cervisia Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hallo iedereen,Ik ben dus "cervisia", een man van 58 uit het zuiden van het land en laten we zeggen: Bourgondisch ingesteld. Dat is dan ook juist het probleem, te vaak en teveel. De laatste tijd betrap ik me erop dat ik stiekem "even gauw" een slokje pak en dat heeft me hier gebracht. Sinds afgelopen maandag heb ik geen druppel meer op maar vanavond komt er bezoek, dus dat wordt weer gezellig. Morgen weer opnieuw beginnen dan maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Welkom Cervisia,Wat fijn dat je de weg naar het forum hebt gevonden. Wat drink je zoal per dag, of per week? Het is voor jouw gevoel duidelijk te veel. Ik hoop dat je op dit forum je ei kwijt kunt en dat we je kunnen helpen om een beter leven te krijgen.Kom lekker bij ditjes en datjes met ons mee babbelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cervisia Geplaatst 20 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hoi Isa,heel erg bedankt voor je reactie. Zal heel erg mijn best gaan doen, dat heb ik me voorgenomen. Vandaar ook dat ik dit hier vertel. Dan heb ik zoiets van: het is niet vrijblijvend.Het open profiel: ach, er staat eigenlijk niets op. Maar ik zal wel kijken hoe ik dat gesloten krijg, moet eerst nog uitvogelen hoe het allemaal werkt op zo'n forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hallo Cervisia,welkom op dit forum en ik hoop dat je je drankprobleem serieus aan gaat pakken.Het is niet vrijblijvend schrijf en en tegelijkertijd schrijf je: vanavond wordt het "gezellig", en morgen overnieuw beginnen. dat geeft me weinig hoop eerlijk gezged, want er zullen nog heel wat gezellige avonden komen. Misschien een ideetje om eens te proberen of zonder kater in het vooruitzicht de avond niet zeker zo gezellig kan zijn? Je weet hoe je je voelt nu je sinds maandag niet hebt gedronken, duswaarom dit zomaar weer teniet doen? geef jezelf eens een maandje, gewoon met vandaag drink ik die eerste niet. je zult versteld staan hoe trots je weer op jezelf kunt zijn, i.p.v. stiekum steeds een slokje en je daar rot over voelen. Gezeeligheid zit niet in een fles, maar in jezelf! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cervisia Geplaatst 20 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hoi Bolletje,jij ook bedankt voor je reactie.Ik drink gemiddeld een flesje of 6 per dag.Bij ditjes en datjes zal ik zeker een bezoek brengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cervisia Geplaatst 20 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hoi Jane,ik geef je helemaal gelijk, in alles.Dat "gezellig" was eigenlijk ook een beetje sarcastisch bedoeld. In eerste instantie wil ik dan ook proberen om het gewoontedrinken terug te dringen tot wat het vroeger was: een paar flesjes op een feestje of bij een bezoekje ergens. Dus sowieso geen alcohol door de week, dat vind ik zelf al heel wat. Op weg naar volledige onthouding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Babble Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hoi CervisiaAllereerst welkom op dit forum.Het is een forum ter lering ende vermaak, maar vooral van de lering kan veel worden opgestoken, maar het vermaak wordt ook zeker niet uit de weg gegaan.Wat betreft lering, niet dat ik belerend wil zijn, dat is niet mijn taak. Toch heb ik het gevoel dat je nog wat kunt leren. Jouw gekozen naam, die ik overigens erg leuk vind, heeft een link met het Spaans, n.a.v. wat je schrijft krijg ik echter gelijk een erg manana gevoel. Zo van morgen begin ik.Misschien is dat niet zo, maar ter lering dan toch maar: als je vandaag de eerste niet neemt..........suc6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cervisia Geplaatst 20 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 Hoi Babble,ook jij bedankt voor je reactie.Zoals ik al schreef, de eerste stap is gedaan. De volgende stappen volgen. Het zullen waarschijnlijk kleine stappen zijn. Als ik de hele grote sprongen meteen onder de knieën had zat ik hier niet.De naam heb ik trouwens ontleend aan de oude Asterix comics, cervisia = voorloper van het huidige bier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2010 En het zal dus altijd een naam zijn die je triggert cervisia!Als ik je een echt goeie tip mag geven: ga de ADB behandeling doen. je kunt kiezen voor stoppen of minderen (eventueel op weg naar het stoppen zoals je schrijft). het geeft een mooie stok achter de deur. is anoniem, zodat je meestal eerlijker durft zijn (mijn ervaring) en er denkt iemand heel gericht en zonder oordeel met je mee. Dat proberen wij hier ook natuurlijk, maar omdat wij ook alcies zijn hebben we er iets meer valkuilen in dat de begeleiders, die kunnen neutraler zijn.Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen en je weg vindt in wat/wie je aanspreekt, daar leer je het beste van. het is al lang genoeg een eenzame strijd geweest, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ALTIJDLAM Geplaatst 21 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2010 BEST VREEMD OM ZO OVER JE PROBLEMEN TE PRATEN. STA ZELF NU 14 DAGEN DROOG MAAR ZWAAR IS HET WEL MAAR DAAR ZULLEN HET ER MEERDERE MET ME EENS ZIJN WEET NOG NIET ECHT WAT ME TE WACHTEN STAAT OP DEZE SIDE MAAR WAT EXTRA ONDERSTEUNING IS ZEKER FIJN Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden