Spring naar bijdragen

kerstrecepten

bolletje

Aanbevolen berichten

Misschien wel leuk voor sommigen onder ons om hier wat kerstrecepten op te schrijven. Wat gaan jullie eten voor de kerst?

Ga je wel of geen alc. in het eten gebruiken of heb je alternatieven om het net zo lekker te maken. Gaan jullie een kerst of nieuwjaars lunch of brunch houden, spelletjes doen, kortom hoe vullen jullie de kerstdagen in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Menu is nog niet compleet voor de kerst.

Hoofdgerecht wordt w.s. Beef Wellington.

Daarbij spruitjes met hazelnoten, stoofperen en aardappelpuree.

Nagerecht:crème brulée.

Alles zelf gemaakt.

Geen alcohol in de gerechten, dat is zeker.

Oudjaarsavond gaan we traditiegetrouw triviant doen.

Geen tv. Geen alcohol (voor mij).

Wel oliebollen ;-)

Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is Beef Wellington niet vlees gerold in bladerdeeg Mary? Ik meen dat ik dat ooit eens gemaakt heb. maar het klinkt allemaal wel heel lekker.

Ik weet het nog niet. Hoogstwaarschijnlijk komen mijn broer, zijn vrouw, zijn zoon en misschien zijn dochter ook. En Jan natuurlijk, anders zit hij helemaal alleen met de kerstdagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt Bol.

Ossenhaas in bladerdeeg.

Is genoemd naar een Engels hertog: kan me niet voorstellen dat een hertog het uitgevonden heeft, zal de keukenmeid zijn geweest.

Haha.

Wat gezellig dat je familie en Jan komen.

Ik geloof dat je Beef Wellington ook kant en klaar kan kopen bij 's lands grootste kruidenier.

Misschien een idee voor jouw diner?

Of ben jij ook van het zelf maken?

bewerkt door ProudMary
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee joh niet van die kant en klare maaltijden jakkiebah. Ik maak altijd alles zelf, en er wordt altijd erg lekker gesmikkeld. En en das het belangrijkste, het is een van m'n grootste hobby's. Mijn manneke had vaak geen echt prettig humeur maar smikkelen kon ie als de beste. Dan was ie ook op z'n best, en zei hij vaak, "Bol je bent de beste". Lief hé?

Ik denk dat ik Indonesische rijstafel ga maken. Allemaal met kleine aparte bakjes vlees. Dat vind ik het leukste.

En heel misschien haal ik de rijst bij de chinees omdat ik niet zo'n grote pan heb. Bovendien vind ik het altijd erg leuk om mijn broer nog flink wat mee te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...