Spring naar bijdragen

6 maanden gestopt nieuw hier


luna1961

Aanbevolen berichten

Ha Kruidenthee, dank je wel. Inmiddels weer rustig Maar ja de dagen zijn voorbij.Even nog oud en nieuw maar dat moet lukken en dan weer gewoon " gewoon".

Het is een enorme opluchting om het neer te kunnen schrijven. 

Dat is zo rustgevend. 

 

Ben vandaag weer wezen hardlopen. Dat is ook altijd even lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Luna,

mijn dochter is 20 en begint zowaar volwassen gedrag te vertonen! Zij het dat als zij een middag en avond langs wipt, ze de hele bank in beslag neemt compleet met dekbed.................. de AB is dan van haar.......................ze eet mee en laat zich soms zelfs op haar kamer brengen omdat ze teveel spullen wil meezeulen die niet in een rugtas passen dus zijn we óók nog taxi

...

...

...

En dankbaar dat ik ben! Ze voelt zich thuis (ik ben uit mijn doen als ze er is, ze verbouwt de complete onder-etage met haar muziekkeuze), kijkt meer op haar android dan naar ons maar ik zie haar genieten. De reden dat ik me niet misbruikt voel is omdat het 2 jaar geleden wel anders was:

Dochter belt naar huis.

Manlief neemt op.

"Is mam thuis?"

"Ja. Wil je haar aan de lijn?"

"Nee. Maar dan weet ik dat want dan kom ik niet."

 

Au.

 

 

Nu.

"Mam, moet ik echt naar jullie komen om kerst te vieren? Ik wil naar vrienden in Rotterdam."

"Je mag wel komen, maar bel even. Misschien zijn we niet thuis. Kerst vieren bij vrienden in Utrecht bv."

(ow? Mam en pap hebben óók een eigen leven merk ik!) 

 

 

Luna. Ik begrijp je onrust en je ontevredenheid denk ik wel (is invullen, maar ik dénk dat), maar het is nu even niet anders. En het wordt beter! Je kinderen nemen de moeite om ruzie met je te zoeken, dat kon wel onverschilliger en respectlozer! Laat niet onverlet dat het JOUW huis is, JOUW leven en JOUW grenzen die alleen jij kunt bewaken. Luna het is knap van je dat je hier schrijft en je niet schaamt! Petje af! Laat je niet kisten door de fase waar je kinderen doorheen gaan. Later zullen ze trots zijn dat jij gewoon dóór ging met leven (leven he, nuchter dus), jouw eigen leven.

Ik weet het niet beter ofzo. Ik hoop alleen maar dat je je hier op het forum minder alleen voelt en herkenning en erkenning krijgt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een super verhaal (sorry zo heerlijk al herkenningen) 

Ja ik ben super blij dat ik het van mij af kan schrijven. Want dat neemt ook weer wat weg. 

De reden om toch misschien 1 glaasje te nemen. en dat helpt ook niet. 

 

Dochterlief kwam vanmiddag weer op schoot zitten ( ze is 19 ) ha ha ha

Ach ja de kinderen zitten er ook mee. Zijn sinds de scheiding ook niet meer hetzelfde. 

 

Ik weet echt dat ik blij moet zijn dat ze er zijn. Maar soms ben ik het zat. en die feestdagen helpen ook niet 

Nu is het weer gewoon. Relaxt. Je zou ze eens nu in mijn huis moeten zien zitten. Naar Shrek kijken. 

 

Maar soms moeten er ook grenzen gesteld worden. 

 

Dank je wel Monster voor het delen van je verhaal. 

Ineens krijg ik door dat je een vrouw bent. Ik dacht dat je een man was ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha haha en ineens zat ik weer alleen maar nu ga ik maar weg. 

Gelukkig echt van te voren goed gevraagd hoe en wat. 

Anders had ik het niet geweten. Maar aldoende leert men. 

 

Een droog en alcoholloos begin van het nieuwe jaar. 

De rest van al die wensen doe ik niet zo aan. Dat vindt ik dat dat het hele jaar zo moet zijn. 

Veel liefde gewenst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha hahah Monster, dus nu lig ik er uit. 

Nou Bakkeren..... Zoonlief moet afvallen (is kok in een restaurant) en dit is makkelijk te doen voor hem. 

zo in een boek. En alles te koop bij de Lidl dus ook nog geld besparen. 

Nou ja je hoort wel van de kg's die er af vliegen  :blush:  :)  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens nog iets. Ik loop hard. (tenminste hard) 

IK heb mij af moeten melden voor de CPC 2014. 

 

Ben pas geleden met het post lopen heel vervelend gevallen en ik heb mijn hamstring verrekt of er zit iets van een scheurtje in. Hardlopen gaat aardig maar alleen kortere stukjes. Wandelen is heel vervelend. Gisteren met het post lopen stik van de pijn na een uurtje. 
Zijn er nog tips ? Dank jullie wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij kuitscheurtjes helpt een hielverhogertje

bij je hamstring? Uitproberen misschien?

Of even een

fysio bellen of je zelf iets kunt doen.

zelf wat masseren zodat de boel doorbloed blijft mag altijd volgens mij

zacht beginnen en wat steviger als dat goed voelt. Bij twijfel een prof raadplegen, altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal......

 

zo even een update.Niet gedronken hoor. Dat gaat goed. Ben bij de GGZ geweest (detox) 

Daar is mij toch wel medegedeeld om naar andere hulp te gaan omkijken. Wat meer psychologisch. 

Ik heb daar wat moeite mee. Dat heb ik al 2 keer gehad en ik heb op een gegeven idee dat ik er niet veel meer mee kan bereiken. 

 

Ik ben momenteel van mening dat ik ben wie ik ben. Niet depri ik voel mij aardig in mijn vel. 

Ik kan tobben, ik kan in de war zitten maar heeft iedereen dat niet. In meer of mindere mate, 

toch ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna,

 

Mooi dat je goed gaat!

 

Praten kan nooit kwaad denk ik? Ik weet niet waarom de GGZ andere hulp aanraadt. Daar zullen ze toch wel een boodschap bij gehad hebben?

Wat je eerdere ervaringen zijn en hoe je er nu over denkt, zoals je dat hier beschrijft, kan toch best onderwerp van gesprek zijn?

Als je dan samen vaststelt, dat er niets aan de hand is, dan heb je toch weer geleerd?

Ik heb tweemaal gebruik gemaakt van professioneel advies en een keer heb ik daar echt veel aan gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luna als je inspraak hebt

zou je eens kunnen kijken of er ook

psychomotorische ther. is. ff googlen

en kijken of het je aanspreekt.

soms is praten goed en soms ben je even uitgepraat

maar alles zit ook in je lijf en daar valt vaak nog wel

wat winst uit te halen, wat je houvast kan geven.

en mij heeft yoga en mindfulness ook veel gebracht

na de ther. Soort van inegratieproces en meer meditatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luna...alles wat je gedaan hebt zegt niks over het moment waar je nu staat.

Ik bedoel te zeggen wat toendertijd niet heeft geholpen kan nu een opener zijn

Het leven...gesprekken..gedachtes..meningen...gevoelens...belevingen

ze maken zoveel verschil bij of je drinkt of niet

Dit is jou nieuwe tijdperk en neem een advies ter harte...bij twijfel

Iets heeft vaak niet gewerkt omdat je er toen niet achter stond...jij bent gegroeid

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heb van de week de diagnose gehad van mijn (wat ik dacht ) hamstringblessure...

 

Het is dus een beknelde zenuw in mijn rug. 

Veel bewegen, fysio en hopen dat het verder geen gekke dingen gaat doen. 

 

Mag trouwens zelfs hardlopen. Wel een rustig tempootje maar toch 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, vervelende boodschap. Waarschijnlojk heb je iets te horen gekregen in de trant van "het kan weer wegtrekken, maar het kan ook erger worden"?

 

Ik hoop op het eerste voor je natuurlijk. Rustig aan, dan breekt het lijntje hopelijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben 20 jaar geleden aan een dubbele hernia geopereerd. Het komt heel vaak voor dat door de verklevingen van de littekens weer problemen komen.

Doordat ik gevallen ben is dit gebeurd. 

Eerst was de optie heel veel rust nemen maar tegenwoordig is het dat Rust roest en dus nog meer problemen kan geven. Gewoon door blijven gaan dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Luna,

 

In beweging blijven helpt vaak wel. Maar rustig aan doen dan, he?!

Ook extra pijnstillers gekregen? Ik heb daar een dubbel gevoel bij. Met pijnstillers beweeg je meer door, omdat de pijn de beweging niet tegenhoudt. Maar omdat je dan niks of een stuk minder voelt, zou je weer te ver kunnen gaan.

 

Hopelijk gaat het straks de goede kant op.

 

Heel veel beterschap gewenst,

 

Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom hier zomaar even binnenvallen. Ik ben al een tijdje wat mee aan het lezen op het forum en heb bij Refusaldraadje al een paar keer iets geschreven. Maar ik zit met belangstelling je worsteling te lezen Luna. Ik drink nu ruim 3, bijna al 4 maanden niet door de Refusal. Maar ook ik trek het al weken niet meer. Heel veel trek en aldoor de Refusal overslaan die ik 2 maal per week moet nemen met de gedachte dat ik dan 2 weken na de laatste pil weer kan drinken. En dan toch na een week of 10 dagen het er benauwd van krijgen en hem weer nemen. Ja, dan baal ik weer dat ik weer twee weken moet wachten. Ik heb vrijwillig gevraagd om dit middel omdat ik zo graag van het probleem af wilde en ik was de eerste maanden ook heel blij en opgelucht dat ik niet meer kon drinken. Maar nu ben ik al zo'n tijd droog en alweer zoveel ermee bezig. En dan zeg ik tegen mezelf: dan kan ik net zo goed weer gaan drinken. En ook: ach, zo erg was het allemaal niet. Net als wat hier in het begin gezegd werd, dat je dan ook weer zo'n mooi plaatje in je hoofd maakt van het drinken. Ik vind het heel moeilijk. Loop er de hele dag tegen te vechten. Ik vind het heel knap van je Luna dat je nog steeds niet gedronken hebt. Ik weet niet of ik het volhoud. Ik ben er niet eens trots op dat ik nu al bijna 4 maanden niet drink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...