Spring naar bijdragen

Maandag 18 augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

Kastanje en MG, ik sluit me aan bij de slechte slapers van vannacht. Vreselijk, heb nu nog heftiger hoofdpijn en doodmoe.

Soms denk ik met mijn calvinistische opvoeding dat dit de straf is voor mijn onmatigheid. Dat corrigeer ik gelukkig snel in mijn hoofd.

Niemand weet natuurlijk waar dit vandaan komt en naar de HA gaan, wat ik overweeg, zal weinig opleveren, aangezien mijn uitgebreide bloedonderzoek zo perfect was.

Misschien komt het toch van het ontgiften en was de hoofdpijn van al die maanden daarvoor een gevolg van het jojo en.

Iemand een zinnig idee hierover?

 

Gisteren kwam dus mijn tijdelijke huisgenoot , 3 nachten p/wk. en dat brengt natuurlijk toch iets van stress met zich mee.

De kamer heb ik met mijn hulp naar zijn behoefte ingevuld, maar hoe zal het gaan? Het leeslampje bij het bed was laatst gebroken en dat was een probleem, hoewel hij er niet moeilijk over deed.

Hij is op proef en heeft nog wat andere adressen, die veel duurder zijn.

Ik ga voor hem koken, maar geen ontbijt, kan hij zelf wel.

Toen hij zich installeerde, had hij een sixpack van mijn goedkope supermarkt. Ik zei : o, dat is bier van A.

Hij vroeg of ik dat ook dronk en ik legde hem uit dat ik gestopt was omdat ik wel genoeg gedronken had in mijn  leven.

Ik maak daar helemaal geen punt van en als mensen verder vragen, leg ik het ook eerlijk uit.

De schaamte voorbij. Kom op, zeg, wat een hypocrisie  heerst er op dit gebied, terwijl een miljoen mensen problemen hebben met alc. Van wie het bekend is, dus het zijn er vast meer, want niemand hangt zoiets aan de grote klok.

Toen hij een biertje nam voor het slapen gaan, schonk ik een lekker glas karkadeh in, maar hij bood me toch een blikje aan.

Boodschap dus nog wat duidelijker gemaakt.

Het deed me helemaal niets, het drong eigenlijk niet eens tot me door dat er tegenover me iemand bier zat te drinken

Nu was ik geen bierliefhebber, behalve als het heel warm was, dus vraag ik me af hoe het zou zijn geweest als het wijn was.

Hij had zijn raam laten openstaan en dat was helemaal opengewaaid en alles was drijf nat.

Ik wilde eigenlijk gaan kijken of het dicht was, toen hij weg was, maar nam dat aan en viel weer in slaap.

De grap is, dat hij zijn fiets heeft meegenomen om naar zijn werk te rijden, terwijl er zeer veel bussen rijden.

Ik had het hem afgeraden vanwege de weersvoorspellingen. Nou, die zijn uitgekomen, wat een regen en ook even onweer.

Dat was het nieuws, ik houd gewoon vol, opgeven is geen optie, dan verandert er nooit wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een hele goede middag allemaal,

 

Leuk verhaal om te lezen Lidia,

Lekker gevoel he, als je het dan zelf rustig droog kan houden

 

Hier alweer een uurtje thuis van werk

Vroege diensten vandaag en morgen, dus dat worden dan ook vroege avonden.

Wat lijkt me dat erg trouwens als je niet kan slapen.

Zie zoveel slechte slapers hier.

Gaat bij mij meestal goed

En wordt ik wakker, dan consentreer ik me altijd volledig op mijn buikademhaling.

Werkt altijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben weer thuis na mijn eerste werkdag.

Verbaasd ben ik over hoe relaxed en rustig ik me voel terwijl ik een drukke dag achter de rug heb.

Normaal had ik na zo'n dag een biertje nodig om te relaxen. En zelfs voor de vakantie (dus al ruim een jaar na het stoppen) had ik vaak nog steeds op dat moment mijn trekmoment. Nu kom ik al relaxed thuis en heb ik geen trek in bier. Wat een verschil zeg.

Het is echt lang geleden dat ik me zo heb gevoeld na een werkdag. Ben er echt heel blij mee.

Dochterlief is logeren, het is ook wel fijn om in een stil huis thuis te komen, nog meer tijd voor mezelf.

Straks een maaltijd maken voor mezelf en wat ik verder doe vanavond: ik heb nog geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier biefstukkie..paksoi

Kwark met verse aardbeien

Vanavond zou ik yoga hebben maar gaat niet door...nu qigong meditatie

Kon altijd heel slecht tegen dingen wat niet doorgaat op laatste moment...maar ook hier ga ik makkelijker mee om.

Heb meer rust in me..waardoor ik me niet zo snel uit het veld laat slaan

Met rust omgaan is zo belangrijk...ook voor slecht slapen..verveling..denken

Blij dat ik dit heb leren kennen..rust in me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs die man van mij zeurde niet over dat ik weer zweefles ging doen....had ik wel verwacht

Zal zich wel bij neerleggen dat ik toch niet te stoppen ben.

En ja er is ook hier in huis een soort rust ontstaan

Gaat niet allemaal vloeiend...maar toch...ik pluk hier de vruchten

Ik slik niet veel meer in..en dat voelt oke

Genoeg over mij

Fijne avond..maak er wat van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...