Spring naar bijdragen

Donderdag 7 augustus 2014


Yvonne

Aanbevolen berichten

Hier de luiken dicht...al die buitenlucht maakt moe

Thermen vandaag wad heerlijk...gezwommen in de regen

Een opgieting hadden ze een vreemd geurtje...ik kon hem niet meer goed plaatsen...zo herkenbaar ..wist dat ik er wat mee had

Bleek de geur van rode port te wezen...nee he...sloeg gewoon op mijn strot

Ik zeg trustuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat delen van een gebeurtenis het groter en belangrijker zou maken, daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ja, het kan. Maar mij helpt het delen ook om orde te krijgen in mijn eigen gevoelens. het is soms zo'n wir war aan gevoelens dat het één grote bende wordt waarin ik het onderscheidt niet meer kan maken tussen wat oud is en wat nieuw. En dan verzuip ik.

Door er over te praten krijg ik orde en wordt de gebeurtenis juist weer kleiner en komt het terug naar wat het was en weet ik hoe te handelen of juist niet.

 

Hier kan ik me helemaal in vinden, Iets kan in mijn hoofd veel dramatischer en groter zijn als ik het reflecteer puur en alleen in mijn eigen hoofd. Als ik het deel met anderen komen anderen met verrassende inzichten en perspectieven. Een grote bende in mijn hoofd, ik moest er uit herkenning even om lachen. Ja dat is het dan op dat moment.

 

Ik heb hier geschreven over dat ik anderhalve maand geleden iemand leren kennen die heel ziek bleek maar dat wist ik de eerste week eigenlijk nog niet goed. Net voor mijn vakantie rondom de meeting van dit forum, werd mijn werk en de situatie met haar me echt teveel. Ik ben inmiddels uitgerust en heb het eea weer op orde. Dat komt omdat ik met heel veel mensen over haar en mij gesproken heb. 1x met iemand in de nachttrein, een maatschappelijk werker die mijn evenbeeld zou kunnen zijn bleek achteraf. Exact wist hij wat er speelde en waarom ik bepaalde dingen doe. We hebben die nacht bijna niet geslapen en uren gepraat. Ben die jongen zo dankbaar.

 

Jarenlang heb ik in mijn eigen cirkeltjes rondgedraaid vroeger....Nu heel erg mezelf blijven, heel open over mezelf en alles delen met anderen. Voor mij werkt dat veel beter. Mijn opa en vader zijn oppotters van emoties, ik heb die neiging ook maar probeer bewust anders te reageren.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...