Spring naar bijdragen

weekend drinker

Edwin00

Aanbevolen berichten

goede avond

Ik zit met het volgende probleem   ik ben edwin 30 jaar en drink eigenlijk alleen in het weekend.

Ik merk dat ik na een drukke week vrijdags of zaterdags echt trek heb in drinken. ik merk aan mezelf dat ik dus gevoelig ben voor alcohol.   ik drink zo in men eentje dikke 2 flessen wijn op en dan het liefst nog meer. men vriendin drinkt rustig 3 wijntjes maar ik heb dan geen rem . dat maakt haar zorgen   met name als ik dan zelf een keer opstap ga   ik kan dan zoveel drinken dat op een gegeven moment zo men rem kwijt ben dat niks mij meer boeit opdat moment  

voelt voor mezelf niet goed en et geeft haar spanningen   ik ga niet veel uit op dit moment maar ik merk wel dat drank s weekends aan mij trekt en dan drink ik eigenlijk 1 avond best flink...mijn vriendin vindt dat ik van drank verander   ik kan soms snel geprikkeld raken en reageer soms vrij heftig terug als wij bijv:  ruzie krijgen. zij vindt mij dan zelfs een beetje agressief overkomen   terwijl ik dat absoluut niet wil zijn.

ik heb nu tegen mezelf gezegd dat ik de komende tijd even niet meer wil drinken want ik wil die trek naar drank in het weekend weg krijgen

en ik wil heel graag die rem erop krijgen.

het verbaast mij soms echt hoe het kan dat sommige jongens gewoon rustig kunnen drinken en na 5/6 glazen zoiets hebben van ik vindt goed. ik heb dat niet..    kan ik dat wel krijgen als ik daar goed mee aan de slag ga?

wat vinden jullie/iemand van mijn situatie en wat kan ik ertegen doen...wil heel graag leren om goed met alcohol om te gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Edwin

dit is een mooie plek

om samen met ons

alcoholdebaas te worden en blijven

Er is niet zomaar een recept voor.

De belangrijkste tip is de eerste niet nemen

en dat dag per dag, uur per uur soms.

Veel hier schrijven en vooral ook lezen

is ook erg nuttig. Je zult bij vele forummers

herkenning zien. En velen gingen je hier al voor

en is het gelukt, dus je weet dat het kan.

Al blijft stoppen uiteindelijk vaak makkelijker dan

matig leren drinken. Dan voed je nl steeds het idee dat

je moet kunnen drinken. En waarom eigenlijk?
Steeds risico lopen dat je het niet kunt, of maar een poosje?

Een enkeling lukt het wel, maar dat blijven de uitzonderingen.

Je zou de online training hier kunnen doen om een zo groot

mogelijke kans te hebben. En je lichaam een poos zonder

drinken krijgt eindelijk de kans te ontgiften en te helen.

veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop dat jouw remblokken van dezelfde firma komen als de mijne. In back-order.

Het niet kunnen stoppen is zó herkenbaar. Doorgaan tot het op is én nergens meer te krijgen is.

Je behoort tot de upperten, de 10 % die het minderen niet meer zal leren omdat jij en ik een ziekte onder de leden hebben.

Misschien zit ik fout. Misschien kun jij wél gecontroleerd gebruiken. Maar ik heb het gevoel dat je dat al geprobeerd hebt, dat je dat station voorbij bent.

Lichtpuntje: je bent niet moreel zwak. Dus veroordeel jezelf niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...