Spring naar bijdragen

hallo `lotgenoten`!

dirkmans

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen , ik ben @#$% , hahaa ; dat doen we dus niet. Grappig eigenlijk , wij gooien hier onze ziel `op tafel` zeg maar maar niet onze echte naam , om hele begrijpelijke redenen hoor , en ook prima zo. Wel , ik ben nieuw hier , heb een drinkprobleem maar noem mezelf niet verslaafd , terwijl ik jullie kan zeggen dat ik 15 jaar gok- , en 22 jaar marihuana verslaafd ben geweest ( elkaar overlappend ) , en dat was ook écht VERSLAAFD , zelfs in mijn slaap liet het me niet met rust , en elke wakkere minuut vd dag zat het wel in mijn gedachten. Nu wil ik `op tijd` erbij zijn om te voorkomen dat drank mijn derde verslaving gaat worden , met de opmerking dat het al een aardige grip op me heeft hoor , ik wil eerlijk zijn!...alleen noem ik het nog geen verslaving of alcoholisme omdat ik er geen enkele moeite mee heb zeg maar 1 tot anderhalve week niet te drinken , ik lust geen wijn , geen bier en drink alleen maar vodka gemixed...maar dan wél een flinke maat want de kroegmaat van tegenwoordig is niks zeg maar , maar mijn probleem ( want dat ís het wel!) is dat ik volslagen mateloos ben áls ik drink , dan werk ik thuis zonder moeite driekwart fles weg en ga ik nog de stad in om daar ook nog een borrel of 5/8 te nemen , wat neerkomt op een volle fles dus. Ik ben dan zo stom om ook nog wel eens naar huis te rijden maar waak ervoor om op `normale` tijden n huis te rijden , dus niet voor 6 uur in de ochtend bv , ik ken nogal wat mensen in de binnenstad hier en het is nooit een probleem om langer te blijven na sluitingstijd , wanneer het personeel ook lekker tekeergaat zeg maar....om er dan vervolgens tussen 7 en 9 uur naar buiten te `rollen`...,zijn er meerderen hier die zich hierin herkennen misschien???.....die absoluut geen dagelijkse `need` om te drinken hebben maar 5/6 x per maand zich volslagen laveloos drinken ??? ....ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen !!..ik kan nog veel meer vertellen nu maar hopelijk hebben jullie al een beetje beeld van mij zo ......ik wens iedereen hier het BESTE en alle Kracht!!!..ik hoor graag iets van `jullie`!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom,

Ik weet wat het is om in korte tijd veel te drinken maar dan met wijn maar met wat jij naar binnen werk drink/dronk ik maar een drupje.

Met de hoeveelheid die jij in korte tijd naar binnen werk zou ik een hele week in coma liggen. :D

Je moet in de loop van de tijd al een aardige alcoholtolerantie hebben opgebouwd om zo'n hoeveelheid te kunnen verstouwen.

Aanmelden hier doe je niet voor niets. Ergens moet er een lichtje bij je zijn gaan branden over je drinken.

Ik denk dat je toch moet gaan inzien dat het drinken van je een probleem is en dat je serieus moet gaan overwegen om ermee te stoppen, maar die beslissing ligt helemaal bij jou.

Lees het forum rustig door en laat je adviseren door de ervaren forum gebruikers.

Ik wens je veel succes en hoop voor je dat je de drank achter je kan laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirkmans...welkom hier

Je schijnt jexelf al aardig te kennen...na je gok en marihuana verslaving...is er weer een nieuwe opkomst

De drank

Toch wrl herkenbaar dat compenseren

Dat alles of niets...niet raar

Verslavingsgevoelig voor alles..leren beheersen is moeilijk

Pc is ook zo mooie..mobiel..is dat voor jou ook herkenbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Dirkmans.

Of je verslaafd bent of een probleem hebt, noem het zo je wilt.

Je vindt zelf dat je niet goed bezig bent en wilt daar verandering in aanbrengen.

Goed plan en moedig van je.

Ga je het in je eentje aanpakken met schrijven en lezen op dit forum of ga je hulp vragen van je huisarts en/of verslavingszorg?

Wat is je plan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DANK Jozefje en Huttula voor jullie reacties....voelt nu al `thuis` hier , fijn om met anderen die het kennen/herkennen hierover te brainstormen....ik wil heel graag duidelijk maken dat ik NIET ontken dat ik een probleem heb , ik ben hier idd niet voor niks , ik erken dat 100%!!....alleen is het maf erachter te komen dat het stereotype beeld wat ik altijd had cq heb van verslaafd zijn is dat dat elke minuut , elk uur en elke dag je in z`n grip heeft...en ik me daarom niet reken onder alcoholverslaafd , maar dat ik er een probleem mee heb is me klip & klaar duidelijk hoor , en om even op Jozefje terug te komen > mijn hoeveelheid lijkt en is ook belachelijk eigenlijk , maar ik kan me nog altijd godzijdank beroepen op een sterk lijk , en sterk metabolisme. dat was met de wiet ook al zo , ik heb veel meer nodig als anderen om hetzelfde effect te bereiken , maar ik weet nu ook dat alcohol wel het ergste van allemaal is , je doet nog , je bent er nog , je `praat` nog , maar je slaat echt niks meer op van wat je doet of zegt , de volgende dag wakker worden en hele uren kwijt zijn vind ik verschrikkelijk!!....en Huttula > Pc & mobieltje vind ik vreselijk hoe velen daarmee bezig zijn , en zelfs in gesprek met je nog kunnen typen/appen/smsen....ik ben veel meer van het direct-gesprek...ik zou zo met jullie aan tafel kunnen zitten zonder me ergens voor te schamen of me anders te willen voordoen!....maar dat dat inmiddels een regelrechte verslaving is voor menigeen is duidelijk...jammer want het is zó vreselijk contact-arm vind ik.....maar jij hebt direct door hoe ik in elkaar steek kennelijk > mijn lijfspreuk is Alles of Niets!!!!.... nogmaals dank voor julie reageren , feels good here tussen mijn `lotgenoten`!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proud Mary > ook jij Dank voor je reactie , ik heb me bij tactus aangemeld voor de zelf-internet behandeling , om dat als eerste te proberen , 9 april 2010 heb ik mijn laatste joint gerookt , en sindsdien werkelijk geen kruimel meer....zelf besloten , zelf aangepakt en zelf me erdoor gekregen....paar maanden bij mn moeder gewoond om niet te willen terugvallen , daarna een letterlijk nieuw leven begonnen , op elk vlak...na 22 jaar marihuana was het ineens wel een vreselijk harde en moeilijke wereld hoor, immers had ik niks meer om `alles ff stil te zetten`.....vandaar de drank nu in mijn Leven weet ik , de behoefte aan een `buzz` af en toe blijft , en zeker het `even stilzetten van de Wereld`....voor nu houd ik netjes mijn alcoholschrift bij , oprecht en eerlijk....om binnenkort eens zwart op wit een overzicht te krijgen van mijn drink-status , ik wil ook niet volledig stoppen , maar eens grip krijgen op mijn inname....of vinden jullie dat een illusie????....is het misschien dan écht Alles of Niks??..wat denken jullie??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirkmans, Ik weet vanuit mijn ervaring dat je inname beperken niet gaat werken. Zelf ben ik onlangs nog de fout in gegaan. Weet nu dat voor mij sociaal drinken ook niet gaat, al kan ik jaren zonder drank om mij dan bij een rot situatie onder tafel te drinken. Ik heb alleen het voordeel dat ik niet zoveel drank nodig heb omdat mijn tolerantie een stuk lager is.

Doe net als ik nu ga doen. Ik wil de komende 7 dagen niet drinken en als dat lukt de 7 dagen die dan komen ook niet enz, enz.

De voordelen:

Je zit niet meer met een zatte kop in de auto. Alleen om deze reden zou ik je eigenlijk op zijn plat Rotterdams toe willen spreken maar ik denk dat we elkaar zo ook wel begrijpen.

En het is een stuk gezonder voor je lijf, geest en portemonnee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Dirkmans

ja je hoort hier wel degelijk thuis hoor

kompleet met illusie, open achterdeurtje en

een stukje ontkenning in het afhankelijk zijn.

Hoort er allemaal bij. En de training zal je ongetwijfeld

de nodige inzichten gaan geven.

Het leuke is dat er niet wat jij noemt een stereotype is

maar misschien wel 100 vormen van verslaafd zijn.

We vergelijken vaak om ons minder erg te vinden (ontkenning)

of juist veel erger (slachtoffer stuk), maar we zijn allemaal anders.

We hebben wel dat onmatige gemeen, alles of niets is de meesten hier ook niet vreemd,

en de wens ooit sociaal/matig te kunnen drinken koesteren de meesten hier ook een poosje.

Als dat je helpt om op gang te komen, prima, dan gebeurt er tenminste iets.

Gedurende de komende periode wordt je vast wel duidelijk wat jouw weg wordt.

Er wordt vaak gezegd eerst een poos de nul lijn te volgen om echt een keus te hebben.

Stel dat je hoort: drink eens een half jaar niets, wat gebeurt er dan met je?
Die reactie kan al veelzeggend zijn.

Maar stel dat je daar voor zou gaan, dan stel je je daar op in,en is het best te doen misschien.

En na 1/2 jaar is het gif zo'n beetje uit je lijf en wie weet bevalt je dat zo goed dat je er een jaar van wilt maken.

Niks mis mee hoor.

Voorlopig maar eens per dag gaan leven: vandaag neem ik die eerste niet! succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij bent degene die beslist of je nog drank neemt..

Niemand meer of minder..maar jij

Net zo goed als ik besloten heb om nooit meer te drinken omdat er niet genoeg drank is om te onderdrukken wat ik wil onderdrukken.

En of jij een sociale drinker kan worden..wie weet

Goed dat je die internet behandeling gaat doen..en je"probleem" gaat aanpakken

Tis nooit te laat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee dirkmans, 

Welkom hier op dit forum. Dat verslaafd zijn aan verslavingen ken ik wel. Eerst gestopt met wiet, toen met roken en nu dus sinds een paar dagen met alcohol. Binge drinken deed ik ook vaak, maar 1 1/2 week zonder alcohol. Hm.. nee.

Super dat je de beslissing hebt genomen om in een vroeg stadium er wat aan te doen. 

Ik weet wel dat ik vaak binge ging drinken om bepaalde gedachten / aannames / hersenspinsels te killen. Want alles wat ik bedenk of moet van mezelf, moet consistent zijn met de rest van mijn gedachten. En na verloop van tijd denk ik mezelf een hoek in, waar ik niet zo 1,2,3 uit kom. Behalve door binge te drinken. Dan worden alle tellers op nul gezet. Ik weet niet of dit ook voor jou geldt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...