje live muziek en ff dansen, biertje voor het eten en in de avond mijn flesje(s) wijn, mis ik.

Stond rond 23.00 uur nog druk te zijn in de keuken gister. Net of heb ik adhd. En flink veel koekjes gebakken. En als ik dan vandaag naar het aanrecht kijk en ik me bedenk dat wanneer ik dat eerste glas wijn had genomen, deze koeken niet gebakken waren en ik vanochtend i.p.v. slaapdronken een kater had gehad.

Dus de strijd gaat door!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...