Kipje Geplaatst 24 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2014 Hoi Straks naar HA ivm oplossing overmatig alcoholgebruik. Ik ben echter ook een stevige roker, wil er ook dolgraag vanaf, van die rotverslaving. Is er iemand die met beiden tegelijk gestopt is? Ervaringen, positief of negatief zijn zeer welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 24 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2014 Voor de meesten geldt: één ding tegelijk en zit er meestal een half jaar tot een jaar tussen om te volgende verslaving aan te kunnen pakken. Ik dacht/wilde ook graag meteen na het stoppen met drinken stoppen met roken en kwam hier met dezelfde vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2014 Hoi Kipje, Vroeger heb ik een aantal keren de intentie gehad om mijn leven te verbeteren. Dan nam ik mij voor om niet meer te drinken, niet meer te roken, af te vallen, meer te sporten, gezonder te eten, vroeger naar bed te gaan en vroeger op te staan, de prullenbakken regelmatig te legen ... noem maar op. Dat hield ik geen dag vol. Roken doe ik een aantal jaren al niet meer en nu is de alcohol de deur uit. Inderdaad na ongeveer een half jaar voelde ik me stabiel genoeg ten opzichte van drank, dat ik nu langzaam aan het afvallen ben (ook lastig trouwens). Moraal van mijn verhaal: ik kan er maar één tegelijk. Voor jou kan dat best anders liggen natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 24 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2014 Hoi @Acanthus: de arts zei net hetzelfde...ergens minimum 3-6 maanden alcoholvrij alvorens te stoppen met roken. @MijnGerrit: volkomen herkenbaar...heb het hier dan ook nog niet over snaaien gehad ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 25 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 25 oktober 2014 Mijn huisarts adviseerde mij ook niet alles tegelijk te doen. Dat de kans op slagen het grootst was Ik heb zijn raad opgevolgd...moet er ook niet aandenken om het toendertijd tegelijk te doen 1 voor 1 aanpakken was al moelijk zat Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 26 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2014 Akelei, ik kan me goed vinden in wat je zegt. Wel heb ik gemerkt dat ik tot nu echt een pak minder rook, onbewust, want ik ga me niet beperken, alcohol laten volstaat momenteel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bertd Geplaatst 6 november 2014 Rapport Share Geplaatst 6 november 2014 Kipje kipje, niet alles gelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kipje Geplaatst 7 november 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2014 Hihi Bertd Minderen was van korte duur, rook zoveel als voorheen...prioriteiten he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 november 2014 Rapport Share Geplaatst 7 november 2014 kijk kip anders zat je nu misschien met dubbel faalgevoel nu met 1 grote stap waar je trots op mag zijn. toppie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden