Spring naar bijdragen

Donderdag 21 augustus 2014

Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik kan mij gelukkig droog afmelden, maar ik moet zeggen dat de lichamelijke klachten die het niet drinken mij (waarschijnlijk) geeft, het er niet makkelijker op maken.Weer heel slecht in slaap kunnen komen, uren wakker gelegen en toen ik sliep weer hele nare dromen, Had het direct op moeten schrijven, maar toen belde mijn nieuwe tuinman aan en moest ik eruit.

In die droom zei iemand tegen mij: ja, dat heb je zeker weer met een slok op gezegd. En ik helemaal verontwaardigd : ik heb al 23 dagen niets gedronken.

Knallende koppijn en eigenlijk doet mijn hele lijf pijn, vannacht de onderbenen, druk op de ogen, die branden en 's nachts moet ik er zalf in doen, vanwege een hoornvlies beschadiging die zomaar weer voor heel veel problemen kan zorgen.

Deze tuinman is electriciën en we hebben een heleboel kleine dingen gedaan, die voor mij belangrijk zijn.

TV doet het boven en mijn geluidsinstallatie ook, na 2 jaar buiten functie te zijn geweest, lampjes opgehangen e.d.

Dus na 6 uur hier mee bezig te zijn geweest natuurlijk niets in de tuin gedaan. Dat is ook minder belangrijk .

Laatst had ik hem in vertrouwen genomen over mijjn alcohol probleem en het stoppen ermee. Het mooie is dat hij het begreep en ik vermoed dat hij het mss ook door heeft gemaakt, want toen ik tegen hem zei dat ik er over dacht om de proef op de som te nemen en eens wat te drinken om te kijken of die klachten dan over zouden gaan, reageerde hij heel sterk van nee, dat moet je zeker niet doen.

Naar de HA lijkt me ook geen oplossing, want die weten gewoon niet genoeg van deze materie. Ik overweeg om het aan de hulpverlener hier voor te leggen.

Door dit soort hoofdpijn e.d. heb ik het stoppen wel vaker opgegeven.

Maar nu is de wil heel sterk aanwezig om door te zetten, maar een beloning in de vorm van me beter voelen, nee die is nog niet in zicht.

typfoutjes

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk gewoon doorzetten lidia

ongeacht wat

pas dan kun je vergelijken.

en idd de hulpverlener hier, en de verslavings arts/kliniek vragen

kan misschien ook per mail/tel?

succes meis en volhouden hoor

iemand van 60 schreef hier nog 20 jaar mee te mogen/moeten

maar wie weet worden we 90

en dan is kwaliteit van leven net zo belangrijk als nu

misschien nog wel meer omdat je wereldje steeds kleiner wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met drinken heb je veel onderdrukt

Weet dat lichamelijke klachten ook heel erg werden na het stoppen...niet minder maar meer

Ook ondanks dat ik al 2 jaar niet meer dronk

Werd er gek van...mocht toch wekeens een beloning krijgen na alles

Werd steeds onrustiger

Psychisch door de molen...bleek toch dat er behoorlijk veel mis was

Dus weer hard werken aan mezelf...en nu pas pluk ik de vruchten

Mijn lichamelijke klachten worden minder

Of dit bij jou zo is

Geloof wel inverdrukking...lichaam en geest in balans

En drank is nooit een oplossing

Aanhouder wint...succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de eerste weken (ook al bij het afbouwen) veel nare dromen gehad en zoals ik hier gelezen heb, is dat bij de meesten zo.

Daar heb ik nu al een aantal weken geen last meer van.

Bij het afbouwen heb ik geen last van hoofdpijn gehad maar vanaf het stoppen was het verschrikkelijk. 

Een tijdje ging het een stuk beter maar ik denk dat het nu voornamelijk wordt veroorzaakt door het slaaptekort, (te veel) roken, het vele denken, piekeren en stress.

Het slechte slapen is bij mij meer dan alleen het stoppen met drinken want ik heb 's nachts regelmatig opvliegers waar ik wakker van wordt, wat het proces niet bepaald ten goede komt.

Brandende ogen komen mij ook bekend voor.

Zoals Hutt schrijft: volhouden, de aanhouder wint, denk ik dan maar.

bewerkt door Acanthus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor jullie antwoorden :heart:, daar heb ik echt wat aan en geeft me weer moed om door te gaan.

Gelukkig zit ik psychisch goed op het moment. De problemen waar Huttula over schrijft heb ik eigenlijk gedurende mijn pogingen minder te drinken al uitgevochten en dingen uit mijn jeugd kan ik toch niet meer veranderen en daar probeer ik dan ook niet meer aan te denken, hoewel het soms spontaan naar boven komt.

Wat mijn zonen betreft, ik heb het losgelaten omdat ik voor mezelf van overtuigd ben dat ik er alles en meer dan dat aan gedaan heb om een (goede) relatie met ze te krijgen en het houdt een keer op. Dan maar niet. Ik wil gewoon een rustig leven hebben die laatste jaren. Voor mijn kleinkinderen vind ik het sneu dat hun oma ze onthouden wordt, meer dan voor mezelf, want ik ben niet zo'n oma mens.

Opvliegingen heb ik al lang achter de rug, die had ik al heel vroeg, vanwege dat mijn baarmoeder verwijderd is toen ik net 38 was.

Vannacht beter geslapen en de hoofdpijn is ook minder, hoewel chronisch en mijn buik voel ik ook steeds.

Was wel 2 kilo afgevallen, dat geeft moed.

Het was er aan gekomen in de tijd dat ik jojode, het was wijn of snoep, terwijl ik helemaal niet van zoet houd.

Die behoefte is sterk verminderd, zal ook wel met het aanpassen v.d. stofwisseling te maken hebben.

Gelukkig heb ik altijd gezond gegeten en als ik in een zuipperiode merkte dat ik minder voor mezelf ging zorgen, zoals geen voedingssupplementen meer nemen of met de pet naar het eten gooide, dan stopte ik van schrik maar weer.

Jane, natuurlijk ga ik door, dat was een opwelling gisteren en kwam niet voort uit trek, maar meer uit nieuwsgierigheid of het stoppen de oorzaak was. De klachten die ik nu heb had ik al min of meer, maar zijn verergerd.

Je kunt mij dus rustig weer op het weekpact zetten als je er aan denkt. Met dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...