Spring naar bijdragen

Nieuwe stopper


Doen

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Wie had dat gedacht, ik niet maar het blijkt wel zo te zijn want hier staat mijn bericht, zwart op wit. Ik baal zo van mezelf. Ik wil stoppen met drinken. Elke keer probeer ik het weer en dan gaat het een dag of wat goed maar uiteindelijk hang ik weer aan de fles om vervolgens weer de volgende dag enorm van mezelf te balen. Ik las het al eerder bij andere maar mijn rem is stuk, eerst remde ie nog een beetje maar de laatste tijd doet ie helemaal niets meer en drink ik veels te veel. Ik schaam mezelf als ik weer eens te veel heb gedronken en dingen zeg of doe, ik wil dit niet meer. Mijn leven is te mooi om het aan de drank te verknallen. Ik moet mezelf helpen en daar heb ik hulp bij nodig. Die hulp en steun hoop ik hier te vinden. 

bewerkt door Doen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ! Een nieuwe stopper. Welcome to the club!

Zeer herkenbaar.

Mooi dat je ons gevonden hebt.

Dat is t begin. Uren "leesplezier"

En schrijfplezier misschien.

Mij heeft het heel erg geholpen en nog.

Je moet maar denken : " ik ben niet de enige... En als zij t kunnen kan ik t ook"

DOEN ! Je krijgt er geen spijt van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doen, welkom!

 

Zo verschrikkelijk herkenbaar wat je schrijft, ik had het zelf kunnen doen.

Ik snapte niet, waarom ik nou niet normaal met alcohol kon omgaan. En waarom ik nou iedere keer weer toch ging drinken.

Uiteindelijk had ik het door, met behulp van dit forum en de internetcursus (van Tactus).

 

Ik wens je heel veel succes hier. Wat zijn je plannen qua alcohol?

 

Ik stuur je zo een PB-tje, een persoonlijk bericht. Als je bent aangemeld, dan zie je het kleine envelopje, rects bovenin je scherm, rood kleuren ten teken dar je een bericht hebt ontvangen. Ik kopieer daar een stuk tekst in over hoe het forum globaal in elkaar zit. Misschien heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt MijnGerrit, 

 

Ik heb je bericht ontvangen bedankt daarvoor.

 

En qua plannen; mijn ervaring leert dat ik als ik 1 wijntje neem ik door blijf drinken tot de fles leeg is ondanks dat ik me elke keer voorneem minder te nemen. Dus niets nemen is op dit moment denk ik de enige oplossing. Met met bier of sterk heb ik helemaal niets dus dat is verder geen probleem. Wijn haal ik maar niet in huis en ik bekijk het per dag. Met andere woorden. Vandaag drink ik niet, morgen kijken we wel weer verder. Dat las ik hier op het forum en die mindset spreekt me erg aan.  

 

Maar het inderdaad wat je zegt, waarom kan ik niet normaal met alcohol omgaan? Interessante vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doen,

 

Hartelijk welkom hier. De eerste stap in de goeie richting is gezet. En wat klinkt jouw verhaal me bekend in de oren. Was ook tot voor kort een flinke wijndrinkster.

Ook bij mij zat er geen rem op. Bij mij werkt het om iedere dag wat te schrijven en veel te lezen hier op het forum. Je bent echt niet de enige en je baalt van jezelf. Dan ben je goed gemotiveerd.

Heel veel sterkte (en ook leesplezier),

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie warme reacties.

Ik ben zo gemotiveerd om te veranderen. Vanacht erg onrustig geslapen. Zag mijn hele alcohol verleden voorbij komen (de excessen dan) en realiseer me dat dit eigenlijk al langer gaande is dan dat ik dacht. Het is niet zo dat ik al jaren dronken ben, maar de alcohol houdt me wel al van mijn studie tijd in zijn greep. Een avondje uit zonder drank, daar is niets aan, mensen die niet drinken zijn saai en ga zo maar door. Ah 5 uur, wijntje. Oh het zonnetje schijnt, wijntje. Allemaal redenen waarom het voor mij toegestaan is om te veel te drinken.

Op het forum las ik al een aantal zaken waar ik wel blij van kan worden. Bijvoorbeeld uit gaan zonder te drinken, en ja dan maar misschien als eerste naar huis omdat de rest afzakt en ik de humor er niet mee krijg, maar ja, hoe fijn is dat. Geen spijt van stom gedrag en geen kater. Een win/win denk ik dan maar.

Op naar dag twee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Doen,

 

Over een paar dagen zal je een stuk beter slapen. Dat is mijn ervaring in ieder geval. En daarna wisselt het nog wel, hoor. En echt, niet drinkers zijn niet saai. Het zijn vaak de zelf stevige drinkers die dat zeggen, omdat ze er misschien ook wel iets aan willen doen, maar het niet kunnen of durven.

Mij is nog niet zo lang geleden gevraagd om een taxi te nemen, want ik zou in mijn toestand niet meer kunnen rijden. Ik had geen druppel gedronken, maar was wel ontzettend melig! Ben dus ook veilig thuis gekomen met de auto, haha.

 

Heel veel succes en iedere dag alcoholvrij is er weer eentje. Zet em op, Doen.

 

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, das grappig Ree. Heb net jouw verhaal gelezen en wat herkenbaar. Goed van je hoor zoals je volhoudt.

Ik zit zelf in tweestrijd. Heb vanavond een feestje (5-8) waarbij ik weet dat er veel gedronken wordt. Mijn primaire gevoel zegt dat ik er eigenlijk helemaal niet naar toe wil maar kan ik dat wel maken? Als ik ga, ga ik in ieder geval met de auto dus drinken is geen optie. Pfff lastig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet jezelf op de eerste plaats!

Als je gaat beloon je je zelf met een lekkere punt gebak.

Als je denkt pffff ik trek t niet ga je gewoon niet.

In het begin heb ik ook wel eens een smoes gebruikt om het drank festijn te ontlopen.

Soms ben je gewoon even nog niet krachtig genoeg om het aan te gaan. Dan niet proberen ook.

En als je denkt dat je het wel aan kan dan is met de auto een goed idee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doen,

 

Goede beslissing waarschijnlijk. Ik heb in het begin ook last gehad van het deelnemen aan activiteiten, waar altijd alcohol bij komt kijken. Avondje sporten, allerlei borrels, verjaardagen, etentjes, feestjes. Ik heb ook een enkele keer iets aan me voorbij laten gaan, voornamelijk die activiteiten waar ik niet tussentijds weg zou kunnen. En inderdaad met de auto of, in mijn geval, met de motorfiets in plaats van met de fiets of het o.v. Bob spelen, eerder naar huis, alles is geoorloofd om te helpen van de drank af te blijven in het begin.

 

Je kijkt vooruit en ook dat is een goed manier volgens mij. Over de komende dag heen kijken en in beeld brengen, waar de risico's en triggers liggen. En dan een plannetje bedenken.

 

Goe bezig Doen! Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen.

Ja, ben blij niet gegaan te zijn. Was doodmoe en lag al vroeg op bed. En vandaag, uit bed zo fris als een hoentje. We hebben een rustige kerst, morgen rij ik naar het kerst etentje en daarna een paar dagen sportief met het gezin weg dus ik voorzie even geen problemen qua drank. Ben er namelijk echt heel klaar mee. Hopen dat het zo blijft. Fijne dagen iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Doen,

 

Mooi! Dat is helemaal de goede beslissing geweest dus. De komende dagen zie je met vertrouwen tegemoet en ook dat komt goed uit zo.

 

Wanneer denk je, dat voor jou de eerste lastige dag zich weer aandient? Zo'n dag waarbij het stemmetje tegen je begint te zeuren dat er eigenlijk niets aan de hand is, dat je na een week niet te hebben gedronken wel weer één glaasje kunt meedoen?

 

Veel plezier deze dagen en ik hoop je weer te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...