Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 januari


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Zo, ik ben weer bij na een lange avond sporten. De slaap is er nog niet.

 

Kaboutertje, fijn dat het goed is gegaan en je dat even liet weten. Ik hoop dat je een goede nacht hebt, dat scheelt ook alweer.

 

Peter goed gedaan!! Knap, zo dichtbij. Ook ik ben altijd een armlengte van een uitglijder of terugval af; tenminste zo voel ik het.

Wijfie ook goed gedaan en natuurlijk mag je je dan tevreden voelen. Mooi om je zo te lezen.

 

Soms neemt iemand hier boos afscheid op het forum; ik kan me er drie herinneren in de tijd dat ik hier woon. Allemaal om verschillende redenen. Ik zou het jammer vinden als Ploffie nummer vier zou zijn. Inhoudelijk is alles wel gezegd.

 

Goede nacht voor wie dit nog leest en tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Plof, het is van mij pure bezorgdheid geweest niet meer of minder. Soms gaat het er wat hard aan toe, misschien ook wel om zichzelf te stimuleren om droog te blijven.

Blijf a.u.b. eerlijk ook naar jezelf, en als jij denkt het zo te kunnen houden, als je je sterk genoeg voelt, moet je dat zeker doen. Het is jouw leven, en jouw keuze. Jij zelf voelt het beste aan wat wel en niet kan. :rose: :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik voor jou dito, maar je bent voor mij wat te hard

Je mag schrijven wat je wilt, maar je bericht word gelezen

En daar word op gereageerd meestal positief soms negatief

trek je zelf het niet aan het gaat om wat je schrijft

En waarschijnlijk reageer je nu weer fel op mij

geeft niet, kan het handelen.

Ook jij blijft welkom

 

Vind het jammer om te lezen dat je me als hard ervaart en verwacht dat ik weer fel op je reageer. Je reageert leuk, je benoemt dat we van mening kunnen verschillen, en je schrijft jij blijft welkom. Zou niet weten waarom ik fel zou zijn daarover.

 

Het punt is dat jij praat namens jezelf, het houd bij jezelf en niet de positie inneemt dat je namens de groep spreekt. Dat deed je laatst zo goed; je deed een ik vind dit niet nodig omzetten naar ik kan er niet tegen, ik kan er niet mee omgaan. Dan is er ook gelijk begrip van mijn kant. Vond het toen heel opvallend dat dit zoveel verschil maakte voor me. Ik ben niet zo fel, ik heb mijn gevoeligheden en daar kom ik zo op terug....

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het algemeen is het zo, dat voor dingen die goed gaan, ik enigzins een positieve reactie verwacht. Dat klopt. Goede kritiek mag altijd, sterker nog, daar leer ik ontzettend veel van. Dit neigt echter eerder naar stigmatisatie. Mijn doel wordt gezien als smoes, minderen mag tenzij onwelgevallig. En zodra een paar mensen in dit forum het geluid voortbrengen alsof het de hele groep betreft, dan word ik daar wel allergisch van. Want dat is geen opbouwende kritiek meer. En met beter weten bedoel ik overigens, nagenoeg weten wat er gebeurd na dit ene glas.

 

En ik snap wel dat dit gaat om het bericht wat ik schreef en niet om mij. Iedereen had hetzelfde kunnen schrijven, en iedereen had dezelfde reactie kunnen verwachten.

 

Dit is de spijker op de kop! De reden dat ik er zo op reageer is vanwege je laatste constatering, Je tweede constatering is waar ook mijn allergie zit. (dit bedoelde ik net bij AR; het verschil tussen het bij jezelf houden en doen alsof je namens de groep spreekt en in de positie zou zijn dat je de regels stelt.) Voor mij gaat het echter niet om een paar mensen. Voor mij gaat het direct om jowan. De persoon die mij tot zelfreflectie wijst zou ik graag de bal terugkaatsen. Ik heb mijn eigen stuk teruggelezen jowan en ik onderken dat ik fel ben. Fel in dat ik hier mag schrijven wat ik wil zonder gestigmatiseerd te worden en zonder het geluid alsof jij de hele groep betreft en namens die hele groep placht te spreken. Ik schreef heel erg uit mezelf en mijn ervaring. Dat ik hier niet opschrijf als ik kies voor een glas of als het een keer toch de verkeerde kant opgaat zoals bij mij laatst in December. Dit terwijl ik wel eerlijk en open zou moeten zijn want dan zou het niet zo ver komen als dat het weer gekomen is vorige maand. Ook ik vind kritiek mag maar zoals het nu ging vind ik te stigmatiserend. En de ene persoon die bezit de kunst om iets klein en bij zichzelf te houden en de ander maakt er een groepskwestie van. De ene kritiek kan ik handelen, de ander heb ik veel moeite mee. Maar ook die zelfreflectie neem ik mee, dit punt zegt ook iets over mezelf denk ik.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joris, als je je dan ook nog realiseert dat er dagelijks (DAGELIJKS!) op deze planeet evenveel mensen bijkomen als er in de stad Utrecht wonen, dan zinkt de moed je pas echt in de schoenen...

Ja, ook al doe ik er zelf zoveel als mogelijk aan om mijn eigen 'voetafdruk' zo klein mogelijk te maken,

het merendeel heeft deze bewustzijn nog niet. Ben er wel pessimistisch onder. Als sprinkhanen zijn

volgevreten dan trekken ze verder, of sterven af. Wij kunnen nergens anders naar toe, en moeten

het met dit kleine planeetje doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...