Spring naar bijdragen

Even voorstellen


wolkje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, ik ben wolkje, man midden 20 en heb problemen met alcohol.

Dit heeft zich in de laatste jaren ontwikkeld en heb na enkele pogingen om te minderen ingezien dat ik nu moet stoppen.

Sinds 1 januari heb ik niet gedronken, niet dat het direct een goed voornemen was maar dat ga ik er wel van maken!

 

Merk de voordelen direct, maar heb gisteren en vanavond wel angst of het me gaat lukken.

Ik wil een beter zelfbeeld en minder moeite hebben met sociale gelegenheden, ik merk met de dag verbetering maar o wat is het moeilijk.

Wanneer wordt dit minder?

Ben blij dat dit forum er is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Wat goed! Zet m op!

Mijn leven is pas begonnen na ADB te zijn. Eerste instantie niet, eigenlijk eerste twee jaar niet, maar nu; genieten van het leven en intenser en mooier dan ik ooit had durven dromen.

Ga het aan, zet jezelf op de eerste plaats, niet die alcohol heb je niet nodig. :)

Succes!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wolkje, welkom hier.

 

Twee goede zaken: je hebt gemerkt dat je een probleem met alcohol hebt en gaat daar wat aan doen; én je hebt je hier aangemeld.

 

Je merkt nu al voordelen, maar het is moeilijk. Dat klopt. Als het makkelijk was, dan was dit forum ook niet nodig.

Het wordt minder. Hoelang dat duurt, verschilt per persoon. Bij mij werd het met een week of twee, drie echt makkelijker.

Voor mij was het belangrijk om niet in gevecht te gaan met mezelf en het rot gevoel, maar dat maar te laten gebeuren.

Andere dingen doen, patronen doorbreken. Dag voor dag kijken waar de moeilijke momenten zouden kunnen zitten en alvast daar wat voor verzinnen.

Wandelen, sporten, een film kijken, noem maar op.

Veel water drinken, wat lekkere dingen in huis hebben.

 

Ik wens je heel veel succes hier. Veel lezen maar, lekker meeschrijven.

 

Ik stuur je een PB-tje zo, een persoonlijk bericht. Als je aangemeld staat, dan zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood kleuren ten teken van het ontvangen van een bericht. Ik kopieer daar wat tekst in over hoe het forum globaal werkt. Misschien helpt het je wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom wolkje

je hebt gelukkig minder jaren

van drank misbruik gemaakt

en je bent nog jong

dus ik hoop dat het craven

bij jou misschien wel hevig maar kort is ook.

Geen idee of dit klopt hoor, maar hoe dan ook,

je moet er doorheen en opgeven is geen optie

want je weet dat je daar spijt van krijgt

en dan weer opnieuw hierdoor moet

alleen gaat het na een "falende" poging

vaak net weer zwaarder op je motivatie op te krikken.

Zou het gemakkelijk zijn, tja dan zou je niet stoppen

want dat kan immers altijd nog dan? En wat is het dan helemaal waard ook?
Verduren wat MG schrijft is een ouderwets woord

maar klopt wel. dus geen rose wolkje

maar een wolk met hier en daar een buitje en soms een stanimaatjes-wolken-888342.giform en straks je zonnetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties, fijn dat men hier zo goed begrijpt waar ik doorheen ga. Heb bewondering voor de successen die ik lees op deze website. Ook al is mijn misbruik nog niet zo lang, heb vandaag redelijk veel moeite gehad. Ik denk teveel aan het definitieve van "nooit meer" en huiver een beetje over de aanstaande sociale momenten met vrienden en kennissen.

Hopelijk voel het craven volgende week een stuk minder...?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wolkje,

 

Alle begin is moeilijk, en nu ondertussen heb je al meer dan een week erop zitten. Hartstikke goed. En nu doorgaan, op naar de volgende alcoholvrije dag en week en......niet te ver vooruit kijken.

 

'Nooit meer' is ook iets wat mij afschrikt. Het klinkt zo definitief, alsof je jezelf iets verschrikkelijks aandoet, terwijl je jezelf zo'n mooi geschenk geeft. Een alcoholvrij leven. Je kunt altijd gaan en staan waar je wilt, want je hoeft niet bang te zijn dat je niet meer mag rijden vanwege de alcohol. Je komt 's morgens fit uit bed, en als dat eens niet zo is, dan weet je in ieder geval dat het niet aan de drank ligt, dingen maak je veel bewuster mee (ook de slechte, maar daar kun je dan ook beter mee omgaan op den duur).....ga maar door.

 

Ik heb veel aan de gedachte 'drank voegt niets toe'.

 

Houd vol en blijf schrijven.

 

Groetjes,

 

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wolkje,

 

Je bent goed bezig en hebt een mooie start gemaakt. Pluim voor jou :rose:

 

Ook ik denk niet in termen als "nooit meer", dat vind ik (nog) geen prettige gedachte. In het begin was ik erg per dag bezig, "vandaag drink ik niet" en "ik neem de eerste niet". Tegenwoordig kan ik best wel wat verder vooruit kijken.

 

Vooruit kijken doe jij kennelijk ook en je ziet een paar lastige sociale momenten aan komen met vrienden en kennissen. Ik kan me dat helemaal voorstellen en ben daar zelf toch ook nog regelmatig even mee bezig. Toen ik pas gestopt was met drinken, ging ik soms wat eerder naar huis. Ook pakte ik de auto of de motor, in plaats van de fiets, of speelde voor de Bob. Dat maakte het wat makkelijker om niet te drinken. Overigens is het me erg meegevallen hoeveel commentaar ik heb gehad. Nauwelijks. Ook bleken er veel meer mensen te zijn, die niet of nauwelijks drinken en dat had ik daarvoor niet in de gaten.

Het blijft lastig, zeker in het begin.

 

Veel succes. Laat maar horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik weer, goede dag gehad vandaag. Ondanks een korte nacht ben ik redelijk scherp en voel ik me iedere dag beter.

Weet dat mijn lijf zich nu aan het herstellen is van de marteling van de afgelopen jaren. Zoals zovelen goed van mijn studententijd genoten, maar die lol is er in de laatste twee jaar wel van af gegaan. Ik kan mijn idealen niet nastreven met drank, ik wil nog zoveel leuke dingen doen!

 

Zit op anderhalve week, dat is tot nu toe ook mijn max geweest maar toen was de motivatie die ik nu heb allang vervlogen!

 

Schenk nog maar een glaasje Spa in, op naar een volgende mooie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels ruim 2 weken onderweg! Het gaat af en aan en ik weet dat als ik toegeef het hele riedeltje zich weer herhaald

Op een andere manier leren omgaan met de momenten zoals na een lange werkdag of in het weekend of gewoon in de avond bij het eten.

Het kost nu nog veel discipline en ik weet dat ik altijd alert moet zijn. Wat niet echt helpt is vrienden die zeggen dat het allemaal wel meevalt maar zij snappen niet dat de drank een functie had. 

 

Merk wel dat mijn lichaam zich aan het herstellen is, voel me frisser en heb veel meer energie. De grootste uitdaging is nu het blijven denken aan de redenen voor mijn besluit om de fles te laten staan, ik wil niet nog een keer door diezelfde ellende.

 

Zo maar weer een kopje thee zetten, boek erbij en even mijn gedachten laten gaan...

bewerkt door wolkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Wolkje, je bent goed bezig!

 

Omgaan met de lastige momenten, discipline, alert blijven, het klinkt me allemaal bekend in de oren.

De lastige momenten kun je vaak vooraf zien aankomen. Zeker nu je twee weken onderweg bent; je hebt er al een aantal meegemaakt en begint waarschijnlijk behoorlijk te krijgen.

Als je het ziet aankomen, kun je ook alvast nadenken over een alternatief. Voor mij was met name het einde van de werkweek soms lastig. Druk bezig geweest, de laatste zaken afgerond, je spullen pakken om naar huis te gaan ... begin van het weekend ... Toen ik dat doorhad, ben ik een paar maal gewoon even een kwartiertje blijven zitten. Even tot rust komen, vooruit kijken.

 

Inderdaad begrijpen veel mensen niet, wat het is als je afhankelijk bent geworden van drank. Misschien houden ze er binnenkort over op en weten ze gewoon dat je niet drinkt. Als ze bezig blijven, dan kun je het nog een keer uitleggen. En anders kun je je afvragen, wat zo'n vriendschap nog waard is.

 

Leuk even van je te horen en succes verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink nu 4 weken niet op oud en nieuw na :P ik heb echt serieuze afkick verschijnselen gehad, dit heeft lichamelijk 2 weken aangehouden bij mij, geestelijk struggle ik er nog steeds mee, denk soiezo dat bij iedereen verschillend is hoe lang iets duurt ;)

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...