Spring naar bijdragen

Maatje gezocht Benzo stopppen omg. Eindhoven-Den Bosch


auaton

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nu zo'n 10 jaar diazepam. En gebruik tussen de 10 en 30mg per dag.

 

Er zijn dagen bij dat ik niks gebruik en een paar dagen later voel ik me helemaal waardelooos. Ook al probeer ik het dan tegen te houden en uit te stellen, ik heb immers een paar dagen zonder gekunt.

Omdat dit waardeloze gevoel nergens vandaan lijkt te komen, zal het te maken hebben met de diazepam.

 

Ik ben op zoek naar iemand om hier vrij en open over te kunnen praten, het zit me de laaste tijd behoorlijk in de weg maar heb niemand in mijn omgeving om er vrij over te kunnen praten.

 

Ik woon zelf in de omgeving van Eindhoven-Den Bosch en nodig je uit wat te laten horen en eens wat te kunnen uitwisselen.

 

Ik heb een rustig leven, een normal social leven en leuk werk. Ik ben een man van 50  ..... en kom er momenteel even niet uit ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Auaton. ik ben een man van 52 en heb nogal wat te stellen gehad met de benzo's. Inmiddels ben ik er wel achter dat afbouwen/stoppen voor iedereen verschillend is. Als ik het goed begrijp probeer je steeds coldturkey te stoppen en krijg je na enkele dagen heftige ontwenningsverschijnselen. Coldturkey stoppen is dan ook niet de beste manier. Heel erg langzaam afbouwen, stukje bij stukje, week voor week etc. is de remedie voor de meesten om het te kunnen afsluiten.

Ik begrijp ook dat je gebruik wisselt tussen de 10 en 30 mg per dag. Dat is op zich een groot verschil van 20 mg. 

 

Misschien kun je wat meer vertellen over wat voor waardeloos gevoel je krijgt? Heb je het lang gebruikt?  Ik ben geen expert en heb de grootste moeite gehad om af te bouwen en te stoppen, maar ben er nu al 8 maanden vanaf. Het hele circus begon in april 2014, toen ben ik gaan minderen volgens een afbouwschema van Dr. Ashton. In november 2014 gestopt met gebruik. Daarna nog veel last gehad en nu soms ook nog. Maar wel heel erg blij dat ik gestopt ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

 

Dank voor je reaktie.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de fysieke en emotionele reakties heb onderschat en niet aan de ontwenning van diazepam koppelde.

De afgelopen 2 jaar zijn nogal een heftig voor me geweest en in de jaren daarvoor gebruikte ik hooguit 10 mg per dag, meestal zat ik onder de 10 mg en gebruikte ik alleen 's avonds.

 

De afgelopen 2 jaar heb ik door de spanning die mij situaties met zich meebrachten meer gebruikt en heb ik lang en vaak op wel 20-25-30 mg per dag gezeten. Er zijn nu dagen bij dat ik me heel goed voel en dan merk ik dat ik "het wel red" met 5mg, maar dan 2-3 dagen laten begint de ellende .... nu heb ik dat elledige gevoel gekoppeld aan de diazepam en ga ik er vanuit dat het ontwenning is.

 

Ik hou nu een schema aan en daar voel ik me al een paar dagen "constant" door. Ik ga uit van 15-20mg per dag sinds afgelopen week, ik neem om de 2-3 uur 2,5 mg. Dit wil ik nu 2 weken volhouden, naar 15mg per dag en kijken of mijn gevoel een beetje constant blijft en het ellendige gevoel aanvaardbaar. Daarna wil ik er 5mg van afhalen en dat ook weer 2 weken consequent blijven doen. En zien hoe dat gaat.

 

Ik heb het idee dat door deze gespreide maar constante inname ik me nu beter voel, konstanter en kan ik goed funktioneren, heb geen zwaar hoofd en kan me goed concentreren. Welicht dat ik hiermee een begin heb van mijn afbouw.

 

Het overige goede nieuws is dat ik mijn situatie struktureel heb kunnen verbeteren waardoor de spanning die mij in de weg zat en waarvoor ik de diazepam gebruikte, een stuk verlaagd is. Ik heb meer vertrouwen, zelfvertrouwen en rust.

 

Herken jij hier wat in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Auaton,

 

Ik denk dat het beter is dat je eerst een plateau weet te vinden waarop je stabiel bent. Dat zal dan ergens tussen de 20 en 30 mg moeten liggen lijkt mij. Je geeft al aan dat je je beter voelt bij een constante inname, dus hou dat even vast. Je geeft al aan dat jouw omstandigheden beter zijn geworden dus stabiliseren en het plateau vinden moet binnen redelijke tijd kunnen. Zodra je stabiel bent maak je een afbouwschema en dat mag best lang duren als je maar steeds iets minder gaat gebruiken. De regel is voor iedereen anders maar gemiddeld is een 1 mg per 2 weken redelijk te doen.  Ik had naast m'n bed een schuurpapiertje liggen en schuurde er elke dag iets meer vanaf. Zodra het te heftig wordt probeer je weer een plateau te vinden waar je als het ware even kunt uitrusten. En daarna ga je weer verder. 

Een langzame, gestructureerde afbouw is volgens mij het allerbeste. Ik had een heel afbouwschema gemaakt en hield me daar consequent aan. En ineens was het moment daar dat ik kon stoppen. 

 

Bedenk dat diazepam een hele lange halfwaardetijd heeft, dus het is niet zo gek dat je dagen daarna past last begint te krijgen. Ik denk dat je nu te veel schommelt in de inname en daar heb je -denk ik- nu veel last van.

 

Je kunt allerlei rare klachten krijgen die geen dokter zal koppelen aan de diazepam. Ik heb er erg veel gehad, zowel mentaal als fysiek. Ik hield dan de stelregel aan dat als ik er geen last van had voor het benzogebruik, het dus door het benzogebruik kwam.

Het duurt gewoon heel erg lang voordat je zenuwstelsel het weer helemaal allen kan.

 

Onder deze link tref je nog de nederlandstalige manual aan. Het wordt goed uitgelegd en ook wat je kunt verwachten.

 

http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Auaton,

 

Ik deel de mening van Gaba.

Luister goed naar jouw lichaam en geest.

Doe het in jouw eigen tempo.

Ik ben bezig met de laatste loodjes en vanaf 5 mg diazepam minder ik steeds met een halve mg.

Ik heb nog 2,5 mg te gaan en kom van 18 mg.

Doe er echt heel lang over.

 

Succes, hoor !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...