Spring naar bijdragen

ook even voorstellen


roos

Aanbevolen berichten

Ik wil me ook graag even voorstellen. Ik ben 5 maanden geleden gestopt met roken, en nu wil ik stoppen met drinken. Gisteren heb ik voor het laatst gedronken. Wil het nu echt gaan doen. Het leek me ook onmogelijk om te stoppen met roken maar dat is me ook gelukt.
Toch ben ik bang voor de leegte die het me zal gaan brengen. Maar goed het gaat lukken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo roos welkom op dit forum, de eerste stap is gezet, en als je op dit forum de verhalen leest dan zul je heel veel herkenning in de verhalen vinden.
Dat lege gevoel had ik ook, maar ik vind het nu alleen maar lekker dat ik niet meer hoef te kiezen wel of geen alco, en als ik wel alco nam ging ik door, kon niet stoppen, rot gevoel de volgenden ochtend, het zal je wel bekend voor komen, nu sta ik s'ochtends fris op, ga veel vroeger naar bed, en mijn eigenwaarde stijgt met de dag.

Ik hoop dat het je gaat lukken, succes roos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marga, je hebt niet echt een Margahoofd toch?
ik dacht dat roos een man was.

Welkom hier.
En laat vooral meer van jezelf horen!

Gelukkig is de leegte veel meer dan het onbekende. Het geeft je een boel
eigenwaarde terug! Noem dat maar eens leegte!
en zéker is het vreemd in het begin, natuurlijk. Dat kan best heel lang duren. Bij mij wel.

Een lange adem... en benieuwd naar verrassingen...als je dat hebt?

Veel suc6!!

ik moet nog stoppen met roken. Heb je tips??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik heb een cursus stoppen met roken gevolgd, die worden gegeven via GGD en thuiszorg organisaties
en ik ben naar de accupuncturist geweest voor een paar behandelingen.
Ik kan het je echt aanraden, je kreeg zulke goede tips in de cursus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos ! :present:

Knap van je dat je al gestopt bent met roken. Ik ben jaloers op je. Maar ook geweldig knap dat je ook iets aan je drinken gaat doen. Ga ervoor.

Wil je ook de internet begeleiding gaan doen? Het help mij enorm en misschien is het wat voor je.

In ieder geval wens ik je alle succes en hoop je vaker te zien hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roos, welkom hier,
via profiel kun je je een ander hoofd laten aanmeten als je wilt
het is wat verwarrend een vrouw (?) met een mannenhoofd
of een man met een vrouwennaam?
in elk geval, het gaat niet om de verpakking, maar wat erin zit,
en dat is iemand die al met roken heeft afgerekend en nu klaar is
voor de volgende stap
Ikzelf had veel baat bij de ADB training en heb sinds ruim 7 maanden daardoor niet gedronken.
Nu kom ik natuurlijk wel tegen waarvoor ik eerst altijd dronk, dus voor mij is nu
minder snoepen en snacken aan de beurt.
Maar net als bij jou, denk ik dat het mij ook gaat lukken, en we moeten wel op blijven passen dat er niet steeds weer andere verslavingen voor in de plaats komen, maar als dat steeds minder ongezondere en uiteindelijk juist gezonde verslavingen worden, dan kan het weer wel. Elk nadeel hep sijn foordeel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@roos,

Ik ben eind 2008 begonnen met het online ADB programma, omdat ik vond dat ik te veel dronk, niet alleen in het weekend maar ook door de week stond de fles geregeld op tafel.
Door deze cursus /programma, ga je bewuster drinken, mijn doel was toen minderen, en max. 2 glazen per avond en alleen in de weekenden.
Op het eind van de cursus dronk gemiddeld per avond 3 a 4 glazen, (soms lukte 2 ook hoor) en door de week dronk ik niet meer.

Af en toe had ik weer een uitglij avond, en dan dronk ik 1 1/2 fles wijn op, en werd ik s' ochtends weer wakker en balen natuurlijk, omdat ik mijn drank gebruik niet in de hand had.
Eind februari 2010 had ik voordat ik helemaal ging stoppen ook weer een en uitlgij dag, ik zou voor het eten 2 glazen wijn gaan drinken en na het eten niets meer,(afspraak met mij zelf) , nou dat liep ook weer op een drama uit.
Die zondagochtend erna wist ik, ik moest helemaal stoppen, want minderen ging niet alhoewel ikal een stuk minder dronk als voor de cursus van ADB.

Toen die knop om was, ging het goed, geen keuze's meer, geen afspraken meer met je zelf maken over wel of niet drinken, het gaf een stuk rust.

Nu ga ik meer ondernemen, met mijn kinderen meer doen, en geniet ik weer van het leven, lekker niet meer afhankelijk van drank, eindelijk!!!.
Het klinkt stom, net of je moest drinken, maar ergens was het wel zo, ik wilde het niet , maar toch was het een gewoonte geworden, een manier van leven waar een wijntje bijhoorde, dacht ik, maar eigenlijk bepaalde de alcohol of ik een mooi weekend had gehad, en niet wat ik deed of mee maakte.
Ik ben nu weer eigenbaas, en heb zelf weer de touwtjes in handen, en die laat ik niet meer los.

Ik hoop dat jij deze touwtjes ook in je handen gaat nemen roos, dan snap je wel wat ik bedoel.

gr. Soumy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Roos,

Heel veel succes bij het stoppen met drinken.
Het valt niet mee in het begin.
Ik had het gevoel alsof ik een vriend verloor.
Na een poosje begon ik in te zien, dat het geen vriend was geweest, maar een vijand, die me het leven behoorlijk zuur heeft gemaakt, een aantal jaren.

Ik hoop echt voor je, dat je de kracht hebt om te stoppen, want zonder alcohol wordt het leven veel leuker, rustiger en helderder.
Het is heerlijk als je van die dwang om te moeten drinken af bent.

Groet, Hope.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi

Wat goed dat je al zo lang gestopt bent. Ik zit nu op dag 3 en het gaat goed. zorg wel voor veel afleiding.
Ik herken het wel van het snoepen, ik krijg ook meer zin in zoet, vooral chocolade.
Verder voel ik me erg moe nu ik niet meer drink. Heb jij dat ook gehad. En hoe ben je de eerste tijd door gekomen als je zin had om te drinken?

Nog wat hoe moet ik mijn icoontje veranderen, staat nu een mannetje bij maar hoe moet ik dit wijzigen?
gr roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi fotograaf,

Ja ik doe een cursus bij de verslavingszorg, en ik doe een zelfhulpcursus.
Ik heb alleen nog maar een introductie gehad, maar het lijkt op de alcoholdebaas internet begeleiding
Ik zie dat je op dag 5 zit, ik op 3 dus we gaan mooi gelijk op.
gr roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roos,

Welkom, een prima zet om bij ons op het forum te komen.
Dat stoppen met drinken zal je vast wel gaan lukken, net zo goed als het stoppen met roken je is gelukt.
Ben zelf sinds 6 februari helemaal nuchter en dat is voor een groot deel dankzij dit forum.
Kan niet uitleggen wat het precies met je doet maar het helpt mij echt om het toch maar niet te doen als ik denk "En nu zou ik best een biertje lusten"
Want ik kan mezelf van alles wijs maken maar als ik dat biertje pak is er geen houden meer aan, laat de kratten of flessen wijn dan maar komen.

Voorheen heb ik meerdere malen bij keuringen te horen gekregen dat mijn gamma-gt (leverfunctie) veel te hoog was en ik eens 3 weken niets zou moeten drinken en dan weer laten controleren.
Dat is me dus geen enkele keer gelukt, en nu, sinds ik op dit forum zit: al bijna 6 weken droog!!!!

Heel veel sterkte wens ik je, het gaat lukken let maar op .

Ik begrijp uit de reactie van Cathy dat je een vrouw bent en Marga heet??
Maakt niet uit hoewel het inderdaad een beetje verwarrend is.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...