Spring naar bijdragen

Jeanne


Jeanne

Aanbevolen berichten

Hoi Jeanne,

Jouw verhaal is erg herkenbaar voor mij. Stoppen bracht me ook niet dadelijk het grote geluk waar ik op hoopte. En ik kan je er uit eigen ervaring bij vertellen dat hervallen dan niet helpt. Ik kon er de moeilijke dingen die ik ontdekt had niet mee weg drinken. Komt bij dat ik het aanvoelde als falen, ik er fysiek niet meer tegen kon en de detoxt weer een stap achteruit is.

Dus: hou vol!

Veel succes, sterkte en liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geweldig jeanne je gaat lekker.

sterk van je om alles nu nuchter te willen doormaken.

het valt soms niet mee en je denkt dat je het niet meer aan kan!?!?

er zijn vele je voor gegaan en ik weet zeker dat je het ook kunt!!

voor je kinderen maar bovenal voor jezelf.

waarom ?

je bent het waard !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 weken en 1 dag

Ondanks een tegenslag niet drinken, dat is toch wel iets om trots op te zijn. Ik kan er niet over meepraten want de tegenslag bleef mij bespaard.

Jij kunt nu aan jezelf zien dat tegenslag zonder terugval met het leven verenigbaar is. Sterk ben je he?

Aangezien er geen oplossing in het verschiet ligt, zoals je schrijft, is het extra fijn dat je juist nu niet meer drinkt. Dit klinkt óf onnozel óf sceptisch, maar ik meen het oprecht. Juist nu negatieve gevoelens zo ongeremd binnenkomen, en de wens om te vluchten of verdoven zo hard aan je trekt, juist nu kun jij je koppigheid inzetten en aan iedereen laten zien dat jouw gezondheid en jouw leven op de eerste plaats komen.

Heel veel sterkte komende periode en schrijf alle poep van je af. Daar is het forum voor...

Zoals Wisse al schrijft: je bent het waard om voor te vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wrak.

Schat toch...

Ik herinner me dat ik tegen mijn partner jammerde: je stuurde een monster naar de kliniek en kreeg een wrak terug. Heb je nou wat?!

 

Het wordt beter. Daar is vertrouwen voor nodig en daar heb je nu misschien te weinig van. Hou je goed vast. Het begint met clean blijven. Dat is niet het doel, dat is het middel. Het middel om weer Jezelf te worden. Jezelf, die je al was voordat je niet meer wist wie je was.

Jeanne, welterusten en heel veel sterkte deze periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeanne, je herinnert me aan

die lang vergeten periode van depressie

en leegte.  Wat ik n u weet en toen niet

is dat die bij mijn drinken hoorden maar

zich pas na het stoppen zo vasthoudend aandienden.

Wat ik nu weet en toen ook niet

is dat het na verloop van tijd over ging om nooit meer

terug te keren!

Wat ik nu weet en toen niet

is dat ik veel sterker ben dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jeanne,

Jammer dat het zo moeilijk voor je is. Veel kan ik niet doen om je pijn te verlichten.

Misschien dit: zou het kunnen helpen om elke dag op zoek te gaan naar 5 dingen die toch een beetje leuk zijn? Een glimlach van je kinderen? Er toch in geslaagd de keuken aan kant te zetten? Een laat bloeiende bloem...

Het lijkt misschien stom, maar ik heb er in het verleden zelf wel veel aan gehad.

En verder leef ik nu ook dag per dag.

Vrijdag zei iemand tegen me: er is maar 1 ding dat nooit verandert. En dat is dat alles verandert.

Vind ik zo wijs. En helpend. Ook deze moeilijke dagen gaan voorbij en dan komt er wat anders. Geeft moed. Toch?

Liefs en veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeanne,

Omdat je wat had aan mijn vorige tips, geef ik nog maar wat ervaringen mee. Ik heb ondertussen wel wat ambulante begeleiding, maar het is de bedoeling dat ik in dagbehandeling ga. Eerst dacht ik bij mijn herval door te drinken tot de behandeling startte. Dan mochten zij het voor me oplossen. Refusal geven onder toezicht.

Dan heb ik beslist om toch maar zelf te starten. Immers, ik heb zelfs nog geen datum om te starten. Ik heb 2 dingen gedaan: refusal opgestart en me gaan focussen om wat ik te leren heb ipv op wat er allemaal fout loopt in mijn omgeving. Die nieuwe focus maakt me rustiger. Omdat ik niet boos of verdrietig word van wat ik nog te leren heb. Het heeft me ook al een aantal inzichten voor mezelf opgeleverd. Ik ben ook dingen gaan schrijven. Waardoor de psycholoog deze week zei: hiermee hebben we zeker 3 sessies minder nodig.

Leuk toch?

Echt niet dat alles nu rozengeur en maneschijn is. Maar toch een stuk beter!

Hopelijk heb je er wat aan!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeanne, goed gedaan vanmiddag! Die kun je ook op je lijstje bijschrijven :)

 

Het lijkt wel alsof je wat ongeduldig bent. Je bent pas gestopt met drinken, terwijl je ook wat last van depressiviteit hebt, maar lijkt het liefste te wllen dat alles nu maar opgelost is dan. Zo werkt het niet. Je moet aan de bak en dat kan best even duren.

Dat ongeduld herken ik hoor. I want it All and I want it Now!! Zoiets.

 

Je voelt het niet drinken als een zinloze onderneming. Dat is het natuurlijk niet. Ieder dag brengt je dichter bij echte inzichten en veranderingen.

 

Hou vol, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeanne

ik leen even een onderschrift van een frummer van vroeger:

Inzichten zonder handeling

brengen geen verandering.

 

Na het stoppen kun je met je 10 jaar voorwerk-therapie aan de slag.

En deze depressie gaat over, maar niet als je hem met drank blijft voeden.

Ik klink wat bot/kort door de bocht, maar had al op bed willen liggen dus.

truste meis. Gewoon doorgaan, recht zo die gaat♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jeanne,

Ik lees idd veel parallellen tussen ons. Misschien moeten we eens afspreken?

Ik lees jouw verhaal ook niet als ongeduldig. Eerder als wanhopig. Wanneer stopt eindelijk de pijn en de ellende? Wanneer mag ik eindelijk een beetje gelukkig zijn?

Ooit heb ik dat bereikt. Ik heb een goed half jaar gehad. Hoe ik daar geraakt ben, weet ik niet. Maar ik weet dus wel dat ik het kan.

Verder heb ik een serieus probleem met emoties. Ik heb al geleerd die op veilige plaatsen te uiten, maar ik heb niet het gevoel dat dat helpt. Voor even soms wel. Maar ze komen altijd weer even intens terug. Naar het schijnt is het normaal dat de pijn blijft. Maar die zou minder en meer hanteerbaar moeten worden. Ik ben benieuwd. Als ik daar ben, laat ik het je zeker weten!

Verder weet ik intussen ook dat drank niet helpt. Elke avond ben ik eigenlijk best blij met mijn helder hoofd!

Sterkte! Alles verandert! Ook dit gaat over!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...