Gast Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 (bewerkt) Goededag allemaal, Zoals de titel al zegt ben ik op 25 augustus 2015 definitief van de alcoholtrein gestapt en dit wil ik maar wat graag vol blijven houden. Hopelijk kan ik hier rekenen op de steun van lotgenoten en kan ik tevens anderen ook tot steun zijn! Eerst ga ik maar eens goed rondlezen op dit forum en zal later ook nog wel mijn verhaal doen. Ik spreek jullie snel weer. M. v. g., Charlie40,.. 13 oktober 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 Van harte welkom Charlie, Ga maar even lekker rondneuzen hier. Wij zitten meestal in de "huiskamer "onder de rubriek 'ditjes en datjes' en dan onder de datum van vandaag. Alvast gefeliciteerd met je 3 weken alcoholvrij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 Welkom charlie...mooie stap al gemaakt. Gestopt blijven is een stuk lastiger..maar zekers de moeite waard achteraf. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 welkom Charlie er valt veel te halen op t forum en steun is bijna voortdurend aanwezig dus voorlopig ben je niet uitgeneusd. Uitgedronken wel gelukkig, laten we ervan uit gaan dat jouw 3 weken nog heel veel in tijd doorgroeien en jij in wijsheid, volhardendheid, geestelijke groei en fierheid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 Van harte welkom Charlie, Ga maar even lekker rondneuzen hier. Wij zitten meestal in de "huiskamer "onder de rubriek 'ditjes en datjes' en dan onder de datum van vandaag. Alvast gefeliciteerd met je 3 weken alcoholvrij Dank je voor de tip, moet nog echt wennen aan de layout van deze site, maar komt goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 Welkom charlie...mooie stap al gemaakt. Gestopt blijven is een stuk lastiger..maar zekers de moeite waard achteraf. Succes Lijkt me idd ook wel, het volhouden kost ook de meeste tijd hé, maar het zal me lukken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 welkom Charlie er valt veel te halen op t forum en steun is bijna voortdurend aanwezig dus voorlopig ben je niet uitgeneusd. Uitgedronken wel gelukkig, laten we ervan uit gaan dat jouw 3 weken nog heel veel in tijd doorgroeien en jij in wijsheid, volhardendheid, geestelijke groei en fierheid! Dank je,leuke reacties wel!Ik blijf neuzen, ik voel me nu na drie weken al veel meer waard, zal wat worden dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 17 september 2015 Rapport Share Geplaatst 17 september 2015 En dat is een hele belangrijke...ik voel me al veel meer waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 september 2015 Rapport Share Geplaatst 18 september 2015 En dat is een hele belangrijke...ik voel me al veel meer waard Haha, ja, klopt idd, ik krijg ook steeds meer mijn gevoel terug, zit groot deel gevoel van eigenwaarde bij,.. Kan niet slapen, heb ik weer, eerst dronk mezelf nogal eens plat, nu op eigen kracht, heb juist meer energie, zit ik dus rechtop in bed! Maar komt goed, vrij vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 september 2015 Rapport Share Geplaatst 18 september 2015 Welkom en succes! Hoop dat je nu lekker ligt te slapen. Het wordt trouwens beter dat slapen. Volgens mij zijn er hier die melatonine gebruiken. Heb ik zelf geen ervaring mee. Hoi Gipsy, Ja afgelopen nacht was heftig zeg, maar verder niet echt veel last van afkickverschijnselselen zover ik weet. Medicijnen neem ik liever niet, toch nog enkele uurtjes kunnen slapen en we gaan er weer lekker tegen aan vandaag. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 18 september 2015 Rapport Share Geplaatst 18 september 2015 charlie, welkom hier. Hartstikke knap van je dat je al 3 weken geen alcohol hebt genomen. Hopelijk voel je je hier snel thuis en hopelijk vind je hier veel herkenning. Heel veel succes de komende tijd! Gooi alle zorgen en twijfels maar op het forum, er is altijd wel iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt of er óók middenin zit. Je hoeft het niet alleen te doen. Samen staan we sterker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 september 2015 Rapport Share Geplaatst 19 september 2015 charlie, welkom hier. Hartstikke knap van je dat je al 3 weken geen alcohol hebt genomen. Hopelijk voel je je hier snel thuis en hopelijk vind je hier veel herkenning. Heel veel succes de komende tijd! Gooi alle zorgen en twijfels maar op het forum, er is altijd wel iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt of er óók middenin zit. Je hoeft het niet alleen te doen. Samen staan we sterker! Jazeker, al bijna mijn eerste maand er op zitten, ik zal zeker wat vaker komen meepraten enzo,.. Fijne dag en tot chat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 september 2015 Rapport Share Geplaatst 19 september 2015 (bewerkt) Hey, mi amigo Charlie (Brown?)! Daar is je plaatje van, denk ik? Welkom ook namens mij hier, Charlie. Nog een handjevol dagen en je eerste maand zit erop. Knap. Heb je het helemaal zelf gedaan tot nog toe? Het lezen en schrijven hier op het forum heeft mij zeker in het begin heel goed geholpen. Als ik thuiskwam uit mijn werk, dan ging ik het forum op in plaats van de eerste in te schenken. En na even wennen begon ik het ook gewoon leuk te vinden. Slaapproblemen heb ik ook gehad, vrij heftig vond ik zelf. Gelukkig lijken de uren die je wel slaapt zonder alcohol dubbel te tellen. Er is een slaapdraadje hier ergens, waar je misschien nog wat uit kunt halen. En af en toe een uurtje bijslapen, als je daar gelegenheid toe hebt. Ik wens je heel veel succes, Charlie! Na dit bericht stuur ik je een pb, een persoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien helpt het je wat op weg. Als je aangemeld staat, zie je het envelopje rechts bovenin je beeld rood kleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht. Hoihoi,Ik kan mijn gedachten inmiddels goed omschakelen, ik denk niet meer zo vaak aan drank alsof ik het nog nodig heb, de eerste weken gingen me verbazingwekkend goed af voor mijn idee althans, it's a mindset! Het slapen gaat met ups and downs idd, nu afgelopen nacht sliep ik juist weer erg vast, pijnlijk bij het wakker worden, ik hou het er voorlopig maar op dat ik nu zo energiek ben dat mijn lichaam en geest zich daar opnieuw op in moeten stellen weer, verder voel ik me goed, beter als toen i.i.g. Ik zie je bericht vanzelf tegemoet, Fijne dag, groetgroet. 19 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 september 2015 Rapport Share Geplaatst 19 september 2015 Ik was het pb-tje alweer vergeten en heb het nu net verstuurd. Ik vergeet dingen makkelijker dan vroeger; zou ook niet weten hoe dát nou zo komt. Het is een mindset. Daar kan ik me goed in vinden, in die uitspraak. En die mindset heeft wat mij betreft onderhoud nodig. Ik doe dat door iedere dag hier op het forum te zijn. Ook ga ik wekelijks naar een zelfhulpgroep. Daar ben ik na een aantal maanden droogstaan aan begonnen. Het is erg belangrijk voor me geworden. Ga goed, Charlie! Hahahaa, als je jezelf maar niet vergeet, rest onthouden we samen wel! Bericht inmiddels ontvangen, echt tof van je, THNKS. Hou um recht makker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 september 2015 Rapport Share Geplaatst 21 september 2015 (bewerkt) Even een aantekening maken; Precies vier weken alcoholvrij vandaag, het is echt een klein feestmoment, binnenkort zal ik op het forum ook wel wat meer kennis komen maken. Groeten en een fijne dag allemaal! 27 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 22 september 2015 Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 Top Charlie! ! Ga zo voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 22 september 2015 Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 Hey wat goed gefeliciteerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 22 september 2015 Rapport Share Geplaatst 22 september 2015 je gaat lekker zo op naar de maand Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 september 2015 Rapport Share Geplaatst 23 september 2015 Hey thnks Ronja en Wisse, Jazeker, het gaat me steeds makkelijker af, 25e precies een maand idd. Ik heb nog twaalf halve liters bier in huis, maar die vervelen zich te pletter inmiddels, maar goed, zo moet het ook! Groet, Charlie,.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 23 september 2015 Rapport Share Geplaatst 23 september 2015 Hey Charlie, bijna een maand! Super goed van je. Ik las over je slaapproblemen. Dat is herkenbaar voor velen van ons. Ik heb een tijdje melatonine gebruikt. Werkte voor mij heel goed. Moet je maar eens googelen. Zou wel voor de 3 mg gaan en niet die je bij de drogist kunt kopen. Toen heb ik het fakirmatje gebruikt. Daar wordt hier ook vaak over gesproken. Op het moment slaap ik heel goed uit mezelf. Maar mocht dit minder gaan dan ga ik deze 2 dingen zeker weer gebruiken. Tis mss een ideetje. Je gaat goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2015 Rapport Share Geplaatst 24 september 2015 (bewerkt) Hey Charlie, bijna een maand! Super goed van je. Ik las over je slaapproblemen. Dat is herkenbaar voor velen van ons. Ik heb een tijdje melatonine gebruikt. Werkte voor mij heel goed. Moet je maar eens googelen. Zou wel voor de 3 mg gaan en niet die je bij de drogist kunt kopen. Toen heb ik het fakirmatje gebruikt. Daar wordt hier ook vaak over gesproken. Op het moment slaap ik heel goed uit mezelf. Maar mocht dit minder gaan dan ga ik deze 2 dingen zeker weer gebruiken. Tis mss een ideetje. Je gaat goed! Dank je vino,Het slapen gaat momenteel wel weer redelijk, al slaap ik nu nog maar zo'n 3 tot 4 uur per 24 uur i.p.v. 6 tot 8 uur wat ik eerst deed, wel slaap ik daarbij veel dieper door merk ik. Medicijnen gebruik ik liever niet, maar als het idd echt niet anders kan. Verder ben ik juist veel actiever vergeleken met toen ik nog dronk, wellicht een overgangsfase nog i.v.m. met de gewenning aan de compleet nieuwe levensstijl. Ik voel me voor de rest best goed, dus 'zo min mogelijk aan sleutelen' denk ik dan maar. Ik heb al vele tips gekregen zoals deze, ik zal i.i.g. eens kijken voor dat 'fakirmatje', ben wel benieuwd, nogmaals dank en tot chat weer! 24 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2015 Rapport Share Geplaatst 24 september 2015 Er is hier ook nog een draadje over slaapproblemen. Misschien zit daar nog iets voor je tussen. Ik heb het idee dat yoga mij goed heeft geholpen en dat misschien ook het slikken van magnesium een gunstig effect op mijn slapen heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 september 2015 Rapport Share Geplaatst 24 september 2015 (bewerkt) Wederom dank MijnGerrit, Ik zal zeker die slaapdraad eens bestuderen, volgens mij moet er een eenvoudige psychologische verklaring voor zijn. Bijvoorbeeld; Ik voel me goed, beter als voorheen, ik kan de drank vrij makkelijk laten staan en kan makkelijk tegen me mezelf zeggen 'NEE, je pakt maar koude thee ofzo,..!', maar in mijn achterhoofd weet ik dat terugvallen nog steeds veel makkelijker is dan het volhouden, toch wil (koppige) ik(ke) VOLHOUDEN! Kortom; Ik ben nu zo veel rustiger en voel me juist zo veel beter, hoogstwaarschijnlijk moet ik er gewoon nog steeds aan wennen, accepteren dat ik mezelf lekker mag en kan voelen zonder die drank in mijn lijf, het effect van alco-vrij is beter, maar dat moet zich nog nestelen in mijn systeem ofzo,.. .., na ruim twintig jaar overmatig alcohol gebruik kan ik immers ook niet verwachten dat ik dat in één maand tijd weer volledig uit kan wissen, maar ik ben al op de goede weg, dat is stap één,.. Nu gewoon volhouden, nu ben ik al zover gekomen en die acceptatie van de vernieuwde situatie komt dan vast ook vanzelf wel, 'geef het gewoon wat tijd!' zei een vriend gisteren, ik geloof wel dat ie gelijk heeft Groet, Charlie,.. 24 september 2015 bewerkt door Charlie40 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 26 september 2015 Rapport Share Geplaatst 26 september 2015 (bewerkt) Ah, hier ben heb je je voorgesteld Charlie. Ook een warm welkom van mij Ja, ze zeggen doe het in ieder geval 3 maanden duurt wil je echt een verandering zien. Ik ben net zelf uit een terugval omhoog gekrabbeld, maar heb een andere zorgvraag, namelijk niet meer willen terugvallen 3 a 4 keer per jaar. Volg nu een 'blended' CGT behandeling. Dat is dus incl. online opdrachten en 1x per week een echt gesprek met mijn behandelaar. En vergeet niet de steun die je hier kunt ontvangen van andere Frummers. Krijg er een warm gevoel van Verder ga ik 1x per week nu ook naar een Buitenveldertpraatgroep (zie www.zelfhelp.nl) voor een groep bij jou in de buurt. Wat ik eigenlijk wil zeggen (en ook tegen mezelf), je zult wel elke dag bij de les moeten blijven, want drinken is net als fietsen, we verleren het nooit. Dus elke willekeurige situatie in de toekomst kan een trigger zijn. Zie je graag op de dagdraad. *taalkundige aanvullingen. 27 september 2015 bewerkt door Burchill Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 september 2015 Rapport Share Geplaatst 26 september 2015 je eerste maand Charlie, top! een basis om verder op te bouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden