Spring naar bijdragen

hallo, Alma hier


Alma

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen Gerrit,

jij houdt het goed bij zeg! Ik lees inderdaad bijna dagelijks. Het helpt me echt. Ik ben niet zo'n schrijver, meer een lezer. Ik hoop dat jullie dat niet storend vinden.

De vrijdag gisteren goed en droog doorgekomen. Ik denk af en toe dat ik best een flesje rood kan kopen, maar als het erop aankomt doe ik het niet. Dat zou dan toch heel jammer zijn, want ik ben best goed bezig - al zeg ik het zelf.

Maar aan de andere kant, ik heb niet beloofd, mezelf niet en ook hier niet, dat ik nooit meer zal drinken.

Ik las gisteren iets, ik weet niet meer bij wie precies, die had na een lange droge periode een paar glazen gedronken en had toen toch weer de smaak te pakken, opnieuw stoppen was erg moeilijk. Daar schrok ik nogal van. Alsof je het zelf niet in de hand hebt (terwijl dat juist wel zo is, zowel letterlijk als figuurlijk!). Lijkt me griezelig.

Enfin, ik ben er dus nog mee bezig en al met al gaat het nu heel goed. Hoop dat je vannacht weer wat beter slaapt, en groetjes van Alma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee niet vervelend. Als ik om wat voor reden ook niet wil of kan antwoorden, doe ik dat niet.

Je kunt er van alles over zeggen, maar jouw aandacht voor andere forumleden is een van de redenen dat het hier altijd levendig is. En dat maakt het aantrekkelijk om te lezen (of schrijven) en er ook daadwerkelijk iets aan te hebben. Goed weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Twee keer horecabezoek deze week. Een keer drie rode wijn, de laatste keer twee. Verder niets gedronken de laatste weken. De drie wijntjes gingen in een stevig tempo en had ik veel last van de volgende dag.

Volgende week een keer avondje buiten de deur gepland. Een wekelijks terugkomende afspraak, dus eigenlijk zou ik het dan wel droog willen houden. Maar weet niet of dat gaat lukken.

Het alcoholvrije leven thuis wordt steeds gewoner en bevalt me goed. Helder, lekker slapen en fris wakker worden. Afvallen gaat gestaag door.

So far so good.

Tot de volgende keer Gerrit, dank voor je belangstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Update. Gaat goed. Op kaartavonden, eens per week, drink ik 2, maximaal 3 glazen wijn. Laatste keer 2 glazen en dag erna wakker geworden met hoofdpijn. Dat nodigt niet uit! En gelukkig maar...

Verder drink ik niks, nada, nakkes. Heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alma,

 

Als je af en toe die twee, drie glazen drinkt, heb je dan geen trek om eventjes door te drinken? Of de volgende dag nog een keertje, nu je toch bezig bent?

Dat zou mij gebeuren, na het eerste glas al. Ik ben benieuwd hoe dat voor jou is.

 

Je klink goed, tevreden en dat is mooi. Ga zo door. Ik ben wel nieuwsgierig naar je antwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste avond zou ik normaal 3 glazen hebben gedronken, maar daar bleek geen tijd meer voor en ik moest ook nog rijden. Thuis heb ik nog een fles witte wijn staan, maar daar hou ik niet zo van. Dus zo, wat kunst-en vliegwerk hou ik het dan bij 2.

Ik wil niet zelfgenoegzaam klinken, maar ik ben echt blij met hoe het nu gaat. Als ik denk hoe ik me de volgende dag voel na een paar glazen (katerachtig) dan vind ik het echt jammer om te gaan drinken. Maar ik zeg er eerlijk bij, ik heb een regelmatig leven met weinig 'moeilijke' momenten. Dat maakt de verleiding minder groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag echt wel blij zijn met hoe het gaat; ik vind dat niet zelfgenoegzaam. Mooi woord trouwens.

Het kunst- en vliegwerk vind ik wel wat zorgelijk. Het zou mogelijk kunnen zijn dat je zo je verslaving (sorry) in stand houdt.

De toekomst gaat het leren. Hou jezelf in acht.

Blijf lekker lezen hier en af en toe een berichtje plaatsen?

 

Ga goed Alma, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind ook niet dat je zelfgenoegzaam klinkt Alma

en als er geen gekke dingen gebeuren en je zo

kunt blijven omgaan met drank, ben je denk ik adb, toch?
Ik vraag me wel iets anders af: als er wel tijd genoeg was geweest

voor dat 3e glas, zou je dan daarna toch zijn gaan rijden?
Dan is de situatie nl wel zorgwekkend in mijn ogen, en nu

ben je met 2 glazen ook gaan rijden. Valt dat onder de norm?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat die zelfgenoegzaamheid betreft: tussen forumleden die het niet makkelijk hebben kan het misschien wat verkeerd overkomen als ik telkens zeg dat ik zo tevreden ben en dat het zo goed gaat. Maar ik krijg vast nog wel een terugval en dat zal ik dan ook komen vertellen. Oke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alma,

 

Het kan dat het bij sommigen minder goed valt dat je tevreden bent én af en toe wat drinkt. Dat vind ik dan niet echt jouw probleem.

De ADB site spreekt over minderen of stoppen en geeft richtlijnen over het gebruiken van alcohol waarbij je mag verwachten niet in de (lichamelijke) problemen te komen. Ik denk dat iedereen zijn eigen definitie van ADB vaststelt. 

En natuurlijk hoop ik niet dat je een terugval zult krijgen.

Zet hem op Alma!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen dank, zo denk ik er over.

Wel schijnt het zo te zijn, dat mensen met (alcohol) verslavingsproblematiek, vaak toch de stugge drinkers, slechts in een klein percentage echt terug kunnen naar sociaal en gematigd drinken. Ik meen dat Monster daar een keer wat cijfertjes over had.

Ik weet in welke groep ik val en besteed veel tijd en aandacht om niet later terug te vallen. Veel zaken in mijn leven zijn aan het veranderen, misschien niet zo zichtbaar maar voor mezelf erg goed te merken.

Ik gun je je tevredenheid van harte en de manier waarop je nu bezig bent. Schrijf je af en toe hier, ook als het goed gaat?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Alma dat het zo goed met je gaat!

 

Ik had gisteren met hubbie een gesprekje over het niet drinken en dat hij het heel af en toe miste...dat we samen het genot van een goed glas wijn delen.

Maar ik weet ook wat bij mij dat ene glas zal doen...dus nee, dank je. En we hebben het toch heel gezellig  :)

Ik gun jou van harte dat je bij de happy few hoort die wel met mate een drankje kunnen nemen!

Maar één ding moet me van het hart...alcohol en autorijden kan niet samen...geen druppel...daarin ben ik heel principieel.

 

Het ga je goed Alma!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Kruidenthee,

eerlijk gezegd ben ook niet zeker of dit voor mij de juiste manier is. Het lijntje is heel dun, dat besef ik wel. Ik kan het gewoon niet helemaal laten. Ik ben nog niet zo ver dat ik helemaal kan stoppen. En weet dus nog niet hoe dit verder gaat. Misschien koop ik binnenkort een fles en maak die soldaat (maar dan zal ik niet gaan rijden, dat beloof ik!!). Ik ben het niet van plan maar zeg nooit nooit. Dus ik zeg iedere keer maar so far so good. Vandaag ga ik in ieder geval niet drinken.

Het gaat jou met name om het autorijden. Ik ben iets minder principieel. Maar ik zal het bij maximaal 2 glazen houden en dat ga ik ook echt doen. Want jij en LJ hebben wel gelijk: daarbij moet je de grenzen niet overschrijden.

Groetjes van Alma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Hoi lotgenoten,

Gerrit dank voor je belangstelling. Alles goed hier. Bij gelegenheden buiten de deur 2 wijntjes max. Verleden week wel een flesje witte thuis opengemaakt maar niet leeggedronken. Had toch even een zwak moment. Heb 't daarbij gelaten. Dus het wordt gaandeweg misschien wel ietsje meer de laatste weken. Heb wat meer uitjes, vandaar. Maar ik hou het binnen de perken.

Komende 2 maanden wordt het misschien wat lastiger. De donkere weken voor kerst. Gezellig met een wijntje. Enfin de meesten van jullie zullen het begrijpen denk ik. Dat het helemaal niet gezellig is om 's morgens met koppijn wakker te worden is een niet onbelangrijke bijkomstigheid. Daar heb ik geen zin in. Koppie thee 's avonds is ook knus. Groetjes en sterkte allenaal, Alma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Kom even opbiechten: vandaag een 0,25 flesje wijn gekocht en een glas gedronken.

Dat is nog niet zo ernstig.

Zolang ik nou maar niet doorschiet.

De donkere dagen, de feestdagen in het verschiet ...

ik wil eigenlijk deze maand de teugels ietsje laten vieren. December bedoel ik.

Even aanzien hoe het de komende dagen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alma,

 

Leuk dat je even wat schrijft. Een flesje wijn is volgens jouw "methode" inderdaad niet ernstig.

Hou jezelf wel in de gaten de komende weken. Het is een beetje een testcase als het ware zo.

Ik hoop dat je je aan je voornemens kunt houden.

Laat af en toe even weten hoe de vlag erbij staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gekopieerd van kilokiller

Ik lees op dit moment het nieuwe boek van dr. Frank, het hongerige brein. Volgens mij ook heel goed te gebruiken tegen een dorstig brein. Met name het hoofdstuk over de psychologie van te veel eten gaat veel over valkuilen, foute gedachtes die tot eten/snaaien kunnen leiden maar zeker ook tot drinken... Heel herkenbaar voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

December redelijk goed doorgerold. Af en toe wat gedronken. Een keer op een avond een hele fles, dat was even schrikken en zeker niet de bedoeling. Nu weer braaf zonder wijn, alleen op mijn kaartavond of als ik uit eten ga 2 glazen. Voel me er prima bij en goed vol te houden. Met dank aan dit forum, ook al ben ik niet zo'n schrijver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...