Spring naar bijdragen

weekend drinker


Edwin00

Aanbevolen berichten

goedeavond

 

Ik zit met het volgende probleem.

Ik drink alleen sweekend maar ik merk aan mezelf dat ik soms niet echt een rem heb. als ik beetje gespannen ben of heb een drukke week gehad dan verneem ik aan mezelf dat ik echt zin heb om te gaan drinken. ik dri nk zo 2 flessen wijn weg en ik merk aan men vriendin dat zij dat niet leuk vindt. zij merkt aan mij dat ik niet echt een rem heb op dat moment en dat maakt haar zorgen op momenten dat ik een keer uit ga. ik geef eerlijk toe dat als ik een keer uit ga dat ik heel veel drink    en dan kan het ook nog eens zo uitpakken dat ik overal schijt aan heb en dat is niet goed.gelukkig gaat dat nu vrij goed maar die kans kan er altijd in zitten en daardoor ben ik dan niet meer mijzelf.  soms kan ik ook nog wel eens heel sterk of zelfs boos reageren als ik gedronken heb als we bijv gezeur krijgen op dat moment..mijn vriendin wordt dan ook wel eens bang van mij en dat vindt ik best erg want ik zou haar nooit wat aan doen.alleen ik reageer dan behoorlijk sterk.   dat is nu ook de reden dat ik er mee wil stoppen   ik wil nu echt een poos geen alcohol meer en dan af en toe gewoon gezellig een wijntje kan pakken en dan gelijk weer stoppen!

 

hoe kan ik dit de komende tijd het beste aanpakken want ik ben het echt gewend om sweekend s te drinken.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Edwin00,

 

Als eerste moet ik zeggen dat ik de tip van MijnGerrit hierboven erg goed vindt. Er zitten veel ervaringsdeskunigen op dit forum die goede tips hebben. Er is namelijk niet 1 pasklaar antwoord op je vraag.

Je idee om een tijd helemaal niets te drinken lijkt me een prima plan. Het werkt vaak erg goed om het een tijd helemaal te doorbreken, dus dan ook niet af en toe een wijntje. Het kan handig zijn om afspraken met je vriendin te maken over de weekenden. Bijvoorbeeld geen alcohol in huis, of niet naar vrienden die drinken.

Maar nogmaals, op dit forum zul je ook veel ondersteuning kunnen vinden hierin.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

 

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...