Spring naar bijdragen

ook even voorstellen


karin28

Aanbevolen berichten

hai iedereen,

ik zal mijn even voorstellen: ik ben een alleenstaande vrouw van 28 jaar met 2 kinderen.
een dochter van 5,5 jaar en een zoontje van 1,5 jaar.
ik noem mijzelf alleenstaand ondanks dat ik een vriend heb omdat wij elkaar maar 1x per week een
avondje zien dus de verzorging/huishouding/financieen etc komen op mij neer.
mijn dochter heeft geen omgang met haar vader omdat hij dat van zijn kant niet wilde ( vond dat hij geen band met haar kon opbouwen )
mijn zoontje heeft wel omgang met zijn vader ( 2 vaders ) en gaat elke 2 weken naar zijn vader toe zodat ik en mijn dochter ook even tijd hebben voor elkaar en hij zijn zoon kan vertroetelen :D

ik heb een niet zo fijn verleden gehad met een moeder die veel zelfmoordpogingen ondernam vanaf toen ik al 5 jaar was. ik ben van mijn 12de tot mijn 16de in therapie geweest daarvoor. ik heb altijd het gevoel gehad dit goed te hebben afgesloten, mijn band met mijn moeder kan ik goed noemen ondanks dat ze nooit een echte moeder zou kunnen zijn maar wel liefde geeft en het gevoel dat ik altijd bij haar terecht kan. en dat vind ik al heel wat :)

desondanks ben ik vanaf de geboorte van mijn dochter al sterk bezig geweest met: ik wil niet zo worden als mijn moeder! ik wil niet bezwijken onder druk of onder stress/depressies en ik wil er voor mijn dochter wel zijn! toen ik zwanger raakte van mijn zoontje gaf mijn gevoel eigenlijk al aan: dit kan ik er niet bij hebben, alleenstaand met 2 kinderen, moeten werken fulltime, etc.
maar zwanger zijn betekent een kindje in je buik en natuurlijk liet ik dit niet afbreken en ging ervoor.

helaas heeft dat en mijn verleden van al niet matig kunnen drinken in mijn pubertijd ervoor gezorgt dat ik savonds een biertje ging drinken uit verveling, omdat het anders zo saai was avond na avond alleen zitten, omdat ik dan wat sneller sliep etc. ach jullie kennen die redenen wel. dat bouwde zich op tot 6 flesjes bier per avond en ik was elke dag druk met het denken aan bier en dat ik dat nog moest halen enz. dit heeft al met al een jaar geduurd en ben toen overstuur sochtends naar de HA gegaan van dit kan niet verder, dit ben ik niet! waar mijn moeder verdween in haar problemen heb ik een halt toegeroepen tot mezelf. ik ging zo diep in op het feit dat ik haar niet wilde worden dat ik haar bijna achterna ging maar dan in de vorm van teveel drinken. ik heb toen van de HA een doorverwijzing gekregen voor Tactus waar ik die week erop een afspraak heb gemaakt en heb sinds die dag geen druppel alcohol meer aangeraakt. gisteravond was voor mij avond nr 11 van niet drinken :D :D

nou dit was een lange uitleg maar dan snappen jullie een beetje mijn verhaal.

gr karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Karin,
welkom hier en dank je wel voor je verhaal.
Ik ben onder de indruk door je zelfreflectie en
het er verantwoording nemen voor die erkenning. want idd door zo sterk
niet te worden als je moeder, en dan indirect het tegenovergestelde te doen
doe je al hetzelfde. Het is de andere kant van de medaille en geen vrije keus.
Hier begint je bevrijding dus. Dit betekent dat je voelt dat je, de drank niet echt meer nodig hebt. gefeliciteerd daarmee, dat heb je helemaal zelf gedaan!
De ADB-beh. doen is ook zo'n goeie keus en hier op het forum komen ook.
Grappig dat je 28 bent, als je er voor open staat: veel omwentelingen in levens gebeuren elke 7 jaren
en bij 28 komt er echte volwassenheid. Krachtige periode voor je dus.
ikzelf zit ook in zo'n periode, 56, dus precies het dubbele. Het blijft dus, deze moeilijke tijden, het niet drinken lost ze niet op, maar maken het wel mogelijk er op een waardige manier aan te gaan werken en er het beste van te maken, ook al is het niet gemakkelijk. Ik begin wel weer te voelen dat ik trots mag zijn, dat ik het nuchter doe nu en dus een beter voorbeeld voor mijn kinderen ben dat ik ooit was.
voor jou meer nuchtere jaren te goed gelukkig en de puberteit van je kinderen is nog ver. ( de mijne zijn 14 en 17). ik wens je heel veel succes, zag dat je al meeschrijft dus zie jue daar wel (vaak hoop ik):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Karin,

Alleerst welkom hier!
Zo te horen ben je al een heel eind! Knap ook inderdaad hoe je kunt terugkijken op hoe het zover is gekomen en hoe je het zou willen...
Je bent de goede weg ingeslagen en hier kun je daar steun in vinden op het forum.
Hoop je daar ook te zien.

Succes!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hai iedereen,

hierbij wilde ik aangezien ik me ook aangemeld heb ook weer afmelden. ik lees nu een paar dagen
mee en kan niet zeggen dat ik het gevoel heb hiertussen te passen. natuurlijk hebben we allemaal
hetzelfde probleem maar er moet ook een soort van klik zijn die ik niet echt kan vinden.
misschien vinden sommige van jullie het nog te kort om van een klik te spreken maar ik voel al
duidelijk dat die er niet is. dit is niets ten nadele van de groep maar hoe meer ik hier aanwezig ben
hoe meer ik me ook bezig hou met het niet drinken wat ik hiervoor eigenlijk per dag minder deed.
ik word dus als het ware terug gezogen naar er meer mee bezig zijn dan dat ik deed.

wat ik meer nodig heb is een contactpersoon die ik af en toe kan bellen of spreken als ik vragen heb, als ik ergens mee zit of gewoon even mijn verhaal kwijt wil. dat 1 op 1 gevoel vind ik veel fijner dan lezen
of er wel gereageerd is op je berichtje en of je dan niet het verwijt krijgt dat je ME ipv MIJN zegt ;)
ik ben er verder niet boos over hoor maar dat viel mij gewoon wel erg tegen.
als je weet dat iemand hier net nieuw is, zijn verhaal hier neerzet en toch wel steun zoekt in een groep
die elkaar al kent en jij dus nieuw binnen komt vallen om dan om zoiets kleins te gaan zeuren ( in mijn ogen ) omdat frustratie slecht is voor het hart? wie help je dan daarmee? alleen jezelf toch maar zeker niet diegene die net nieuw is hier... en je geeft zeker geen welkom gevoel.

MAAR nee dit is niet de reden dat ik wegga om dat even voor op te stellen.
ik wil jullie allemaal het beste wensen! ga allemaal zo door! en ik ga vd week contact opnemen met Tactus om aan te geven dat ik liever een 1 op 1 gesprek heb ipv internet.

groetjesssssss!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Karin,
ik lees dit net pas.
Natuurlijk moet je doen wat goed voor je is meid!
Ook ik heb moeten wennen aan het forum: zóveel mensen.... pff. Schier onmogelijk om alles te volgen en ja: de focus komt heel erg op je alcoholgebruik te liggen, dat had ik ook een poosje. Dit terwijl ik er juist normaler mee wilde omgaan, dus... niet teveel over wou denken.

Uiteindelijk kon ik het leren scheiden en doe ik er nu mijn eigen ding mee.
Het heeft me geholpen, juist om pb's te krijgen en te sturen: er is veel meer steun hier dan je zo 123 denkt! Ik ervaar een band met velen. Dit is een heel goed forum!!

Maar net als overal wordt er natuurlijk gezanikt over kleine dingen, bv taalgebruik of wat anders.
Ik weet niet of dit jou persoonlijk aanging, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen hoor.

Jij kiest je eigen weg.
Ik wens je er heel veel suc6 bij meid.
Denk aan wat je hebt: en waar je het voor doet!

good luck en een knuffel van
Cathy :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en dag Karin,
Zo te zien ben je goed bezig, toppie!

Jammer dat je hier niet blijft, je zou er veel aan kunnen hebben, haal eruit wat voor jou werkt,
en laat de rest de rest.

Niet vergeten dat één persoon hier niet spreekt voor de hele groep.
We steunen elkaar, maar spreken niet voor elkaar, althans dat lijkt
mij niet de bedoeling. Laat dat duidelijk zijn.

Terugkomen kan altijd.
Veel succes.

Groetssssss
Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...