Sepp13 Geplaatst 7 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2013 Hallo Allemaal, Bij deze wil ik mij graag voorstellen, ben Sepp, 38 jaar en woonachtig in Twente samen met mijn vriendin en twee dochters (3 jaar en 9 maanden). Ben werkzaam als ondernemer, heb een eigen bedrijf samen met mijn compagnon. Voor ons bedrijf zijn 30 a 35 mensen werkzaam. Ik heb al langere tijd problemen met drugs en alcohol. In het begin was het gebruiken en drinken alleen met speciale gelegenheden, maar dat veranderde langzaam in een dagelijks patroon. Ik ben dan ook al langere tijd hiervoor in behandeling (bij Tactus). Omdat het gewenste resultaat achterwege bleef hebben ze mij psychologisch onderzocht en daaruit kwam dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb (een vrij extreme vorm van dwangmatigheid, perfectionisme en alles op mijn manier willen doen). Genaamd een obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis. Daar slik ik nu antidepressiva voor (Sertraline) en de klachten zijn voor 50 a 60 % afgenomen, dus nog niet helemaal weg. In mijn jongere jaren (studenten tijd) stond drugs op plaats 1 en alcohol op 2. Maar ik nam het meestal (80% van de tijd) als combinatie. In het begin veel verschillende soorten harddrugs gebruikt (xtc, speed, lsd en cocaïne), maar uiteindelijk was cocaïne in combinatie met drank het enige wat ik nog nam. De drank gebruikte ik meestal als slaapmiddel (want van coke kun je slecht of niet slapen) of om het gebruik van de drugs te verdoezelen. Ik gebruikte meestal als beloning voor mijzelf als ik hard had gewerkt, of goed zaken had gedaan. Dit alles heeft mij inmiddels een vermogen gekost, € 1000,- a € 1300,- per maand was geen uitzondering. Echt zonder van het geld, maar als je verslaafd bent interesseert het je niks. Dit dubbelleven heb ik lang volg gehouden, maar moest uiteindelijk toch met de billen bloot. Mijn vriendin heeft mij vanaf het begin altijd ondersteund, ook als ik een terugval had in het gebruik. Ben nu ruim 1 jaar drugs vrij. Maar toen kwam de drank op nummer 1 te staan en ik nam dit om dezelfde reden als drugs. Het verlangen naar drugs was wel weg (of een goed controleerbare trek), maar de drang om te drinken was inmiddels onhandelbaar geworden. Ik dronk niet elke dag, maar een Barcardi Cola als ontbijt (in het weekend) gebeurde met enige regelmaat. Ik dronk meestal Whiskey Cola of Barcardi Cola (mix 50/50) en een fles (1 liter) per dag was geen uitzondering (dit 4 a 5 x per week). Heb dus ook wel onder invloed in de auto gereden, dit alleen als ik mijzelf helder genoeg vond om nog "verantwoordt" te kunnen rijden, (geen excuus hoor, want het kan gewoon niet). Ben 1 keer gepakt met 0,9 promille en heb daar eigenlijk te weinig van geleerd. Het rare is dat ik eigenlijk nooit een kater heb en niet echt (oncontroleerbaar) dronken wordt, ook van deze hoeveelheden niet. lichamelijk voelde ik mij meestal prima en ik functioneerde redelijk tot goed op mijn werk. Dit is misschien niet voor iedereen herkenbaar. Ik zelf denk dat het komt, omdat ik veel sport (hardlopen) en je lichaam het dan beter kan verdragen. De eerste confrontatie drank en mijn werk was toen mijn compagnon mij 's morgens wegstuurde vanwege de flinke alcohol kegel die ik 's morgens had toen ik op kantoor kwam en wij die dag de nodige zakelijke afspraken hadden. Hij wilde daarom niet dat ik bij deze afspraken aanwezig zou zijn en heeft hij mij naar huis gestuurd, kan je zeggen dat dit een rare gewaarwording voor mij was. De druppel was toen hij erachter kwam dat ik op een vrijdagmiddag Barcardi Cola op kantoor had gedronken. Toen had ik echt de grens bereikt en heb ik de stap genomen om voor dit probleem (nadat ik het geaccepteerd had) hulp te zoeken. Ik heb bij Tactus aangegeven dat ik graag een traject wil starten met Refusal, puur als stok achter de deur. Slik dit nu twee maanden en heb in deze periode dan ook geen druppel meer gedronken. Probleem is wel dat ik nu andere dingen ga zoeken als beloning voor mijzelf en dat is best lastig om in het gareel te blijven en niet terug te vallen in mijn oude gewoontes. Vanuit Tactus hebben ze mij ook geadviseerd om deze internet behandeling erbij te gaan doen, dus doen ik dat ook maar. vanwege mijn drukke baan is dit wel een goede manier van behandeling omdat het beter te combineren is dan dat ik elke keer op locatie moet komen. Het is wel een heel verhaal geworden, maar mijn verleden speelt ook al de nodige jaren. Hoop met dit forum de extra hulp en adviezen te krijgen die ik wellicht goed zou kunnen gebruiken. groeten, Sepp (fictieve naam) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 7 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2013 Goedemorgen Sepp, Welkom hier. Ja een heel verhaal. Maar wel duidelijk. Je bent nog niet te laat. Je hebt nog werk en je gezin als ik het goed begrijp. Alle reden om er alles aan te doen om dat niet te verliezen. Ik gebruik ook sinds een paar maanden Refusal. Bevalt me prima. Je hoeft gewoon niet meer te denken aan alcohol en kunt je op iets anders richten. Ja het gevaar is wel dat je vervanging gaat zoeken. Daar door heb ik nu wat overgewicht en moet dat echt in de hand houden. Maar ja, het belangrijkste is dat ik niet drink. Ik wens je heel veel succes en hoop dat je de passende hulp vindt of gevonden hebt. Dit Forum is zeker de moeite waard en helpt wel. Er valt om te beginnen veel te lezen en je hebt contact met lotgenoten. Heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2013 Welkom Sepp. Je hebt al veel achter de rug aan drankgebruik, drugs en werk, want een eigen bedrijf runnen met jouw perfectionisme kost ook veel tijd. En tegelijk ben je al ver in het verantwoording nemen ervan en draagt de konskwenties nu goed. Je doet er alles aan om straks een stuk vrijer te kunnen leven en een mooi voorbeeld voor je kinderen te zijn. Want problemen erkennen en er wat aan doen, daar kunnen zij ook van leren. Petje af trouwens voor jouw compagnon, die gaat straight met je om. Veel succes met jouw weg die je te gaan hebt en hopelijk mogen wij ook een stukje meelopen. Kom maar vaak schrijven dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sepp13 Geplaatst 7 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2013 Hallo Hanneke en Jane4, bedankt voor jullie reactie, ja idd een heel verhaal met de nodige problemen. heb het geluk dat het nog goed kan komen, maar ik zit wel op het randje, voor mijzelf maar ook voor mijn vriendin want die heeft ook het nodige met mij meegemaakt en kan er steeds minder goed tegen. Dus als ik het wil redden zal ik zeker 100% mijn best moeten doen. Dat zal o.a. met de internetbehandeling, refusal en dit forum zijn. groeten, Sepp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 7 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2013 Beste Sepp, Als eerste tof dat jij je hebt aangemeld op t forum. Jij bent dus ook begonnen met de internet hulp van Alcohol de baas als ik het goed begrijp?! Ik ben ook net bezig een aantal weekjes. Het bevalt mij prima, je krijgt echt antwoord. En ik merk dat ze je serieus nemen. Ben benieuwd naar wat jou ervaringen zullen zijn..misschien wil je dit delen? Ik ben net ook begonnen met een hulpmiddel tegen trek e.a. Ik herken aardig wat in jou verhaal..controle en eigen zaak. Wens je heel veel success! Als ik al die positieve mensen hier op het forum lees moet het zeker lukken. Wij zijn niet de enige Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sepp13 Geplaatst 7 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 augustus 2013 Hallo Trijsje, Bedankt voor je reactie en zeker wil ik de ervaringen delen met jouw, we kunnen tenslotte veel van elkaar leren. we houden contact. gr. Sepp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Hallo Sepp, Ook van mij welkom hier. Dat je geen kater kreeg herken ik. Dat heeft niet alleen te maken met een goede conditie, maar helaas ook door gewenning van je lichaam aan alcohol. Misschien kan je, na 2 maanden droog staan, toch merken dat je hersenen beter functioneren, ook al dacht je voor die tijd dat het allemaal wel meeviel? Goed dat je hulp hebt gezocht en nog beter dat je zakenpartner je met je neus op de feiten heeft gedrukt. Dat perfectionisme, bij mij gekoppeld aan faalangst, kan behoorlijk vervelend zijn. Heb jij het idee dat niemand iets zo goed doet als jij; dat je taken niet uit handen kan geven? Ik had het vooral bij tentamens e.d. en ik bleef maar studeren omdat ik weinig zelfvertrouwen had. Het zoeken van een goede beloning is heel belangrijk, want voorheen namen jij en ik en het halve forum een glas als beloning en ter ontspanning na een zware dag. "Even bijkomen". Door de internetbehandeling heb ik geleerd om alternatieven te zoeken voor de moeilijke momenten. Ik begon vaak met drinken als ik ging koken. Toen ben ik eerst een kop soep of bouillon gaan nemen voor die tijd, waardoor de trek verminderde. Elke keer dat je het patroon doorbreekt wordt het een beetje zwakker. Ik vind het zo fijn voor je dat je nu aan je probleem bent gaan werken, voordat je je werk, je relatie en je kinderen kwijt zou raken. Dat is wat er n.l. veel gebeurt. Dan heb je ook nog eens een partner die je steunt! Mijn man was op het laatst heel teleurgesteld in mij: liegen over de hoeveelheid drank die ik genomen had (terwijl ik eigenlijk heel eerlijk ben); steeds weer verbroken beloften; thuis komen en zich afvragen hoe ik er deze keer bij zou zitten enz. Het heeft mij bijna mijn relatie gekost en het heeft lang geduurd voordat hij weer durfde te geloven dat het beter ging met me. Ik hoop dat je veel doorzettingsvermogen zult hebben en mocht je een keer struikelen, dan weer op zal staan en met hernieuwde moed zal verder gaan. Mocht je zin hebben in een babbeltje, dan kan je ook in de virtuele huiskamer komen, op ditjes en datjes, de dagdraad. Veel succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 10 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2013 Hallo sepp, mjj heeft het veel geholpen om me aan te melden bij het jaarpact... suk6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden