Spring naar bijdragen

even voorstellen!!!

Jules

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik heb me op 10-6 al aangemeld,kijk regelmatig op de site ( geeft me een goed gevoel) en ik vond het tijd worden om me voortestellen.

Na een periode van bijna 4 jaar drooggestaan te hebben ben ik in de zomer van 2009 ( vakantie met enorm leuke mensen!!!!) toch weer overstag gegaan om "gecontroleerd" te gaan drinken. Diep van binnen wist ik dat ik een enorm risico nam maar soms is een "goed gevoel" sterker dan een gezond verstand. Ik had in het jaar daarvoor het nodige meegemaakt: breuk in mijn relatie, verhuisd en een nieuwe baan. Dit alles binnen drie maanden zonder een druppel te drinken. En dat voor een ADHD-er!!!! Ik voelde me redelijk sterk, ondanks het verdriet en de hoeveelheid energie die de veranderingen in mijn leven gekost hadden. Dus een glas wijn drinken bij het eten in een leuke omgeving mocht geen probleem zijn. Terug thuis, alleen in mijn kleine appartementje had ik me voorgenomen om de drank te laten staan en gezond verder te gaan met mijn leven. Met volle energie dook ik weer in mijn werk ( leidinggevende aan een team) en wilde de doelen die ik samen met het MT vastgesteld had gaan halen. Al snel merkte ik dat er in mijn team bepaalde zaken gebeurden die niet geaccepteerd konden worden. Het ging van kwaad tot erger en de sfeer werd er niet beter op. Ik nam de problemen mee naar huis, kon ze niet loslaten en moeilijk bespreken met vrienden. De wijn werd weer de oplossing om rust te vinden ( op vakantie ging het toch ook goed???). Niet dagelijks maar met momenten en dan ook nog zonder grenzen. Op het werk kwamen steeds meer "stinkende" zaken boven drijven, ik werd genegeerd, vervelend gevonden en kreeg een mes in mijn rug toen mijn leidinggevende me ook lastig vond en bepaald niet van plan was om in te grijpen. Ik voelde me dood ongelukkig, mijn rugzakje zat vol maar gelukkig had ik 's avonds mijn fles wijn! Uiteindelijk heb ik bij de directie gemeld wat er aan de hand was en is er fors ingegrepen (Maar ja!! je blijft de klokkeluider!!! ). Ik kreeg intern een andere baan aangeboden waar ik enorm blij mee was. Het was zelfs een verbetering. Toch bleef de hele situatie aan me vreten en het had me enorm veel energie gekost.Ik voelde me onzeker, was bang om te falen en dacht dat mijn nieuwe collega's wantrouwen in me hadden.
Geleidelijk ging ik achteruit, zag alles zwart, dronk te veel en heb me uiteindelijk ziek gemeld.

Door thuis te zitten ben ik veel gaan nadenken en kwam er al snel achter dat ik veel van de gebeurtenissen van de laatste tijd niet zou kunnen veranderen en terug kon draaien. Maar ik realiseerde me ook hoe fijn ik me voelde, hoe gezond en helder ik was, toen ik niet dronk. Dus er was maar 1 oplossing mogelijk en ook nog eens een moeilijke!! Niet drinken. Ik ben hulp gaan vragen bij de jellinek, psyq ( voor ADHD etc.) en de huisarts. Binnen twee weken kon ik overal terrecht en ik kreeg weer een bepaalde rust in mijn leven. Omdat ik in bepaalde situaties niet de kracht had om niet te drinken en toch overstag ging, heb ik de huisarts om medicatie gevraagd. Met campral had ik positive ervaring echter was mijn prive situatie in die periode aangenamer dan nu. Om niet meer over drank na te hoeven denken ben ik op eigen verzoek met refusal begonnen. Ik voelde het als een overwinning toen ik de eerste pillen nam en het gaf me gelijk meer rust. De eerste 10 dagen heb ik veel last gehad van de bijwerkingen maar die wogen niet op tegen het fijne gevoel van niet te drinken. Ik voel me geestelijk weer helder en mijn lichaam komt ook weer op gang! Kortom..............redenen genoeg om dit vast te houden, niet teveel achterom kijken maar juist vooruit! Ik weet dat er nog moeilijke momenten zullen komen en dan zal ik zeker gebruik maken van de ADB site.

Ciao Jules

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jules,
Welkom hier!
Ik denk dat je er alles aan hebt gedaan
om weer de heerser over je eigen leven te worden.
Zoals ik het lees werk je inmiddels weer en heb je
met de refusal de verantwoordelijkheid genomen
om niet in de wijn je rust te vinden. Ikzelf heb de ADB training hier gedaan
en in een latere fase een Mindfulness training.
Door meer in het hier en nu naar de simpelere gewaarwordingen van je lijf en gedachten
te kijken, ook tijdens stressmomenten (dan gebruik in CD's) komt er al gauw meer ruimte
voor rust.
Ik vind het een krachtig verhaal wat je schrijft.
Hoop dat je niet alleen op je moeilijke momenten hier zult komen
maar juist in de tussenperiodes komt opladen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...