AngstvoorVrijheid Geplaatst 27 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2014 (bewerkt) Beste forumgebruikers, 2 augustus 2014 bewerkt door AngstvoorVrijheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2014 Hoi, Welkom hier! Ik stond op het punt om te gaan slapen en ga dat ook doen. Morgen krijg je (ook) van mij een reactie, daar heb ik nu de puf niet meer voor. Ik vergeet je niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2014 Welkom AvV! Tja, die intelligente jong man ben je natuurlijk gewoon ook wèl. En daarnaast ook nog veel meer. Zowel aan goede als minder goed, moeilijk, angstig enz enz. Alles wat door het drinken niet aan de orde is gekomen, heeft het alsnog nodig geleefd te worden. Dat gaat een zware dobber worden. Die je hopelijk niet met een terugval gaat vertroebelen. Jij kunt dit hoor, weet dat! En juist voor jou, die het bij je vader zag/ziet, is er zoveel winst te halen ook. Zoveel jaren die voor jou oogsten en groei kunnen betekenen. Naast een maatje, zou ik er wel prof. hulp bij halen. Het echte onderhoud en de reparaties aan je binnenwerk vergt inzichten, maar ook daarnaar handelen. Een profi waar je de klik mee hebt, kan dan veel voor je beteken. Vooral op het gebied van alcohol en drugs. Erkennen dat het erg ver met je is gegaan, ook straks in betere tijden, toch blijvend dat inzien en ernaar handelen, vergt soms meer discipline en bereidheid tot hard werken, dan je je nu misschien realiseert. Weet dat het loont. je hebt al best veel gelezen hier, dus iets daarvan heb je al meegekregen. Door die zure appel heen dus, en de gezonde sappen mogen weer gaan stromen. Sterkte daarmee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 28 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2014 Welkom AVV, Ik kan me helemaal vinden in wat Jane heeft geschreven. Ik wil benadrukken dat je erg veel kan hebben aan een professional naast een mailmaatje. Velen onder ons hebben professionele hulp of hulp gehad. We hebben allemaal onze emoties en angsten weggedronken. Knap dat je op eigen houtje de drank al bijna drie maanden liet staan. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 28 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2014 Welkom AVV, Goed dat je de weg naar het forum hebt gevonden, de stap naar extra hulp. Je bént die intelligente en zelfbewuste jonge man, met een drankprobleem. Het begin van de oplossing ligt bij de acceptatie. Ik lees de inzichten bij je en ik vind het knap en dapper dat je al hebt weten te stoppen. Nu het volhouden en de onderliggende problemen aanpakken. Zoals Jane al zei, professionele hulp naast een maatje is wel aan te raden. Ik wil je in ieder geval héél veel succes wensen! Het ga je goed en wie weet zien we je hier vaker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 28 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2014 Dag AngstvoorVrijheid, Beloofd is beloofd, dus hierbij mijn reactie op je posting. Je bent nog ontzettend jong met je 24 jaar, heel je leven ligt nog voor je. Als je nu je problemen adresseert, dan heb je daar nog heel lang de positieve effecten van. Zelf ben ik 58 en sinds 5 maanden “ droog” en vraag me weleens af, wat ik gemist heb door mijn alcoholgebruik. Dat is geen leuke vraagstelling voor mijzelf. Iemand die driemaal per week wat drinkt, heeft volgens mij geen probleem. Jij geeft aan dat als je drinkt, je dan helemaal los ging. Dat duidt wel op een mogelijk problematische verhouding tot alcohol. Gelukkig heb je dat zelf ook als zodanig aangemerkt. Ik vind dat heel knap dat je dat hebt gedaan. Ook dat je, kennelijk op eigen kracht, nu drie maanden niet hebt gedronken. Je hebt het over een aantal heftige ervaringen in de laatste vier jaren. Ik neem aan dat die ten grondslag liggen aan het steeds meer gebruiken van alcohol en (andere) drugs. En dat daar de emoties en de angsten vandaan komen, waar je nu mee zit. Je bent natuurlijk nog steeds die intelligente en zelfbewuste jongeman. Misschien nog wel meer dan vroeger; je bent je zo bewust van jezelf dat je in de gaten hebt dat je een probleem met alcohol (en andere drugs) hebt. Je “ nou niet dus” is een “ nou wel dus”. Lady Jane adviseert je om professionele hulp in te schakelen. Dat is ook mijn advies. Er zijn misschien twee onderdelen, waarop je dat zou kunnen doen. Ten eerste het omgaan met de heftige ervaringen, emoties en angsten die je noemt. Ten tweede je alcoholmisbruik. Die twee hebben waarschijnlijk met elkaar te maken. Mijn ervaring met professionele hulpverleners op het eerste vlak, is dat daar niet altijd kennis aanwezig is van verslavingsproblematiek. Mocht je gebruik gaan maken van een hulpverlener, hou dat dan in de gaten. Als de support die je nu hebt voldoende voor je is, dan kun je je op het laatste richten qua hulpverlening. Wees trots op jezelf dat je al zover bent, dat je al zoveel zelfinzicht hebt en dat je al stappen neemt om je eigen leven beter in de hand te nemen. Ik wens je heel veel succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 28 juli 2014 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2014 Angst voor vrijheid...welkom hier Vrijheid heb je bewust voor gekozen..tis je op eigen kracht gelukt..stoppen met drank Petje af....mag je trots op wezen De draai in het nuchtere wereldje vinden ..met je volle rugzak wat je met je meedraagt..maakt het niet makkelijker op En herkenbaar hoor...de meesten van ons hebben een onvervolle rugzak...hebben/hadden therapy hiervoor Niks mis mee.. Mooi dat jezelf zo snel alles inziet... denk een gesprekje huisarts wel op zijn plaats is...je hebt nu al zoveel bereikt..afmaken en rust voor jezelf vinden in jouw leven is een must voor een zinvol leven Zelf ben ik blij met alle profesionele hulp wat ik heb gekregen...was ook nodig..geeft zoveel meer rust. Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AngstvoorVrijheid Geplaatst 28 juli 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 juli 2014 Hallo allemaal, Dank voor alle reacties, ik had misschien in mijn oorspronkelijke tekst moeten zeggen dat ik al via de huisarts bij de ggz terecht ben gekomen en dat ik daar met iemand bezig ben om de juiste doorverwijzing te vinden! (ik heb dat in de tekst even bijgeschreven!) Ik ben dan ook niet opzoek naar een "maatje" die psycho therapeut voor me gaat spelen , puur om misschien de kleine dingen te delen! Desalniettemin is jullie advies heel erg waar! En de fijne woorden geven steun! Ik voel zo wie zo dat op deze manier mijn verhaal doen al zo belangrijk is. Thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden