lady jane Geplaatst 9 augustus 2015 Rapport Geplaatst 9 augustus 2015 mensen krijgen ook meer vertrouwen in je als ze voelen dat je eerlijk bent Wisse, net als jijzelf trouwens, zet m op!
wisse Geplaatst 15 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst 15 augustus 2015 hallo het is weer eventjes geleden dat ik wat van mezelf heb laten horen op mijn draadje. ik doe nog dagelijks mee hier op het forum actief en passief. het gaat lekker de laatste tijd. lekker actief bezig, ik probeer steeds meer met mate al is dat nog steeds niet altijd even makkelijk. het lukt al steeds beter om voor de uitputting te stoppen. dat is wel eens anders geweest. het weekend blijft moeilijk een leeg gat zeg maar. een beetje planning van klusjes en wat uitslapen maken al een heel verschil. hier op het forum lezen is ook een heel nuttige bezigheid om te doen in het weekend. met het gebruik van dranken gaat het goed. veel water en af en toe een zelfgemaakte smoothy. steeds minder alcoholvrij bier, omdat dat naar mijn gevoel toch een gewoonte in stand houd. alcohol gebruik staat nu drie en een halve maand op nul. ik voel me er steeds beter bij. het draagt bij aan mijn lichamelijke en geestelijke herstel. het gemis van een relatie komt steeds vaker om de hoek kijken. zeker nu ik me lichamelijk en geestelijk wat beter ga voelen. maar bij het horen van de ruzies in de buurt denk ik dat ik dat nog niet nuchter aan ga kunnen, het zou waarschijnlijk toch tot drankgebruik leiden. het gaat goed dus moet ik niet naast mijn schoenen gaan lopen. daarbij komt als het op je pad komt overkomt het je gewoon, niet teveel willen plannen dat is moeilijk voor een controlefreak. eerst een kalm weekend en op naar een volgende droge week
vino Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst 15 augustus 2015 Hey Wisse, wat goed van je! Daar kan je, correctie, moet je trots op zijn. En nee, het is niet altijd makkelijk. Maar wel beter, veel beter zo. Ik denk maar zo als ik het moeilijk heb. Mijn korte termijnbehoefte kan ik bevredigen met wijn, maar op de lange termijn ben ik verder van huis. En ik ga voor de lange termijn. Je gaat goed. Keep up the good work.
Indigo Geplaatst 15 augustus 2015 Rapport Geplaatst 15 augustus 2015 Fijne update Wisse, je gaat goed! En tja, zaken die je nog anders wilt zien.... Komt weer dat verhipte geduld om de hoek kijken hè
Akkordeon Geplaatst 16 augustus 2015 Rapport Geplaatst 16 augustus 2015 Knap Wisse! 3 en een halve maand! Dat van die leegte op dagen dat ik niet moet werken berken ik wel. Doe net als jij: toch wat dingen plannen. Anders ligt het piekeren zo op de loer. Wens je toch een fijne vrije dag!
wisse Geplaatst 23 augustus 2015 Auteur Rapport Geplaatst 23 augustus 2015 ja dat verhipte geduld!!! het gaat bij mij idd nooit snel genoeg. van de week een gegantische dip en met moeite van drank kunnen afblijven. vorige week veel plannen gemaakt en mezelf hoge doelen gesteld. vanaf een week geleden zou alles beter moeten. mijn huis beter op orde, meer aan mijn sociale leven bouwen en meer werken. resultaat erg moe, verdrietig en dat het tegenovergestelde bereikt werd. nu weer meer dan twee dagen erg depri, op mezelf , laat uit bed en er komt weinig uit mijn handen. was te verwachten ik wilde alles te snel en de euforie van het stoppen is nu een goede gewoonte waar ik erg dankbaar voor moet zijn. misschien heeft de bestelling van de grafsteen voor het graf van mijn vader ook de blijdschap wat getempert wie weet. op naar een volgende droge week of beter gezegd 24 uur.
vino Geplaatst 23 augustus 2015 Rapport Geplaatst 23 augustus 2015 Hey Wisse, je doet het goed om nu in 24 uur te denken. Als het moet zelfs even per uur. Wij mensen zijn geen robot. We hebben gevoel en emotie. Soms gaat het makkelijker dan de andere keer. Nu is het even moeilijk, over een tijd is dat weer over en gaat het gemakkelijker. We gaan niet in een constante lijn. Als je dit weet wordt dat akelige gevoel ook al makkelijker te accepteren. Ik vind dat je het prima doet hoor. O ja, ik ga niet zeggen dat alcohol de situatie onoverzichtelijker maakt. Want dat weet je zelf ook wel. Succes.
kruidenthee67 Geplaatst 23 augustus 2015 Rapport Geplaatst 23 augustus 2015 Wat een instinker toch steeds, die hoge lat.. Je doet het allemaal zelf Het goeie nieuws: Je kunt 'm ook zelf wat lager leggen En wat goed dat je niet naar de drank grijpt, maar ziet, voelt, ervaart wat er gebeurt met je... Dat is nou groeien! Goed bezig man! Dag voor dag, stap voor stap. Grafsteen voor je vader..is nie niks... Sterkte.
wisse Geplaatst 1 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst 1 september 2015 hier ondertussen wat rustiger aan aan het doen. het rustiger leven heeft een groot nadeel, veel tijd om te piekeren dat geeft zucht en de depressie komt dan weer om de hoek kijken. dit resulteert in lusteloosheid en veel uitslapen. net als toen ik nog dronk . het is het onmatige wat me de das om doet! doorschieten in werk, in rust enz. ook wordt ik in rust erg geconfronteerd met de eenzaamheid. de balans op blijven zoeken blijft mijn motto ik merk wel dat herstel ook een proces is van vallen en opstaan net zoals het stoppen met alcohol. ik ben in ieder geval dankbaar voor mijn vier maanden nuchterheid
Monster Geplaatst 1 september 2015 Rapport Geplaatst 1 september 2015 4 maanden is een flink stuk op weg! Het is niet leuk om te ontdekken dat onmatigheid in veel dingen terugkomt. Alsof je verslaafd bent aan álles. Aan de andere kant helpt het wel om de oorzaak van verslaving een laagje dieper te zoeken: een gevoel van onvervuld zijn, of niet compleet zijn, of nét niet genoeg hebben.............. waar komt dat nou vandaan? De rust, de tevredenheid vormen óók onderdeel van het proces. Het komt wel, maar geleidelijk. Lekker verder gaan Wisse, je gaat goed toch?
lady jane Geplaatst 1 september 2015 Rapport Geplaatst 1 september 2015 maak er maar lekker onmatig veel maanden nuchterheid van wisse
wisse Geplaatst 22 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst 22 september 2015 hallo allemaal na enige tijd veel meelezen even wat over mezelf. nog steeds droog maar ongelofelijk uitgegleden in teveel doen. mijn geest wil een hoop en in een rap tempo maar mijn lichaam kan het niet bijhouden. na al die tijd afgebeuld te zijn door mijn drankgebruik heeft het toch zijn tijd nodig om te herstellen, bij mijn geest gaat dat op dit moment sneller dan bij mijn lichaam. soms moeilijk te accepteren maar het is wat het is. op naar de vier maanden adb. dag voor dag. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 23 september 2015 Rapport Geplaatst 23 september 2015 van dik hout zaagt men planken Wisse Dat was mooi om te stoppen nu op naar een wat gelijkmatiger en respectvoller onderhoud voor je lijf in herstel.(en tijd voor een ander icoonjte misschien ook?) :rose:
huttula Geplaatst 23 september 2015 Rapport Geplaatst 23 september 2015 Wisse als ik je zo lees komt het neer op compensatie gedrag Druk druk druk..geen tijd voor rust Is dat ook niet een beetje weglopen voor jezelf of de echte rust die je niet kan invullen met rust nemen Want die herken ik..mijn koppie wilde geen rust..want dan kwamen er andere dingen naar boven Ik was immers gestopt en had zeker geen tijd voor wat ik nog niet wist wat het was en wat me weer onrustig maakte. Toch het lichaam geeft niet voor niks aan...ik wil rust Het beste is luistern naar je lichaam. En rust kan je leren Gewoon niks jij en jezelf En alles wat er op dat moment gebeurd mag er wezen Hoeft niet lang te duren ongeveer 10 ..20 minuten stilzitten Het helpt als je je ogen dicht doet Als erwel wat is..is het niet erg..kan je je daar weer op focussen of meenemenof het heeft de aandacht gehad en gaat het weg. Klinkt een beetje zweverig...maar de mens van tegenwoordig loopt zich voorbij Vandaar dat het zichzelf ook tegenkomt. Mooie ontwikkeling of proces waarin je zit Valt een hoop te leren als je niet drinkt. En je komt steeds verder. hoed bezig Wisse
wisse Geplaatst 27 september 2015 Auteur Rapport Geplaatst 27 september 2015 ja mg , het benoemen kon ik ten tijde van mijn actieve gebruik echt niet. dankzij mijn therapie hier lezen en de meeting, krijg ik steeds inzicht in het leven dat ik leid en heb geleefd. en als ik jou dan hoor over anderhalf jaar dan kon ik nog maar net kijken. geduld is ook iets waar ik nog veel tijd aan te besteden heb want ik ben er achter dat je herstel niet eventjes kan doen , het heeft zijn tijd nodig zowel lichamelijk en zeker ook geestelijk. @ lady jane, ja de euforie is er nu inmiddels vanaf nu komt het zware werk, het herstellen puinruimen en voorzichtig weer opbouwen. heel gemakkelijk verteld maar in de praktijk een lange soms moeilijke weg. ja het is een avatar uit de tijd van mijn actief gebruik . ik zal het tzt vervangen voor iets wat beter bij mij past op dit moment. @huttula. je slaat de spijker op zijn kop. ik zit heel erg in het vermijden van mijn gevoelens, dus probeer me er voor te verstoppen door hard te werken of er even niet te zij door tv te kijken en te computeren. ik neem het liefst geen rust, want tijdens rust komen er pijnlijke dingen boven. ook klusjes thuis die mij sterk herinneren aan mijn kinderen of mijn ex laat ik het liefst liggen. wat jij zo mooi omschrijft vind ik niet echt zweverig maar omschrijft goed bepaalde vormen van yoga of mindfullnes. allemaal heel veel dank voor jullie bemoedigende en nuttige inbreng en geniet van de mooie dag.
huttula Geplaatst 27 september 2015 Rapport Geplaatst 27 september 2015 (bewerkt) Weglopen voor jezelf gaat niet lukken. Zou ook niet moeten en hoeven Jij bent het belangrijkste in jou leven Tis een proces ..groei waar we doorheen moeten om van vrijheid te genieten. Je bent het waard 27 september 2015 bewerkt door huttula wisse reageerde hierop 1
wisse Geplaatst 10 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst 10 oktober 2015 even weer wat posten op mijn eigen draadje ik lees dagelijk mee en trek me op aan jullie verhalen en belevingen. nu alweer dik 5 maanden niet meer gedronken. slapen gaat al veel beter, het heeft lang geduurd maar die beloning komt gaande weg binnen. met het korter worden van de dagen komt de depressieviteit weer opzetten. ik moet me iedere ochtend dwingen om uit bed ook lukt dat pas laat in de ochtend. als ik aan mijn gevoel zou toegeven zou ik begin de middag nog op mijn bed liggen. een beetje oud gedrag uit de tijd dat ik nog dronk. het voordeel is dat ik me er nu van bewust ben en er wat aan kan doen. verders op naar het halve jaar iedere dag een stapje verder
wisse Geplaatst 11 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst 11 oktober 2015 ja mg dat helpt inderdaad een beetje extra daglicht imitatie. maar bij mij is het zo heftig dat het met anti-depressieva bestreden wordt. in de loop van de dag wordt het vanzelf weer wat beter en rond de kerst is het, het sterkst tijdens de donkerste dagen. maar zo een lamp kan helaas het echte zonlicht niet evenaarden. in het verleden voelde ik me in de ochtend ook nooit zo lekker maar dat weet ik aan de drank. nu ik echt niets meer drink komt de echte reden naar boven. zo modderen we verder. nu probeer ik het met meditatie/mindfullnes. ik heb alleen moeite om mijn aandacht erbij te houden net als bij alles. ik denk dat de drank daar toch iets kapot heeft gemaakt. het zij zo. j
Monster Geplaatst 11 oktober 2015 Rapport Geplaatst 11 oktober 2015 wisse, je bent een half jaar bezig, geen twaalf jaar! Rustig an, je hebt de tijd toch..... Wie kan binnen een half jaar switchen van jezelf-voorbij-rennen naar mindful leven, overlopend van energie en positiviteit... Herstel gaat langzaam. Dat mag want we hebben ons hele leven nog.
wisse Geplaatst 12 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst 12 oktober 2015 dank je monster, fijn dat je me er even op wijst waar ik vandaan kom en dat het nog zo kort geleden is. dat vergeet ik vaak. zes maanden geleden was ik zowel lichamelijk als geestelijk een zuipend wrak met geen enkel toekomstperspectief. dat is nu gelukkig verbeterd maar ik moet geduld leren hebben. en dat is nog steeds niet mijn sterkste kant.
huttula Geplaatst 12 oktober 2015 Rapport Geplaatst 12 oktober 2015 (bewerkt) Het krot is afgebroken..fundering staat er...nu het huis weer opbouwen. Dit zou mijn huisarts gezegd hebben. Dat zei hij ook tegen mij What doesn't kill you makes you stronger Je gaat goed Wisse...trots opwezen 12 oktober 2015 bewerkt door huttula kruidenthee67 reageerde hierop 1
wisse Geplaatst 13 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst 13 oktober 2015 what doesn't kill you makes you stronger. in hoop het. weer een hoop touwtrekkerij met mijn ex voor de boeg ze blijft dwarsliggen in de omgang met de kinderen en blijft spullen eisen terwijl ze er afstand van heeft getekend. vanochtend weer een hele tijd met mijn advocaat aan de telefoon gezeten. ze wil dat ik weer ga drinken!! zodat de kinderen niet naar me mogen komen. ik was het niet van plan! van avond ipv drinken naar de aa meeting morgen dagbehandeling droog blijven. zo hoop ik de poten vanonder haar stoel te zagen. het is wel ontzettend zwaar in de ochtenden. live goes on.
Monster Geplaatst 13 oktober 2015 Rapport Geplaatst 13 oktober 2015 echt Wisse, ik heb juist het gevoel dat je heel hard gaat, en wel de goeie kant op. Fijne meeting, ik wens je veel herkenning en erkenning toe.
lady jane Geplaatst 13 oktober 2015 Rapport Geplaatst 13 oktober 2015 het gaat toch om je kinderen Wisse? dat zijn geen spullen en om spullen kun je stechelen, maar die zijn vervangbaar. Richt je maar beter op jezelf. Jij wilt een goede nuchtere vader als voorbeeld voor hen. Als jouw ex je liever ziet drinken, dan is dat op de lange termijn zeker niet slim m.b.t. de kinderen. Die worden ook groter/puber/drinkers misschien. Laat niets je nu tot drinken aanzetten hoor, des te meer kans op succes met de kidz en voor hen ook zeker zo veilig en fijn.
wisse Geplaatst 17 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst 17 oktober 2015 inderdaad lady jane ik blijf vechten en droog voor mijn kinderen. die spullen boeien mij niet het gaat mij alleen om de manier waarop. vandaag een beetje van het padje, te laat uit bed het wil er maar niet uit die gewoonte. buiten nat en grijs ook niet echt opbeurend. het vreselijke nieuws van kabouter gelezen. zonder drank komt het erg direct binnen. ik dronk het vroeger gelijk weg nu kan ik vaak de tranen niet bedwingen. gisteren op de meeting ook toen een fellow zijn 1 jaar munt kreeg. ik vind het niet zon probleem het mooiste is dat ik weer voel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden