sienna Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Voorheen heb ik me aangemeld als hetkanzogaan maar nu getransformeerd naar Sienna. Een stuk makkelijker en leukere naam!Ik ben een vrouw van 46 jaar. Heb een zoon van 18 jaar oud met PDD-NOS, ADHD en NLD (een autistische stoornis) en een dochter van 16 jaar. Ik ben al 22 jaar getrouwd met dezelfde man en die heeft het syndroom van Asperger (ook een aan autisme verwante stoornis) dus ik ben mooi in de aap gelogeerd. Hierdoor heb ik door de jaren heen ook een aardig drankprobleem opgebouwd van minimaal 1 fles wijn per dag. Ik heb nog 2 honden (bull-mastiff vrouwtje van 5 jaar en een oude west highland white terrier van 12 jaar). Ik heb 2 part-time banen waarvan 1 aan huis.Ik zit al een paar dagen op het forum en vind het ontzettend leuk en gezellig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Hoi Sienna,Ja, veel persoonlijker en een betere alias. Welkom hier. Ik ben ook een frisse nieuweling en zit in hetzelfde proces: stoppen of minderen. Je kunt je bij de diverse discussie aanmelden om deze automatisch te volgen. Dan komen ze als een email berichtje binnen. Ik heb net anderhalf uur geleden weer een redelijke sterke trek kunnen weerstaan. Er is hier ook een draadje dat gaat over alternatieve lekkere drankjes (non-alcohol uiteraard) om te maken. Nu was ik een beetje lui, en heb gewoon wat smoothies bij de Appie gehaald. Zometeen gezond koken en voor morgen heb ik het besluit genomen niet te drinken. In dit vriendenclubje waar ik me bij aansluit, zit in ieder geval nog een niet-drinker, dus daar kan ik steun van verwachten. Fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Sienna,ook hier een zoon met aspergeren waarschijnlijk ook de toekomstige exweet wat je door hebt gemaakten ook ik vluchtte in alcoholmaar uiteindelijk vluchtte ik voor mezelfniet het autisme is de moorzaak van drinkenmaar het er niet mee om kunnen gaan, en toch moetendat was het bij mij.Nu ik niet meer drink kan ik er beter mee omgaan.ik hoop jij ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Goed zo Jorisper dag die eerste niet nemenen er zijn meer niet drinkersdan wij als wel drinkers zagenzoek ze op, zijn vaak leuke mensenen aan het einde van de avond zeker de leuksten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkehier Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 hai sienna, snap wel dat je het moeilijk hebt, werk nm zelf met mensen met een dergelijke handicap. Lijkt me erg moeilijk om daar een weg in te vinden. Werken met deze mensen vind ik super en geniet er ook van maar ik kan weer naar huis, jij blijft erin 24 uur per en 7 dagen per week, heftig hoor.Maar ja, ik kom thuis en heb dan ook weer mijn ding wat niet echt lekker loopt, maar kan me het van jou wel een beetje voorstellen.veel liefs ikke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkehier Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 nog even dit, sienna, drinken heeft totaal geen effect op de begeleiding met hen hoor, dus maak je daar niet druk om, ben dan altijd nuchter en super vrolijk en alles wat erbij hoort, mijn probleem licht meer thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst 29 april 2010 Welkom SiennaSienna van Sienna Miller, de stad in Italië of de kleur?Doet er ook niet toe.Wat zijn je plannen Sienna, minderen of stoppen?Of gewoon doorgaan met die fles per dag?En kom je voor gezelligheid?O, zie nu net dat je nog een draadje hebt aangemaaktMinderen/gecontroleerd drinken dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sienna Geplaatst 30 april 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 april 2010 Hoi AlfDe naam Sienna heb ik gekozen van de supermooie stad in Italie. Ik ben er vorig jaar geweest met de Palio (weet niet of dat je wat zegt) de paardenraces van diverse wijken tegen elkaar. Dat plein daar is zo enorm groot. Supermooi, vandaar.Ik kom niet voor de gezelligheid hoor. Heb jullie echt nodig, ook nu met Koninginnedag. Weer alleen natuurlijk (mannetje met de motor de hort op, zoon zit de hele dag op zijn kamer en dochter gaat een feestje vieren met haar vriend en vrienden).Hé Jane4"Leuk" dat je het herkent. Als het wel eens ter sprake komt met mensen vinden ze het allemaal een zware dobber maar ik moet ermee dealen (iedere dag). Drank lost inderdaad niks op maar verzachte mijn 'ellende'. Ik weet wel dat het geen oplossing is. Voor mijn zoon ben ik gelukkig nog steeds zijn rots in de branding en ik heb er alles voor over om dat zo te houden. En dat kan niet met drank.Hé IkkehierIk begrijp dat je niet op werkvloer drinkt hoor. Joris: Wat leuk van die discussie. Heb ik nog niet gevonden. Ik denk dat ik weet hoe het moet. Aanmelden voor de discussie denk ik? Ga ik dat proberen. Bedankt!Jij ook superveel succes.Liefs Sien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 april 2010 Rapport Share Geplaatst 30 april 2010 Opnieuw welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 30 april 2010 Rapport Share Geplaatst 30 april 2010 Ik las iets over jouw alleen-voelen naast je aspergerman.Mijn ex heeft ook asperger. Een uiterst charmant man, daar niet van, maar ook heel moeilijk. Ik begreep het lange tijd niet. Wat jij schrijft over.... niet de strijd aangaan maar weglopen dat begrijp ik heel goed!!Het drinken, vanuit het onbegrip ken ik ook goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sienna Geplaatst 1 mei 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 mei 2010 Hoi Cathy56,Zo fijn om herkenning te vinden na al die jaren!Bedankt.Liefs Sien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden