Spring naar bijdragen

Hallo, even voorstellen

lientje

Aanbevolen berichten

Ik ben Lientje die teveel drinkt en daar last van kreeg. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met drinken na een herseninfarct. Het begon eerst met elke dag een of twee glazen en door de tijd werden het flessen.
Er zitten voordelen aan, ik raakte in een roes en vergeet makkelijker de realiteit.
Ruim een maand geleden heb ik me aangemeld bij alcohol de baas, en ben met een vast plan begonnen van minderen. Spannende tijd. Van de 6 dagen ben ik één dag in de fout gegaan, ik baal daarvan. Dat ik me niet aan mijn eigen plan kan houden is toch van de domme?
Ik lees al enkele weken de berichten van dit forum en herken mezelf er vaak in.
Ik hoop dat ik via deze weg nog veel steun kan vinden en hoop het andere het ook te bieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lientje,

Ook van mij hartelijk welkom hier. Altijd goed om even mee te kletsen in de 'huiskamer' bij Ditjes datjes en als je nog niet zo lang bezig bent met minderen of stoppen zijn de Tips en adviezen ook altijd erg interessant. Ikzelf heb ook geprobeerd eerst te minderen maar dat werkte bij mij niet. Ik ben nu al een paar weken 'vrij' van alcohol. Mijn omgeving vindt me een stuk gezelliger en opwekkender geworden. Ik wens je heel veel succes.

Liefs Sienna:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lientje,
welkom hier.
Je mag gerust een beetje mild zijn naar jezelf hoor.
Van de zes dagen 1 keer mis is niet gek. Je behandelaar zal daar geen
oordeel over hebben, dus waarom jij wel? Het mag ook een klein beetje leuk
blijven om doelen te gaan leren bereiken. Je hebt leren lopen ooit met vallen en opstaan.
Als je viel was dat soms pijnlijk, en soms komisch (om te zien), maar altijd stond je weer
op en probeerde het weer. En gelukkig was je nog zonder ego en oordeel, dus je bleef volharden.
En je hebt het geleerd! Op dezelfde manier kun je ADB worden. Soms konfronterend, soms er veel
van lerend, maar altijd proberend. En ooit lukt het.
En vergeet niet dat je opkrabbelt van een herseninfarct! Sjonge dat is me niet wat.
Als je er aan toe bent, komt je dan meeschrijven? Zo voel je je het snelste thuis hier in die soms erg drukke huiskamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lientje,

Ook van mij een warm welkom. We leren elke dag en zo leer ik ook van jouw verhaal (ik heb
onlangs ook een terugval gehad) en dat we ook zonder oordeel weer leren om op te staan
en weer verder te gaan.

Elke reis begint bij een eerste stap... :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...