Spring naar bijdragen

hallo


dolfijn888

Aanbevolen berichten

Ben t zat elke dag die drank.. ben nu 31 en al 4 jaar aan de drank elke dag 5/6 glazen wijn 's avonds (heb nooit zin in drank 's ochtends...), kan er niet mee stoppen en voor mijn omgeving doe ik net alsof er niets aan de hand is, drink stiekem meer dan 2 glazen wanneer mijn vriend bij mij is. Tis gekomen in mijn vorige relatie, was geen leuke relatie en zat vaak alleen thuis met 2 kids, verveelde me dan en kon t niet aan in mijn eentje die twee kinderen... nu is de relatie al bijna 2 jaar over, zit in allerlei rechtzaken omdat ik nauwelijks omgang heb met de kinderen, dus als gevolg blijf drinken omdat ik anders niet slaap, durf niet te stoppen ook ookal neem ik me dat echt 3/4 keer per week voor, ga dan alsnog naar de supermarkt om wijn te halen. Ben t zo verschrikkelijk zat, baal van mezelf en wordt er verdrietig van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo en welkom Dolfijntje.
Ik herken jouw soort drankprobleem zelf niet zo, omdat ik geen kinderen heb en mijn drankgebruik ook niet geweten heb aan externe omstandigheden. Het is maar gewoon hoe je graag wil leven en hoe je tegen jezelf aan wil kijken.
Ben je tevreden met de verdoving? Nee dus. Dan ga je er wat aan doen.
Er zijn veel handvatten, grijp ze aan!
Veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je voor je bericht, ik ben begonnen met drank omdat ik ongelukkig was/ben en ik me door de drank in een roes voel zitten. Slapen lukt me anders niet (of ik ben bang dat t niet lukt en is dus wederom een excuus om maar weer naar de fles te grijpen) mijn ergste uren zijn 's middags vanaf 5 uur, totdat ik naar bed ga... ben jij in een keer ermee gestopt? Hoe heb je dat aangepakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dolfijn, ik ben er in 2007 mee gestopt toen mijn beste vriend zich had doodgedronken. Dat was voor mij genoeg om te weten dat het zo niet langer meer ging.
Stoppen op zich is niet zo moeilijk. Je kan je huisarts vragen om medicatie om de eerste dagen door te komen. Het moeilijke is meer om een ander leven op te bouwen. Opnieuw leren om op jezefl te vertrouwen en je leven in te richten.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dolfijn,

Moedige stap om je hier aan te melden en te erkennen dat je een probleem hebt! En nu ermee aan de slag. Zelf ben ik "gewoon" gestopt. Ook ik had in het begin last van nachtmerries, slecht slapen en nachtzweten. Ook had èn heb ik regelmatig sterke trekmomenten. Op die momenten probeer ik iets te gaan doen, dan wordt het minder en verdwijnt. De wijnflessengang in de supermarkt heb ik een tijdje gemeden en als ik bij een feestje anderen drank schonk gaf ik de restanten mee naar huis of kieperde ik de flessen leeg in de gootsteen. Ook nu heb ik niets in huis.
Verder helpt het mij om hier minimaal 1 keer per dag op het forum bij de Ditjes en Datjes langs te komen, dat houdt me bij de les.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dolfijn,

Ik vond slapen ook lastig, maar merkte langzaam aan dat het echt een probleem tussen mijn oren was.
Als je je er tevoren al over opwind dan is het geen wonder dat je slecht slaapt.
Ik begon eerst te stoppen met denken dat een nacht minder slapen desastreus zou zijn. Ik accepteerde dus dat ik wel eens minder goed sliep.
Ook gebruikte ik wel kleine hulpmiddeltjes, echter maar 2 of 3 avonden achter elkaar (halve oxazepam).
Het kan een obsessie zijn om te denken dat je alcohol nodig hebt om te kunnen slapen.
Dat is namelijk niet zo. UIteindelijk slaap je veel beter en je gaat weer duidelijker dromen! Het is een gezondere nachtrust zónder alcohol.

Dit wou ik je even vertellen.
Wens je alle suc6 toe die je nodig hebt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste borretje, vie

mijn kids wonen bij mijn ex (hij weet gelukkig ook niet dat ik drink) maar beticht me wel van geestelijke problemen, waardoor ik mijn kinderen niet of nauwelijks zie. Ik wil graag van de "drank"af omdat ik bang ben onstabiel te raken en mijn kop er niet meer bij kan houden en niet meer doorzie wat ik wil en wat er nodig is...
Jeetje vie, heftig. Ik denk ook iedere keer, was ik maar eens een week ziek, daarna zal het me vast wel lukken eraf te komen.. Wat voor medicijnen heb je daarvoor dan?

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je... als ik 2 glazen op heb, voel ik me onrustig en neem dan ook oxazepam erbij om rustig te worden en te slapen... Het zal allemaal wel tussen mijn oren zitten, voel me zo verdrietig nu (ben aan t huilen) en baal zo van mezelf en dat ik niet zonder alcohol kan...Ik wil zo graag een "normaal"leven met af en toe op een feestje een drankje of eens in t weekend een of 2 glaasjes... ben nu gewoon een alcoholist (zag vh weekend een aantal zwervers zitten op een bankje met hun drank, d8 bij mezelf, nou iedereen moest eens weten... kan daar net zo goed bij gaan zitten, heb dan wel een baan en een dak boven mijn hoofd maar misbruik ook drank en kan er niet zonder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk maar zo Dolfijn: nu zit je nog niet bij de zwervers op dat bankje en jij bent diegene die ervoor kan zorgen dat dat zo blijft! In die zin ben je er nu op tijd bij. Ook ik ervaarde op een gegeven moment de alcohol als een glijdende schaal...Nog even en ik zou door de mand vallen zo voelde dat. Nu weet niemand dat ik teveel dronk (op mijn partner na). Meestal dronk ik alleen thuis en voor een gedeelte stiekum.

Ook ik sliep in het begin slecht. Ik heb daarvoor een homeopatisch middeltje gebruikt (Dormeossan) waar ik baat bij had. Na een week of 3 a 4 ging ik beter slapen en nu slaap ik weer prima! :)

Mocht het je alleen niet lukken om te stoppen kun je hulp zoeken bij je huisarts. Er zijn medicijnen die de trek naar alcohol verminderen of weghalen. Hier elders op het forum vindt je er meer info over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dolfijn888,

Welkom hier. Ik ben ook vrij nieuw maar voel me hier echt thuis. Ik wil supergraag een gezelligheids drinker worden. In het weekend en op een feestje. Ben nu een week of 3 bezig en het lukt (nog) goed. Heb ook internetbehandeling én lees het boek van Allen Carr (op aanraden van Cathy56). Dus ik blijf nu aardig bij de les. Hopelijk blijft het zo.

Heel veel succes!

Liefs Sien :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...