wisse Geplaatst 7 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juni 2015 ja en ik heb het idee dat ik de problemen en zware tijden beter kan verwerken dan dat ik dronk. in probeer nu alles helder op te lossen. lady jane en Indigo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 8 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2015 Wisse, niks mis met woest.  (is dat nederlands?)  Knap dat je niet hebt gedronken. Schrijf je volgende keer wéér, als je woest bent? We lezen mee. Wie schrijft die blijft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 11 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 juni 2015 alweer 6 weken niet gedronken, fijn gevoel. de voordelen: geen lichamelijke afhankelijkheid meer. wel zucht ondanks de campral. nadeel: nog steeds enorm moe zowel geestelijk als lichamelijk. ik val wel al wat eerder in slaap voor 2 uur snachts. af en toe slaap ik uit om wat bijj te slapen. niet echt goed voor mijn dag ritme, maar ander hou ik het niet vol. ik heb ook het gevoel dat ik nu alles aan het verwerken ben wat ik al die jaren voor me uit heb gezopen. ruimte voor beloning in vorm van geldelijke dingen is er niet. want ik ben mijn betalings achterstanden aan het wegwerken. dus blijft het bij een avondje op de bank relaxen en dagje aan het water. wel brengt het veel voldoening dat ik zaken beter kan bijhouden en klusjes kan wegwerken die lang zijn blijven liggen. op naar de volgende 24 uur droog. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 11 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2015 Wisse, zes weken alweer! Goed gedaan man, gefeliciteerd! Â Ik heb drie maanden erg slecht geslapen en daarna begin het langzaamaan wat beter te worden. Net als jij sliep ik af en toe wat bij als dat kon. Na ruim een half jaar begon wat ik aan slaapritme vroeger had (en dat was al niet geweldig) weer terug te komen. Er is dus hoop, even volhouden. Â Na een aantal weken kreeg ik ook in de gaten, dat stoppen niet het einde is, maar het begin van een heel nieuw proces. Alles wat je met drinken hebt onderdrukt, komt nu gewoon hard binnen. En daar moet je wat mee. Zonder drank heb je daar dan ook de mogelijkheden toe en uiteindelijk kom je er sterker uit. Ik hoop dat je iets of iemand hebt, die je hierbij kan ondersteunen. Want het is vaak niet niks. Â En hoe mooi is het eigenlijk niet, dat je achterstanden kĂşnt opruimen nu. Straks ben je min of meer bij en dan voel je je stukken sterker. En terecht. Petje af Wisse! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 13 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2015 Knap Wisse! En fijn dat je voldoening kunt voelen in de klussen die je doet. Dat helpt je zeker het ADB proces vol te houden... Lekker zo doorgaan...heerlijk als je jezelf ook kunt belonen met niet materiële zaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 13 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2015 6 weken, dat is al heel mooi! Â Â De trekmomenten zullen er af en toe nog zijn, en vermoeidheid duurde bij mij een aantal maanden. Maar nu zo fit als een hoentje en slaap weer heerlijk. De beloning komt vanzelf, stukje trots, beter zelfbeeld, uitgerust en fit, je gaat goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 18 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2015 Wisse, veel gestopten kennen de vermoeidheid. Doodmoe. Heel veel hoofdpijn. Al die jaren dat we ons leeggegeven hadden aan werk, sport, of stomweg niet naar ons lichaam luisteren................er staat nog een rekening open. We kunnen niet fluitend gestopt zijn terwijl we jaren van roofbouw negeren alsof er géén schade / achterstallig onderhoud is. Je bent niet stom of lui en je hoeft je niet voor vermoeidheid te schamen. Luisteren naar je lichaam is denk ik belangrijk nu. Luisteren zonder oordeel. Sterkte en goed gaan Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 19 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2015 veel dank voor de ondersteunende woorden. nu weer een nieuwe strijd tegen de alcohol. mijn vader is zeer ziek onverwacht en het gaat nu heel snel. maandag opgenomen en dinsdag de diagnose uitgezaaide kanker . vandaag was hij uitbehandeld en terug in het verzorgingstehuis. het drankduiveltje is heel erg sterk op dit moment. ik ga regelmatig op bezoek dus dan kan ik niet drinken, maar dan naar huis alleen wetende dat je vader ieder moment kan sterven. normaal dronk ik dit soort dingen weg, nu weet ik niet echt wat ik er mee aan moet/ kan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2015 Wisse, sterkte met hoe hiermee om te gaan, eigenlijk hoef je het slechts te verduren en er zijn voor hem. Zonder te drinken uiteraard. Veranderen kun je het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 20 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2015 Wisse...wat denk je wat het oplost als je wel zou drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2015 Sterkte Wisse... En wat drank toevoegt? Niks...wegduwen van gevoelens die daarna dubbel zo hard binnenkomen. Maar dat weet je allemaal wel...alleen probeert die drankduivel je te overtuigen. Â Trap er niet in. Â Ik wens je heel veel kracht, in dit zware proces. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 20 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2015 Pfoe wat heftig Wisse, wens je heel veel kracht en wijsheid in deze enorm moeilijke tijden   Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 20 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 20 juni 2015 Wisse, veel sterkte voor nu en de komende dagen. Het enige wat ik kan verzinnen om te schrijven is; hoe vreselijk zal het zijn als je met spoed naar hem toe moet maar je kunt niet rijden? Hoe náár zal het zijn als je ná deze periode niet na kunt vertellen dat je trots was op jezelf omdat je in deze periode deed wat goed voor je was, nl. nuchter het verdriet laten komen en er mee dealen?  Ik heb makkelijk praten. Ik heb geen vader met terminaal kanker dus sorry als ik betuttelend klink. Heel veel sterkte. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 21 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 ten eerste iedereen bedankt voor de opbeurende woorden. het is loeizwaar maar ik doe het nog steeds alcoholvrij. vandaag de hele dag bij mijn vader geweest want ze dachten dat hij elk moment kon overlijden. hij is in slaap gebracht dus weet het niet. morgen als hij het haald nog zo een dag of een hele drukke dag. onbegrijpelijk hoe confronterend alles is zonder drank. ik sta er gelukkig niet alleen voor, ik heb hulp van vrienden van mijn vader. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 Heel veel sterkte Wisse Je hebt het niet makkelijk, maar super dat je de drank laat staan, en alles nuchter kunt beleven, al is dat zwaar. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 21 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 Veel sterkte Wisse. Ontzettend goed dat je dit zonder drank doet. Fijn dat je er niet alleen voorstaat. Ik hoop dat je kunt slapen vannacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 21 juni 2015 wel konfronterend misschien Wisse en tegelijk ook een gouden kans om dit goed te doen. je doet het maar Ă©Ă©n keer en kunt hier later wel met een zuiver geweten en gevoel op terugkijken. ik wens jullie/je veel liefde toe. Indigo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 22 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2015 Wat krachtig Wisse, weer heel veel moed en wijsheid voor vandaag   Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 22 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juni 2015 vanochtend vroeg werd ik gebeld dat mijn vader gestorven was in zijn slaap. ik kon slecht functioneren dus hebben de vriend van mijn vader en zijn vrouw de laatste dingen geregeld met de begrafenisondernemer. in de middag ben ik nog bij mijn vader wezen kijken. hij lag er mooi en vredig bij. donderdag de begrafenis. daarna moet voor zondag het appartement van mijn vader bezemschoon opgeleverd worden, dan komt het volgende week beschikbaar voor de volgende die zorg nodig heeft. ik vind het maar onmenselijk worden die regels in nederland. ik wordt erg op de proef gesteld om niet te gaan drinken, zo verleideliijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2015 gecondoleerd Wisse en veel sterkte voor jou nu. Dat drinken maakt je juist zwak en je verdriet drankjank, niet doen joh. Eer je vader liever nuchter. Kom maar wat extra hier als je tijd hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 22 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2015 Gecondoleerd Wisse. Niet makkelijk om alles van dichtbij mee temaken. Bewust meemaken en verwerken gaat zonder drank echt beter. Heel veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 23 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2015 Veel sterkte Wisse. Tot nog toe heb je het zonder drank gedaan. Ook nu is het niet nodig, zelf beter om deze dagen gewoon nuchter door te komen. Misschien kun je wat afleiding en rust vinden door wat buiten te lopen of te fietsen, dat hielp mij altijd goed en brengt nog steeds mijn hoofd weer op orde. Nogmaals sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 23 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2015 gecondoleerd Wisse, zware dagen nu voor je sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 23 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2015 Gecondoleerd Wisse, heel veel sterkte  Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wisse Geplaatst 25 juni 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2015 allemaal veel dank voor jullie steunbetuigingen . de laatste dagen waren zwaar zoals verwacht. nu mijn vader er niet meer is merk pas hoeveel hij voor mij betekende. als ik het even niet zo zitten kon ik er even naartoe. ik had al een kleine kennissenkring door een slechte relatie. toen die ten einde was gelopen heb ik alle kontacten verwaarloost door de drank. ik voel me best wel alleen nu ik me vader heb begraven. ook maak ik niet makkelijk nieuwe vrienden omdat ik tamelijk onzeker ben. de drang om te drinken is enorm. gisteren en dinsdag naar een meeting geweest van AA en buitenveldert. er over praten is voor mij ook niet erg makkelijk dus anoniem op dit forum dan maar!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden