Spring naar bijdragen

FF voorstellen


TonL

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Mijn naam is Ton ik ben geboren en getogen in Rotterdam, een hele goede jeugd gehad .

Op Jonge leeftijd had ik al last van een angststoornis ik was een jaar of 12 toen dat begon, het zit in de Fam. mijn Zusje heeft het ook.

Ik kan er Jaren geen last van hebben maar zodra er iets ergs gebeurt of of relatiebreuk enz. dan steekt het de kop op.

Ik had een slechte relatie en ongeveer 27 jaar geleden uitte zich dat in Hyperventilatie,na wat medicijnen zoal Diazepam enz.,

begon ik met Lorazepam , 3x daags 2,5Mg, op een gegeven moment waren dat er 10 van 2,5Mg, dat was echt te gek, een andere huisarts bracht mij terug naar 3x daags.

Jaren is dat goed gegaan , ik heb 1x geprobeerd te stoppen gewoon in een keer nou dat heb ik geweten ook.

Ik heb een goede baan , als Service Technicus , en heb al die jaren er 3 per dag geslikt, zonder eigenlijk nu eens te denken om er mee te stoppen.

Ik moest ze ook altijd bij me hebben, anders kon ik niet naar mijn werk of waar dan ook naar.

Mijn laatste relatie duurde 10jaar tot ongeveer anderhalf jaar geleden, ik kreeg weer erge last en begon weer meer te slikken, ik zat weer op ongeveer 9 per dag, ,nu sta ik weer op 6 per dag, maar ik wil er nu van af ik heb inmiddels veel gelezen, en weet ook dat hoe meer je er neemt je klachten alleen maar erger worden.

Ik gebruik ook Cymbalta voor de spanningen maar heb niet het idee dat dat echt werkt, ben nu ook onder behandeling voor mijn angstklachten.

Nu nog de Benzo,s de baas worden......

Mvg....Ton....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ton,

 

Nog geen druk verkeer hier.

Bij benzodebaas was ook geen kip meer te zien, de afgelopen tijd.

Hopelijk verandert dat hier, zodat we elkaar moreel wat kunnen bijstaan.

De ellende met lorazepam is, dat 1 mg een equivalent is van 10 mg valium/diazepam.

Zet je het om in valium/diazepam?

Dat is wel de beste manier om af te bouwen.

Gelijk een halve mg minderen is heftig.

Lorazepam heeft geen lange halfwaardetijd, dus het is sneller uit je bloed.

Actieve metabolieten heeft het ook niet. ( in tegenstelling tot de langwerkende benzootjes)

Maar afkicken van dat spul is zwaar, daarom is omzetten in en equivalente dosis diazepam/valium een optie.

Maar misschien heb je het al op deze manier gedaan.

Al een hele prestatie dat je van 9 naar 6 bent gegaan.

Heb jij een paar jaar "goed" kunnen functioneren op lorazepam?

Of had je al vrij snel het gevoel meer nodig te hebben voor een zelfde effect?

 

Sneeuwhoen is mijn naam en ik ben 59 jaar en mijn jeugd was moeilijk.

Jaren dagelijks 1 flurazepam 15mg geslikt. (ruim 10 jaar)

Wel duf, maar het waren mijn beste jaren. Wat was ik lekker actief.

Ik moest afbouwen wegens stapeling.Het wordt ook niet meer voorgeschreven bijna.

Meerdere malen geprobeerd af te bouwen.

De laatste keer tijdens een opname, Hell. In een keer gestopt. :excl: nooit doen dus, maar volgens de hulpverleners kon dat wel.

Toen overgestapt op diazepam/valium en verder gemodderd.

Inmiddels zit ik op 4 mg diazepam/valium.(ook weer een langwerkende benzo) per dag.

Een jaar terug zat ik op 16 mg.

Sinds ik op 4 mg zit, is het niet te doen.

Langzaam afgebouwd.

Na 6 weken/2 maanden een halve mg eraf.

Maar even hier op blijven hangen of juist niet, dat is eigenlijk mijn vraag.

Want houd ik de verschijnselen juist niet in stand, door op deze dosering te blijven hangen?

Ik gebruik er sertraline bij 75 mg, maar volgens mij helpt dat eigenlijk niet of nauwelijks.

Ik heb angsten en klachten die ik voor gebruik niet had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

ik kom even op burenbezoek vanuit het alcoholdebaas-eiland om jullie welkom te heten.

Zelf ben ik een sporadische gebruiker van een benzo, maar niet verslaafd dus.

Toen ik ze voor de eerste maal gebruikte, die benzo's, had de arts me ook al gewaarschuwd dat ik bij veelvuldig gebruik altijd meer zou nodig hebben om de werking te ervaren, en wat bij mij de doorslag gaf: dat je er dement van kan worden. Misschien had iemand me ook eerder over Korskakov moeten inlichten?

Hoe dan ook, welkom dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ton,

 

Nog geen druk verkeer hier.

Bij benzodebaas was ook geen kip meer te zien, de afgelopen tijd.

Hopelijk verandert dat hier, zodat we elkaar moreel wat kunnen bijstaan.

De ellende met lorazepam is, dat 1 mg een equivalent is van 10 mg valium/diazepam.

Zet je het om in valium/diazepam?

Dat is wel de beste manier om af te bouwen.

Gelijk een halve mg minderen is heftig.

Lorazepam heeft geen lange halfwaardetijd, dus het is sneller uit je bloed.

Actieve metabolieten heeft het ook niet. ( in tegenstelling tot de langwerkende benzootjes)

Maar afkicken van dat spul is zwaar, daarom is omzetten in en equivalente dosis diazepam/valium een optie.

Maar misschien heb je het al op deze manier gedaan.

Al een hele prestatie dat je van 9 naar 6 bent gegaan.

Heb jij een paar jaar "goed" kunnen functioneren op lorazepam?

Of had je al vrij snel het gevoel meer nodig te hebben voor een zelfde effect?

 

Sneeuwhoen is mijn naam en ik ben 59 jaar en mijn jeugd was moeilijk.

Jaren dagelijks 1 flurazepam 15mg geslikt. (ruim 10 jaar)

Wel duf, maar het waren mijn beste jaren. Wat was ik lekker actief.

Ik moest afbouwen wegens stapeling.Het wordt ook niet meer voorgeschreven bijna.

Meerdere malen geprobeerd af te bouwen.

De laatste keer tijdens een opname, Hell. In een keer gestopt. :excl: nooit doen dus, maar volgens de hulpverleners kon dat wel.

Toen overgestapt op diazepam/valium en verder gemodderd.

Inmiddels zit ik op 4 mg diazepam/valium.(ook weer een langwerkende benzo) per dag.

Een jaar terug zat ik op 16 mg.

Sinds ik op 4 mg zit, is het niet te doen.

Langzaam afgebouwd.

Na 6 weken/2 maanden een halve mg eraf.

Maar even hier op blijven hangen of juist niet, dat is eigenlijk mijn vraag.

Want houd ik de verschijnselen juist niet in stand, door op deze dosering te blijven hangen?

Ik gebruik er sertraline bij 75 mg, maar volgens mij helpt dat eigenlijk niet of nauwelijks.

Ik heb angsten en klachten die ik voor gebruik niet had.

Hallo Sneeuwhoen,

Het doel is wel dat ik over ga op Diazepam , ik heb een hoop vrije dagen opgenomen om die 3 te minderen en de eerste 2 weken pffffffffffffff, ja die hakten er goed in gespannen zweten hyperventilatie noem maar op ,maar ben wel blij dat ik het gedaan heb, verder op mn werk functioneer ik perfect ,geen sufheid of iets ,ik slik ze ook al zo lang, maar ik wil er echt vanaf , al die ellende ,en vooral als je ze vergeten bent ,nou dan draai ik bijna door zo,n angst krijg ik dan .

Wat jou betreft tja ik heb gelezen als het jou TE snel gaat met afbouwen gewoon even wachten, anders werkt het volgens mij averechts.

En ontspannings oefeningen doe jij die ook????.

Mvg Ton..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Mensen

 

Vandaag voor het eerst op dit forum.

ook ik heb ervaring met verslaving aan oxazepam.

Na 17 jaar meer of minder gebruik, ben ik echt gaan afbouwen.

Nu nog een halve per dag, de laatste lootjes ....

De kunst is nu om er ook echt mee te stoppen en niet meer terug te vallen.

Dat wil ik dus niet meer,

het lijkt me wel fijn om contact te hebben op dit forum met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Met vriendelijke groeten, Ballans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo Lotgenoten,

Ik ben 33 jaar en heb voor 7 weken oxazepam geslikt, vrij hoge dosering van 150mg.

Nu ben ik aan het afbouwen met 5mg per dag en ben op zoek naar steun en hulp om elkaar door deze periode heen te slepen.

Laat aub wat van jullie horen? Ik krijg geen berichten terug en kan maar geen steun vinden die ik hard nodig heb.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bmo,

 

Dit Benzo forum loopt nauwelijks, geen idee waarom niet.

Zelf zit ik op het alcohol forum, omdat alcohol mijn grootste probleem is.

 

Ik ben met alcohol gestopt m.b.v. chloordiazepoxide / librium.

Daarvoor slikte ik, naast veel alcohol drinken, 's morgens 1 a 2 x 10 mg oxazepam.

 

Ik ben op 6 oktober gestopt met alcohol en begonnen met chloordiazepoxide / librium.

Nu ben ik bezig de  chloordiazepoxide / librium af te bouwen.

 

Aan de hand van het schema van de KNMP heb ik zelf een schema opgesteld.

Dat lukt mij tot nu toe.

 

Volgens het KNMP schema moet je eerst overstappen van oxazepam (kortwerkend) naar diazepam (langwerkend).

Je kunt het op die website zelf omrekenen.

Afbouwen in 6 weken of in 12 weken.

 

Ik zou dit met je huisarts overleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag BMO,

 

Het loopt hier niet, nee.

Das jammer.

 

Lukt het nog BMO, om je aan jouw schema te houden?

Via KNMP schema afbouwen gaat vaak nog te snel, hoor.

Tip: luister naar jouw geest en lijf en wijk van het schema af, als het flink zwaar wordt.(te)

je mag best wat langer op een zelfde hoeveelheid blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hey allemaal,

Ik ben sandy, en ben 10 jaar verslaafd geweest aan zolpidem als slaapmiddel.

Mijn dokter maakte er geen probleem mee dit middel voor te schrijven, nu besef ik dat dit echt fout was van hem. Het begon in een stressvolle periode van examen, ik nam een half pilletje om goed uitgerust te zijn, dit evolueerde al snel naar 1 en later 2 pilletjes. Ik had wel bijwerkingen de dag erna, maar het middel maakte me erg rustig en ik kon heerlijk zonder zorgen slapen. De volgende dag duurde het wel tot de middag alvorens ik me fit kon voelen maar dat was voor mij een gewoonte geworden. Ik plande al jaren om ermee te stoppen, weken op voorhand keek ik immers of ik nog genoeg pilletjes had, ik kon gewoon niet meer zonder en dat maakte me bang. Toch is het me gelukt om volledig te stoppen. Ik ben nu een half jaar vrij van benzo. En ik voel me echt gelukkig! Ik wil graag iedereen die ermee wil stoppen helpen om ervan af te geraken want het is echt helemaal niet eenvoudig, maar het lukt! Eenmaal ervan af, herleef je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Martijn, 31 jaar.

 

Ik wil deze website en het probleem rondom Benzo's meer in de (social) media proppen. Daarom zal ik het afbouwen van mijn Oxazepam, de geschiedenis en de toekomst vertellen/ delen op http://www.zesdrievijf.nl.

Heb erg lang getwijfeld om mijzelf zo bloot te stellen. Ik heb de laatste maanden heel erg veel tijd besteed aan research en heb daarop besloten dat mijn missie zal zijn om ervoor te zorgen dat huisarten, apothekers en vele anderen moeten opletten bij deze ZEER gevaarlijk medicatie. Het is GEEN wonder middel en vele huisarten/ apothekers zijn zeer nalatig met het uitschrijven van dit medicijn. Dit. Moet. Stoppen!

 

Ik hoop dat ik jullie kan steunen op welke manier dan ook en hoop daarbij ook weer steun van jullie terug te krijgen.

 

Deel mijn verhaal, help mijn missie.

Dank je wel.

 

Martijn <3

bewerkt door Martijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...