Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Helena1971

Aanbevolen berichten

Daar ik nieuw ben lijkt het me netjes me even voor te stellen. Ik wil er eerlijk bij vermelden dat ik zelf nog niet weet of en wat ik met mijn forse alcohol gebruik aanmoet.Ik ben een alleenstaande moeder met een autistische zoon en een zwaar verleden. Door dit verleden is er PTTS vastgesteld.

Door een hele vervelende jeugd startte ik jong met hard drugs.Hier ben ik al 25 jaar vanaf daar ik zwanger werd op mijn 18e.Van mijn 18e tot een jaar of 10 geleden heb ik veel geblowd.Het blowen ruilde ik vervolgens in voor drinken. Daar ik 7 jaar anti depressiva en kalmeringsmiddelen voorgeschreven kreeg voor de PTTS was dat rampzalig. 3 Jaar geleden heb ik al mijn medicatie afgebouwd en voel me nu stukken beter.Nu ik geen medicijnen slik weet ik dat ik alsnog veel te veel drink maar heb er geen enorme gevolgen van.Dat maakt het voor mij lastig om hier iets aan te doen al weet ik dat het niet gezond is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Helena, welkom op dit forum.

Poe een kort stukje geschreven maar met veel informatie. Pittig leven heb jij (gehad?)!

Maar je schrijft zelf al dat je geen negatieve gevolgen ondervindt van het drinken. Maar dat je weet dat het niet goed voor je is schrijf je.

Voor veel mensen is het zo dat als ze met hun rug tegen de muur staan en daarom ergens vanaf willen.

Wat wil jij?

Wil je veranderen ?

Hoe zie je jezelf in de toekomst, over een paar jaar?

Ik ben benieuwd naar jouw diepere motivatie om je hier aan te melden.

Want met : "ik drink teveel maar ik heb er geen last "van weet ik niet zo goed waar je naar op zoek bent.

Misschien krijg je het door hier op t forum te lezen wel helder

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Gerrit en Skip,

Na het plaatsen van mijn stukje had ik negatievere reacties verwacht.Dit daar ik niet duidelijk genoeg motiveer dat ik iets met mijn verslaving wil.

Pijnlijk misschien voor mensen die het anders ervaren en daarom zal ik het proberen beter uit te leggen. ..Ik heb me 6 en 7 jaar geleden radeloos op laten nemen voor een detox- en nabehandeling.Ik dronk en slikte al die medicijnen. Kortom, ik was een ramp, maakte ruzie, vergat te betalen in winkels, viel om met mijn fiets enz.Elke ochtend schaamde ik me dood als ik wakker werd.Nadat ik zelf mijn medicatie afgebouwd had en alleen nog dronk waren de rampen van de baan.Ik vermoed dat ik door mijn wilde leven misschien een beetje tolerantie opgebouwd heb.Mijn motivatie iets aan mijn dagelijks enorme drinken te doen is dat met de hoeveelheid die ik drink mijn lever het erg beroerd moet hebben. Mijn zoon heeft mij hard nodig en die gaat voor alles.

Ik vermoed dat ik er niet aan ontkom om alsnog een keer goede hulp te zoeken. Ik zie heus dat ik drugs, blowen, pillen, drank inruil om geen pijn te hebben/te functioneren. Zolang de zere randjes er maar af zijn.Maar ook qua hulpverlening heb ik niet veel goede ervaringen behalve recepten uitschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Helena,

ik ben nieuwsgierig geworden

welke Helena er tevoorschijn komt

nadat je niet meer afhankelijk bent

van middelen.

Er zijn heus goed hulpverleners, maar

net als jij heb ik best veel meegemaakt

die mij niet verder leken te helpen.

Na het stoppen bleek ik zelf meer ontvankelijk voor wat

ze zeiden en was ik ook bereid om echt de diepte in te gaan.

En om dat, wat ik al zo lang had onderdrukt en weggedronken,

alsnog echt te verwerken. Ik was inmiddels ook kritischer in

wat voor therapie en welke mensen, en de kwartjes vielen alsnog.

Je schrijft dat je lichaam zich nog goed houdt, ondanks het drinken.

Er zijn topsporters die dat ook kunnen beweren en zeer goed presteren.

Ik ben tijdens de overgang gestopt en mijn lijf is hersteld van kwaaltjes,

die niet erg leken, maar ongemerkt best veel ongemak gaven.

Mijn humeur en stress kunnen handelen zijn echt veel beter en ik

hoorde dochter zelfs zeggen dat ze mij de laatste 5 jaar niet heeft horen zeuren.

(na.v. opmerking van exgenoot die zei dat zij net zo kon zeuren als ik, haha)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Helena,

 

Heel wat meegemaakt. Heel wat overwonnen.

 

Drank is een gevaarlijk goedje. Je merkt niet direct de lichamelijke gevolgen. Maar het is slecht voor veel organen. Ik vermoed dat je dat heel goed weet. Het is een kwestie van tijd.

 

Ook moet je de psychische gevolgen van alcohol niet onderschatten. Het heeft een zeer negatieve werking op stemming en humeur. Vaak hebben anderen daar nog meer last van dan jijzelf. Je bent niet altijd geneigd dit op de drank te schuiven. Ook depressies  worden er door in de hand gewerkt en in stand gehouden. Voor mij waren dit voldoende redenen om niet meer te willen drinken.

 

Ik heb slechte ervaringen met artsen. Die schreven veel medicijnen voor. Ze gaven niet aan dat drank de oorzaak was van veel van mijn problemen.. Ik liep als een zombie rond. Viel ook van mijn fiets ed. Ik ben eerst gestopt met de vele medicijnen. Dat scheelde al. Drank opgeven was moeilijker. Dat was toch mijn vriendje en leek het leven dragelijker te maken. Het haalde se scherpe kantjes van veel van mijn pijnlijke en moeilijke gevoelens weg. Maar het was geen oplossing. Geestelijk bleef ik stilstaan.

 

Ik wil niet zeggen dat medicijnen nooit nodig zijn. Maar ik heb het laatste nu sinds een week of 6 beeindigd. En ik denk dat het goed gaat. Maar ga ik weer drinken dan verzwak ik innerlijk. Zal dan ook weer gemakkelijker om pillen vragen.

 

Wat ik ook die is naar de AA gaan en actief met het programma werken. Dat heeft me een nieuw doel gegeven en ook een nieuwe zin. Het sluit wonderwel aan bij wat ik in mijn kerk leer. En dat is fijn. Daardoor hoef ik niet twee gescheiden wegen te gaan maar is mijn leven een soort eenheid.

 

Ik wens je heel veel succes. Wat je ook gaat doen.

 

Hanneke    :sun: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Helena,

 

Ik herken (denk ik) wel wat jij schrijft..

Ik probeer al een tijd af en aan te stoppen met de drank.

Ook ik gebruik de drank eigenlijk als een vorm van zelfmedicatie. Na jaren therapie etc. is er voor mij op dat gebied niets meer te halen.

Toch gaat de alcohol tegenstaan. Schuldgevoel naar je kind en jou gezondheid.

Het is lastig om de knop om te zetten. Zeker wanneer je het idee hebt dat de nadelen niet te groot zijn. Herkenbaar.

Aan de andere kant is het goed dat je er mee bezig bent en niet gewoon doorgaat en niet nadenkt.

Voor de een is een stap vooruit helemaal stoppen met de drank, voor de ander is dat misschien het er over nadenken, je niet gewonnen geven, maar er bewust mee bezig zijn en voor de ander is dat minderen.

Zie het als bewustwording dat je er over nadenkt wat je er mee wil. Hoe jij er in de toekomst mee om zal gaan of juist niet, is aan jou. De enige goede manier is jou eigen manier.

Hoop je hier vaker te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...