Spring naar bijdragen

Ik wil me voorstellen


Geert078

Aanbevolen berichten

Ik ben Geert, ben vandaag 53 jaar geworden .

Heb heel m'n leven ( vanaf m'n 18 ) stevig gedronken, maar had alles in de hand dacht ik .

Verleden jaar mei heb ik voor mijn overgewicht een gastric bypass ondergaan, ik ben van 146,6 kilo naar de 91 kilo gegaan .

Ik heb het idee dat ik het bijna niet meer eten compenseer door te drinken en sinds de operatie ben ik na een fles wijn echt stukken kwijt .

Zondag had ik visite voor mijn verjaardag, ik hoop dat ze het leuk hadden gehad want ik lag om 18:00 dronken op bed.

Ik wil er echt mee stoppen, want sociaal drinken zit er voor mij niet in .

Ik kan heel goed niks drinken maar 2 glazen is onmogelijk dit worden er altijd meer .

Ik heb me aangemeld bij alcohol de baas en mij wordt geadviseerd alcohol de baas-Intensief te gaan volgen .

Ik moet dan wel naar de huisarts voor een verwijsbrief, waar ik wel tegenop zie .

Ik heb in ieder geval al m'n drank weg gegooid dus het begin is er .

Verder werk ik buiten m'n gewone baan ook nog als vrijwilliger bij een poppodium achter de bar, en het rare is dat ik er dan helemaal geen trek in heb .

Ik hoop dat het me lukt te stoppen, en hoop op jullie steun.

En mijn steun aan jullie in de toekomst .

 

Geert,

bewerkt door Geert078
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Geert! Met behulp van een programma en forum kun je een heel eind komen, genoeg voorbeelden hier  :)

Ik reageer ook even op je verhaal over de gastric bypass, een vriendin heeft deze ingreep ook gehad. Haar werd verteld dat alcohol dan juist gif is, de voedingsstoffen die je lijf nog kan opnemen zijn zo belangrijk. En dan zou je er alcohol voor in de plaats nemen, oei!

Hoop dat je net zo veel steun, kracht en wijsheid mag opduikelen als dat ik heb ervaren de afgelopen vijf maanden, heel veel succes en schrijf vooral van je af   :rose:  :rose:

 

PS: nog een stukje tekst over maagverkleining en alcohol, maar wellicht wist je dit al lang  ;)

 

Een quote van een site: "Alcohol is een ander probleem voor deze patiënten. Omdat het kleine maagje de alcohol veel sneller leegt in de darmen en dus in de bloedsomloop, dan in een normale maag, is het effect sneller en meer giftig. Een gastric bypass patiënt zal ook een hoger alcohol/bloedpercentage verkrijgen dan een normale persoon, hoewel allebei dezelfde hoeveelheid hebben genuttigd."
Bron: http://www.maagverkleining.nl/bypass.htm
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geert,

 

Welkom :rose: 

 

Goed dat je je hier hebt aangemeld en ook de internetbehandeling gaat volgen. Zo heb ik het ook gedaan en dat heeft prima geholpen.

Doe dat alles met aandacht, investeer er goed tijd in. Het resultaat kan er naar zijn.

 

Huisartsen zijn van alles gewend en alcoholproblemen ook. Ze hebben geheimhoudingsplicht. Gewoon doen hoor!

 

Na dit berichtje stuur ik je een PB, een ersoonlijk bericht, met daarin wat algemene informatie over het forum. Misschien heb je er wat aan bij het wegwijs worden hier.

Als je aangemeld staat, zie je het envelopje rechts bovenin beeld rood kleuren ten teken van het ontvangen van zo'n bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een warm welkom van mij Geert,

Vanaf vandaag kun je de verandering en verbetering in de kwaliteit

van je leven met behulp van dit AdB forum beginnen.

De eerste stappen heb je al gezet en dan nog even

naar je HA. Gewoon doen. Moedig van je.

Ik heb ook de I-behandeling hier van Tactive gevolgd.

Begin ook een alcohol'dagboek bij te houden. Althans,

dat is mijn tip. Daarnaast bezoek ik sinds kort praatgroepen

van de Buitenveldert 1x per week. Dit is om bij de les te blijven en om

niet alleen virtueel hier, maar ook om andere lotgenoten

face-to-face te ontmoeten. Dat doen wij overigens hier

ook: elkaar in het echte leven ontmoeten. Kijk

maar eens bij het draadje 'Samen leuke dingen doen'.

Ik hoop je ook op de dagdraad terug te zien. Daar kun je

meedoen met een dagpact. Daar spreken we samen af om

vandaag niet die eerste te nemen. En morgen doen we

dat weer.

Tot kijk, Joris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoeeee Gerrit! 

Wat knap joh! 

Nou met eten is de knop om, je hebt voor die operatie gekozen. Dus met drank kan jij dat ook.

Jeetje, wat veel afgevallen, wat zal jij lekker de zomer in gaan!

Zet hem op en alcohol zijn trouwens loze calorieen , voegt niks toe.

Ga ervoor en succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Geert

Zit jij niet in traject na gastric bypass?

Bespreek baar maken daar..je bent vast niet de enigste.

Toen ik mijn huisarts vertelde van mijn rook en drankverslaving konden we veel beter door 1 deur.

ik heb toch veel hulp en begrip gehad ondanks dat door mij zijn spreekuren behoorlijk uitliepen.

Een huisarts is ook blij met eindresultaat van zijn patient.

Schroom niet pak alle hulp en jezelf aan

tis het waard

Geluk...genoegdoening gaat niet door de mond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een Update,

 

Een natraject na mijn operatie is mogelijk, heb een gesprek met een psychologe gehad en die wist alles van eetgewoontes echter niks van drank .

Heb voor volgende week dinsdag een afspraak met mijn huisarts en praat er ook met een goede vriend over die al meer als 10 jaar niet meer drinkt .

Maandag 15 juni was dus mijn laatste drinkdag en mijn verjaardagscadeau op 16-06 is dus een drankvrij leven .

Heb een bepaalde rust door de beslissing maar wel slecht ( lees bijna niet ) geslapen, maar weet uit ervaring dat dit na een week veel beter wordt .

Ben ook al 4 jaar met roken gestopt dus dit gaat me ook lukken .

Bedankt voor alle lieve steun en succes voor allen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geert, je hebt kennelijk ervaring met slecht en niet slapen. Je bent ervaringsdeskundige en weet dat er een paar moeilijke weken gekomen zijn. Gelukkig gaan die vanzelf voorbij, mét of zónder jouw verzet daartegen.

Stoer dat je het doet. 

Sterkte vanavond. Je bent niet alleen. Samen staan we sterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bericht, Geert!

Je praat er over met een goede vriend, die al 10 jaar droog staat. Dat zou best eens belangrijk kunnen zijn.

Voor mijzelf was het een openbaring om met mensen te kunnen praten die wisten waar ik het over had.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...