Neeltjemaria Geplaatst 26 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2009 Goede morgen,Ik wil me hier even voorstellen.Ik ben een vrouw van 59 jr en woon samen met een man, een hond en een kat.Heb al jaren een alcohol-probleem en wil hier heel erg graag van af.Doordat ik niet meer werk, ben ik meer gaan drinken en dat doet me geen goed!Als jullie meer van me willen weten, roept u maar Tot zo ver,NM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2009 Welkom NM. Goed van je dat je iets wilt doen aan je alcoholgebruik. Ik ben zelf inmiddels 2,5 jaar droog en het bevalt me steeds beter. In het begin kon ik me een leven zonder drank niet voorstellen, het was beangstigend. Nu snap ik soms niet meer dat ik die drank zo nodig had.Velen hier schrijven op het dagdraadje. Tactus heeft een online therapie die je kan helpen inzicht te krijgen in je gebruik. Ik ben zelf na zes maanden naar de AA gegaan en heb daar ook veel steun aan.Succes, ik wens je kalmte om te accepteren wat je niet kunt veranderenMoed om te veranderen wat je kunt veranderenWijsheid om tussen die twee het onderscheid te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 26 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2009 Hoi NM,Zo begrijpelijk dat je meer bent gaan drinken sinds je niet meer werkt! Ik heb ontdekt dat drank een dekmantel is, die je alleen maar een beetje warmte brengt op het moment, maar de dag erna en op de langere termijn maakt het je alleen maar kouder. De naakte waarheid daarintegen, laat je de mooiste nieuwe dingen om te dragen zien! Probeer voor jezelf een nieuwe invulling te vinden in je leven, waar ligt je hart, wat vind je leuk? Zo ben ik gaan mediteren en vandaaruit komen er steeds weer andere dingen op mijn pad. Een gewoonte doorbreken is moeilijk, maar eigenlijk alleen maar die eerste 'nee' van je verwijderd. Het leven is eigenlijk zoveel spannender als je niet meer elke dag in die roes leeft, maar je moet er even doorheen.Welkom en goed dat je hier gekomen bent, de eerste stap is gezet!liefs,Kaia Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2009 Goeie keus Neeltje, drank maakt echt alles kapot, voor moeilijke momenten raad ik je aan om op het forum te komen praten en je kunt er ook gezellig kletsen, over van alles en nogwat.Neem je zelf voor om iedere dag de eerste niet te nemen, ontwenningsverschijnselen zijn normaal en beleef ze nuchter het gaat weer over en er gaat een wereld voor je open.Succes Neeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 27 maart 2009 NM: welkom bij ons!! Ik zag je al bij ditjes en datjes, goed van je om er wat aan te doen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Neeltjemaria Geplaatst 28 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 maart 2009 Gisteren uit eten geweest en 2 glazen wijn gedronken.Het was een etentje met de vriendinnen van mijn moeder.Ze is in november overleden en ik heb het er erg moeilijk mee dat ze er niet meer is.Ik weet dat dit geen excuus is, maar het heeft me wel geholpen om de avond door te komen.Ik heb trouwens nooit overdag gedronken, alleen tijdens het koken en daar ging het altijd fout.Begint met één glaasje wijn en voor ik het wist, was de hele fles leeg.Na het eten drink ik ook nooit.Maar een fles in anderhalf uur leeg drinken, is natuurlijk erg slecht.Ik zat dan zeer alert aan tafel, in de hoop dat manlief het niet zou merken.Maar dat is een eutopie natuurlijk.Ik ben in ieder geval blij deze stap gemaakt te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Judith70 Geplaatst 28 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 28 maart 2009 Hoi NeeltjeMariaFijn dat je er bent!Ik ben hier ook pas nieuw maar merk al wel dat het me goed doet om hier op het forum te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Neeltjemaria Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Hallo allemaal,Ben weer terug en ik hoop dat het nu wel goed gaat komen.Later meer........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Hoi NM,hoop dat het je nu gaat lukken,goed dat je ons weer gevonden hebt!Liefs Yajala Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Hallo NM, welkom terug,een jaar later, vast veel gebeurd.Hoop dat je idd de draad weer goed oppakten hier blijft komen zodat het ook goed kan blijven gaan.Samen staan we sterker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Neeltjemaria Geplaatst 9 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 maart 2010 Dank jullie wel.Ik doe mijn best, tot nu toe gaat het goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden